POLSKA
W ostatnim czasie wiele kontrowersji budzi sytuacja żużla w Ostrowie Wielkopolskim. Po finansowo tłustych latach Klubu Motorowego przyszedł czas na bankructwo i rozwiązanie sekcji żużlowej. Jednak chęć zgłoszenia zespołu do rozgrywek wyrazili przedstawiciele ŻKS Ostrovii. Jednym z warunków dopuszczenia do rozgrywek ostrowskiej drużyny było spłacenie części zadłużenia wobec zawodników KM-u. Jeden z portali opublikował informację jakoby działacze dogadali się z zawodnikami i doszło do porozumienia w sprawie finansów. Adrian Gomólski mówi jednak, że nikt z przedstawicieli Ostrovii nie kontaktował się z nim.
- Nowi działacze tak naprawdę odcinają się od tego co było. W tym przypadku jednak określenie „nowi działacze” nie jest trafnym, bo jest kilka osób, które były. Osoba pełniąca funkcję prezesa w Ostrovii była także w starym Zarządzie i to między innymi on był podpisany pod karami dla zawodników, które tak naprawdę były w mediach. I tak naprawdę zrobili z siebie kolejne pośmiewisko. Szkoda. Ja miło wspominam Ostrów, bo poznałem tam wiele ludzi, którzy wiele mi pomogli. Głównym magnesem byli bracia Garcarkowie, ale były także inne firmy, które mnie wspierały. Z tymi osobami mam nadal kontakt. Poznałem także wiele osób prywatnie, wiele koleżanek i kolegów, więc ten klimat będę bardzo fajnie wspominał. Szkoda, że tak się stało, ale taka jest kolej rzeczy - mówi Adrian Gomólski
Rozliczenie Klubu Motorowego na koniec sezonu 2009 dało ujemny bilans wynoszący ponad 2 miliony złotych. Jak mówi Gomóła długi klubu systematycznie wzrastały i zabijały żużel w Ostrowie. Wraz z rosnącym zadłużeniem przyszły także słabsze wyniki zawodników, którzy nie mogli poszukać środków na remont sprzętu.
- Jeśli chodzi o zadłużenia, to zdaję sobie sprawę, że jakiekolwiek pieniądze z Ostrowa będzie bardzo ciężko odzyskać. Ja, w trakcie sezonu, zainwestowałem mnóstwo pieniędzy w sprzęt i całą tę otoczkę, aby prawidłowo funkcjonować. Po prostu brakowało realizacji kontraktu i systematyczności jeśli chodzi o wynagrodzenia za zdobywane punkty. I tutaj zaczęły pojawiać się problemy z remontowaniem sprzętu. Wiadomo, że są jakieś granice, do których można pożyczać pieniądze. Było tak a nie inaczej. Szkoda, że nowy klub odcina się od tego wszystkiego, bo jeśli każdy zespół, który będzie spadał z ligi będzie w taki sposób pozbywał się długów to wszystko stanie się chore. Co zrobić, muszą poukładać wszystkie sprawy z Polskim Związkiem Motorowym i Główną Komisją Sportu Żużlowego, bo tak być nie może. Ja zostawiłem wiele zdrowia jeżdżąc w Ostrowie, a teraz w taki sposób mi dziękują. Wierzę jednak, że są normalni kibice, którzy nadal będą mnie dopingować niezależnie, gdzie będę jeździł - dodaje.
30 stycznia ma zapaść decyzja dotycząca przyznania licencji dla ostrowskiego klubu. Od przebiegu tej sprawy zależy przyszłość czarnego sportu w tym mieście, ale także... uregulowanie części zadłużenia wobec zawodników. Na łamach jednego z ogólnosportowych portali ukazała się informacja, że klub już jest po rozmowach z zawodnikami, którzy wyrazili zgodę na obniżenie zaległości wobec siebie. Jak mówi Gomólski informacja ta nie jest prawdziwa.
- Ja kontaktuję się z Krzysztofem Cegielskim i to on mi przekazuje wszelkie informacje lub wiem to co wyczytam w Internecie. Czytałem, że oni niby rozmawiali się z nami. Jeśli dostaną licencję wpłacą 120 tysięcy do podziału na czterech zawodników. Wychodzi więc, że suma dla jednego zawodnika wyniesie 30 tysięcy, a zadłużenie wobec mojej osoby jest dużo, dużo większa. Nie wiem jak to będzie rozwiązane. Osoba z Ostrovii mówiła, że kontaktowała się z nami, iż dogadali się, a ja nie otrzymałem żadnego telefonu! Wiem tyle co powiedział mi Krzysztof i tyle co wyczytałem z mediów - kończy nowy nabytek Startu Gniezno.
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów