eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 590
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Polska

  Połowa zawodników chciała jechać, a połowa nie
 2017-09-12 18:09:12  redakcja    inf.własna/Przegląd Sportowy

W niedzielę doszło do pierwszego meczu finałowego w Nice 1. Lidze Żużlowej, który został przerwany po 12 biegach i uznany za odbyty. Tor w Gdańsku był doskonale przygotowany do bezpiecznej rywalizacji, ale opady deszczu pogorszyły stan nawierzchni w trakcie zawodów. Zawodnicy już od ósmego wyścigu walczyli z bardzo trudną nawierzchnią, która stwarzała niebezpieczne sytuacje na torze, a szczególnie w trakcie 11. i 12. biegu, które nie powinny się odbyć.

Finał, który powinien być reklamą rozgrywek stał się antyreklamą żużla, bo jak można nazwać zawody, w których ostatnie biegi zawodnicy pokonują wycierając rękami swoje gogle lub rzucając nimi na tor.

Można śmiało powiedzieć, że najważniejsze tego dnia było odjechanie 12 wyścigów, bo tyle potrzebował sędzia zawodów – Paweł Słupski, aby zakończyć spotkanie na błocie. Nie reagowali też na to, co się dzieje na torze komisarz toru – Krzysztof Okupski, przewodniczący jury – Zbigniew Fiałkowski, a co najciekawsze trenerzy obu drużyn. – Musieliśmy odjechać 12 wyścigów, aby ten mecz został zaliczony. Do tego momentu nikt nie zgłaszał obiekcji i jakoś jechaliśmy. Dziękuję za sportową rywalizację, bo tak naprawdę nic złego się nie działo. Pomimo pogody i warunków torowych to były fajne zawody – powiedział trener gospodarzy Mirosław Kowalik.

nnego zdania byli zawodnicy. Australijczyk Troy Batchelor musiał w dwóch wyścigach ściągnąć gogle, bo bez nich lepiej było mu pokonywać kolejne okrążenia. Najmniej problemów mieli zawodnicy, którzy wygrywali starty i jechali do przodu, tak jak Kacper Gomólski. – Tor był niebezpieczny i połowa zawodników chciała jechać, a połowa nie. Jechałem z przodu, więc nie miałem większych problemów. Musiałem wygrywać starty i sypać tym błotem, żeby mnie nikt nie dogonił. Wiem, że Troy miał problemy i musiał rzucić goglami, bo już nie wystarczyło zrzutek. Pod koniec zawodów były tylko dwa miejsca gdzie można było się o coś zaprzeć, bo tak się ślizgaliśmy – powiedział zawodnik Wybrzeża.

Artur Czaja nazwał ten mecz loterią. – To była loteria i tor, na którym ślizgaliśmy się. Kolejny zawodnik Jaskółek - Jakub Jamróg żałował, że nie przełożono tego spotkania na inny termin. – Jechaliśmy ten mecz na siłę. Tor był dobrze przygotowany, ale ten deszcz zrobił z tej nawierzchni lodowisko. Szkoda, że ten jeden z najważniejszych meczów decydujący też o awansie odbył się w takich warunkach. Nasz mecz półfinałowy z Łodzią był przełożony na następny dzień i była to wspaniała rywalizacja. Jaki był problem odjechać tez zawody w poniedziałek i przełożyć zawody juniorskie na wtorek lub w innym terminie? – dodał zawodnik Grupa Azoty Unii Tarnów.

Większość obserwujących te zawody też zadaje sobie takie pytanie, bo pierwszy pojedynek barażowy siódmej drużyny z PGE Ekstraligi z drugą 1. ligi jest zaplanowany dopiero na 1 października. Całe szczęście, że nie doszło do tragedii podczas tego meczu i zawodnicy mogą przystąpić do meczu rewanżowego w Tarnowie. Prognozy na najbliższą niedzielę też są mało optymistyczne, ale może wtedy ktoś zachowa odrobinę zdrowego rozsądku i kibice na stadionie oraz przed telewizorami zobaczą rywalizację między zawodnikami, a nie walkę o przetrwanie.

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Belle Vue Aces - King's Lynn Stars
poniedziałek, godzina 20:30
Leicester Lions - Wolverhampton Wolves
poniedziałek, godzina 20:30

SGB PREMIERSHIP KNOCK-OUT CUP
Swindon Robins - Rye House Rockets
poniedziałek, godzina 20:30

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
6 11 +94
2. forBET Włókniarz Częstochowa
6 7 -4
3. Betard Sparta Wrocław
6 7 +20
4. Cash Broker Stal Gorzów
6 6 +19
5. Grupa Azoty Unia Tarnów
6 6 -18
6. Falubaz Zielona Góra
6 4 -8
7. Get Well Toruń
6 4 -41
8. MrGarden GKM Grudziądz
6 3 -62
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
6
11 +83
2. ROW Rybnik 6 8 +75
3. Car Gwarant Start Gniezno 6 8
+40
4. Lokomotiv Daugavpils 5 6 -1
5. Euro Finannce Polonia Piła 5 4 -40
6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 6
4
+26
7. Orzeł Łódź
6 3 -21
8. Arge Speedway Wanda Kraków
6 2
-162
2. Liga Żużlowa
1. MDM Komputery Ostrovia Ostrów 6 9 +65
2. Stal Rzeszów
4 7 +43
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 5
7
+67
4. OK Kolejarz Opole 5 6 +12
5. Iveston PSŻ Poznań
6

5

-28
6. Polonia Bydgoszcz

5

2
-79
7. KSM Krosno 5 0 -80
SGB Premiership
1. Swindon Robins 8 16 +13
2. Wolverhampton Wolves 6 13 +52
3. Belle Vue Aces
6 12 +20
4. Rye House Rockets 7 10 -60
5. Somerset Rebels 6 8 -30
6. Poole Pirates 7 8 -39
7. Leicester Lions 4 7 +30
8. King's Lynn Stars 4 7 +14
Elitserien
1. Rospiggarna Hallstavik
2
4 +31
2. Smederna Eskilstuna
2
4 +22
3. Dackarna Malilla
2
2
+16
4. Västervik Speedway 2
2
0
5. Vetlanda Speedway
2
2
-3
6. Masarna Avesta
2
2
-10
7. Indianerna Kumla
2
0
-26
8. Lejonen Gislaved
2
0
-28
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Fredrik Lindgren  16
2.  Tai Woffinden  15
3.  Maciej Janowski  13
4. Artiom Łaguta  13
5.  Patryk Dudek  10
6.  Chris Holder 10
7.  Matej Žagar  9
8.  Bartosz Zmarzlik 9
9.  Greg Hancock  8
10.  Emil Sajfutdinow 8
11.  Jason Doyle  5
12. Niels Kristian Iversen  4
13. Przemysław Pawlicki  3
14.  Nicki Pedersen 2
15. Craig Cook  2
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pacek: Początek sezonu pokaże czy jestem gotowy na ligę

Mateusz Pacek jest wychowankiem Śląska Świętochłowice. 19-latek ma ambitne plany w związku z nadchodzącym sezonem. W roku 2017 występował głównie w rozgrywkach juniorskich, tym razem jednak zawodnik zamierza celować w udział w meczach ligowych. Z popularnym „Osą” porozmawialiśmy również o innych tematach. Zapraszamy do lektury!

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   SoN. Szansa na rozwój czy kaprys żużlowych władz?

Na pewnym znanym sportowym portalu ukazał się wywiad z Armando Castagną, szefem Komisji Wyścigów Torowych CCP FIM. Włoch stwierdził, że Speedway of Nations zostało powołane w celu rozwoju żużla. Czy aby na pewno nowa ogólnoświatowa impreza żużlowa jest szansą na rozwój żużla - tak jak zapewnia szef światowego żużla? Postanowiłem się przyjrzeć temu z bliska.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Wielki powrót Goddena czy jednorazowy wyskok?

Patrząc na rynek żużlowych silników można zauważyć, że od kilkunastu lat totalnym dominatorem jest marka GM. Włoskich silników używa niemal cała żużlowa populacja zawodników. Zdarzały się wyjątki, gdy któryś z zawodników miał zamontowany silnik Jawy czy GTR. W tym roku swój produkt przedstawiła firma Godden, która swoje triumfy święciła głównie w latach 80. i 90. XX wieku.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu