eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 515
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Polska

  Walka z czasem Orła Łódź
 2018-05-14 21:01:22  Dawid Jakóbczyk    dzienniklodzki.pl

Nie kończą się problemy Orła Łódź z budową nowego stadionu. Nie dosyć, że całą pierwszą część sezonu łodzianie zmuszeni byli rozgrywać wszystkie swoje mecze na wyjeździe, to żeby tego było mało nie jest wcale pewne, że nowy obiekt zostanie oddany na czas, a to może oznaczać już bardzo poważne problemy dla drużyny Witolda Skrzydlewskiego.

W dniu dzisiejszym na stadionie Orła Łódź miała miejsce wizytacja radnych z komisji Sportu Urzędu Miasta Łodzi. Przewodniczący tejże komisji Pan Jarosław Tumiłowicz zapytał o opinię na temat budowy jej kierownika i jak możemy przeczytać jest jeszcze wiele rzeczy do zrobienia. Planowane oddanie dachu jest do końca maja, a pierwszy mecz mógłby zostać rozegrany dopiero 28 lipca, ale i tak to nie oznacza, że będzie już w pełni wykończony.

- Mogę przekazać od mojego prezesa pana Molewskiego opinię, żeby umożliwić zorganizowanie meczu żużlowego 28 lipca. Celujemy, aby w połowie czerwca około 15-20 czerwca zgłosić do urzędu, abyśmy w pierwszych dniach lipca uzyskali częściowe pozwolenie na użytkowanie. Jak państwo widzicie, to wyzwanie – mówi kierownik budowy stadionu Orła i dodaje:

- Będzie ciężko, aby wszystko idealnie wykończyć. Skupiamy się na tych głównych elementach, koniecznych do bezpieczeństwa, pożaru, dojazdu. Może być kilka elementów, których nie zdążymy wykonać, dlatego mówimy o częściowym pozwoleniu na użytkowanie. Bez pozwolenia na użytkowanie nie ma szans na organizację imprezy masowej. Takie zostały podjęte decyzje. Pojawiło się niebezpieczeństwo, że stadion zostanie oddany w sierpniu. Ale po rozmowach z prezesem Witoldem Skrzydlewskim mówimy o pierwszym meczu 28 lipca. Na to celujemy. Do końca maja ma być przygotowany tor. Będą także prowadzone prace wykończeniowe i budowa dróg na zewnątrz. Możemy nie zdążyć z parkingami. Musimy zdążyć z wykończeniem budynku, trybuny głównej, miejsc komentatorskich. Czekamy na dostawę stalowych słupków pod bandę. Budujemy też balustrady dookoła stadionu. Nie wyobrażamy sobie, aby mecz odbył się bez publiczności. Do końca maja także planujemy zakończenie budowy dachu.

Podczas wizyty radnych pojawił się również sam Prezes łódzkiej drużyny i w bardzo ostrych słowach ocenił aktualną sytuację związaną z budową. Witold Skrzydlewski ma wiele żalu do radnych, którzy dopiero pierwszy raz pojawili się, aby sprawdzić jak wygląda stan budowy, a oprócz tego mówi, że w razie dalszych opóźnień z budową drużyna Orła będzie musiała poddać mecze walkowerem, lub wynajmować stadion, a za to trzeba słono zapłacić.

- Musieliśmy załatwić, żeby wszystkie nasze mecze pierwszej rundy jechać na obcych torach. W tej sprawie miasto wobec nas nie zrobiło żadnego gestu, a samo nie byłoby w stanie tego załatwić. Obyśmy nie musieli wynajmować obcych stadionów. Koszt wynajęcia to 94 tys. zł. Taką mamy podpisaną umowę na jeden mecz. Jest mi bardzo przykro dlatego, że od czterech lat walczymy o ten stadion, a dopiero po raz pierwszy państwo z komisji sportu, a dokładniej pan przewodniczący raczył zrobić wyjazdowe posiedzenie komisji. Ja też kiedyś byłem radnym i tych posiedzeń wyjazdowych robiliśmy sporo. Robiliśmy je nie wtedy, kiedy jest pożar, ale przed pożarem. Pierwsze mecze powinniśmy w Łodzi jechać 6 czerwca, 14 czerwca i 29 czerwca. Wiadomo, że te mecze już się w Łodzi nie odbędą. Teraz wszystko zależy od innych klubów. Czy się zgodzą na przełożenie meczów, czy zapłacimy trzy razy po 300 tysięcy za walkowery i będziemy mieli punkty minusowe.

Prezes Orła stawie sprawę jasno i jeśli nadal będą problemy z oddaniem stadionu to Orzeł poprzez ewentualne walkowery będzie się bronił przed spadkiem z Nice Polskiej Ligi Żużlowej co przy takiej inwestycji jak nowy stadion byłoby fatalną wiadomością.

- Jeśli te trzy kluby nie zgodzą się na pojechanie meczów u nich, a najchętniej byśmy chcieli przełożyć mecze na inny termin i pojechać w Łodzi, to wiadomo, że możemy zapomnieć o walce o awans do ekstraligi. Przyjdzie nam walczyć o to, abyśmy nie mieli najładniejszego stadionu w drugiej lidze. Zarówno rodzina Skrzydlewskich, jak i przyjaciele przez te 11 lat wywiązują się ze wszystkiego, w przeciwieństwie do drugiej strony, która nas traktuje jak czarnych. Niby nie ma rasizmu w Polsce, ale z tej racji może dlatego, że uprawiamy czarny sport, jesteśmy gorzej traktowani. Może to nie jest czas na politykę, ale myślę, że ludzie, którzy pójdą głosować zastanowią się na kogo głosować. Wyborcy wezmą pod uwagę, kto jakie słowa dotrzymuje, kto się z czego wywiązuje i kto kogo jak traktuje. Na nasze mecze przychodzą całe rodziny. Teraz jest ruch po stronie pana przewodniczącego. Niech pan teraz pomyśli, jak przekonać te trzy drużyny i związek, żebyśmy nie mieli walkowerów. A jeśli pan ich nie przekona, to myślę, że łodzianie dadzą panu czerwoną kartkę w najbliższych wyborach – Witold Skrzydlewski w ostrych słowach opowiada jak wygląda sytuacja.

Swoje dwa grosze dorzucił też toromistrz Orła: Obserwuję od początku budowy, że stracono 30-40 procent czasu z powodu złej organizacji pracy. Proszę mi nie wmawiać, że jest wszystko w porządku.

Miejmy nadzieje, że Łodzianie jak najszybciej będą mogli swoje domowe mecze rozgrywać na swoim stadionie, ponieważ jak do tej pory zajmują 6 miejsce w tabeli Nice PLŻ z dorobkiem 3 punktów w 5 meczach wyjazdowych.

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Poole Pirates - Wolverhampton Wolves
środa, godzina 20:30
Somerset Rebels - Belle Vue Aces
środa, godzina 20:30

SGB PREMIERSHIP KNOCK-OUT CUP
Rye House Rockets - Swindon Robins
środa, godzina 20:30

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
6 11 +94
2. forBET Włókniarz Częstochowa
6 7 -4
3. Betard Sparta Wrocław
6 7 +20
4. Cash Broker Stal Gorzów
6 6 +19
5. Grupa Azoty Unia Tarnów
6 6 -18
6. Falubaz Zielona Góra
6 4 -8
7. Get Well Toruń
6 4 -41
8. MrGarden GKM Grudziądz
6 3 -62
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
6
11 +83
2. ROW Rybnik 6 8 +75
3. Car Gwarant Start Gniezno 6 8
+40
4. Lokomotiv Daugavpils 5 6 -1
5. Euro Finannce Polonia Piła 5 4 -40
6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 6
4
+26
7. Orzeł Łódź
6 3 -21
8. Arge Speedway Wanda Kraków
6 2
-162
2. Liga Żużlowa
1. MDM Komputery Ostrovia Ostrów 6 9 +65
2. Stal Rzeszów
4 7 +43
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 5
7
+67
4. OK Kolejarz Opole 5 6 +12
5. Iveston PSŻ Poznań
6

5

-28
6. Polonia Bydgoszcz

5

2
-79
7. KSM Krosno 5 0 -80
SGB Premiership
1. Swindon Robins 8 16 +13
2. Wolverhampton Wolves 7 14 +48
3. Belle Vue Aces
7 12 +16
4. Leicester Lions 5 10 +34
5. King's Lynn Stars 5 10 +18
6. Rye House Rockets 7 10 -60
7. Somerset Rebels 6 8 -30
8. Poole Pirates 7 8 -39
Elitserien
1. Smederna Eskilstuna
3
6 +42
2. Dackarna Malilla
3
4
+28
3. Rospiggarna Hallstavik
3
4 +19
4. Västervik Speedway 3
4
+8
5. Vetlanda Speedway
3
2
-11
6. Indianerna Kumla
3
2
-18
7. Masarna Avesta
3
2
-30
8. Lejonen Gislaved
3
0
-38
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Fredrik Lindgren  16
2.  Tai Woffinden  15
3.  Maciej Janowski  13
4. Artiom Łaguta  13
5.  Patryk Dudek  10
6.  Chris Holder 10
7.  Matej Žagar  9
8.  Bartosz Zmarzlik 9
9.  Greg Hancock  8
10.  Emil Sajfutdinow 8
11.  Jason Doyle  5
12. Niels Kristian Iversen  4
13. Przemysław Pawlicki  3
14.  Nicki Pedersen 2
15. Craig Cook  2
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pacek: Początek sezonu pokaże czy jestem gotowy na ligę

Mateusz Pacek jest wychowankiem Śląska Świętochłowice. 19-latek ma ambitne plany w związku z nadchodzącym sezonem. W roku 2017 występował głównie w rozgrywkach juniorskich, tym razem jednak zawodnik zamierza celować w udział w meczach ligowych. Z popularnym „Osą” porozmawialiśmy również o innych tematach. Zapraszamy do lektury!

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   SoN. Szansa na rozwój czy kaprys żużlowych władz?

Na pewnym znanym sportowym portalu ukazał się wywiad z Armando Castagną, szefem Komisji Wyścigów Torowych CCP FIM. Włoch stwierdził, że Speedway of Nations zostało powołane w celu rozwoju żużla. Czy aby na pewno nowa ogólnoświatowa impreza żużlowa jest szansą na rozwój żużla - tak jak zapewnia szef światowego żużla? Postanowiłem się przyjrzeć temu z bliska.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Wielki powrót Goddena czy jednorazowy wyskok?

Patrząc na rynek żużlowych silników można zauważyć, że od kilkunastu lat totalnym dominatorem jest marka GM. Włoskich silników używa niemal cała żużlowa populacja zawodników. Zdarzały się wyjątki, gdy któryś z zawodników miał zamontowany silnik Jawy czy GTR. W tym roku swój produkt przedstawiła firma Godden, która swoje triumfy święciła głównie w latach 80. i 90. XX wieku.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu