Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 163
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Felietony

  Dobrze, że Landshut jest w polskiej lidze (komentarz)
 2020-11-20 00:49:34  Kamil Szyszkowski    inf.własna

Polacy jak to Polacy, ile ludzi tyle zdań. Szerokim echem odbiło się dołączenie drużyny z Landshut do 2. Ligi Żużlowej. Niektórzy uważają, że to zły pomysł, gdyż nie wspieramy w ten sposób polskich ośrodków. Trochę w tym racji jest, lecz trzeba spojrzeć na to z innej strony. 

Trans MF Devils Landshut dołączyło do polskiej ligi i w sezonie 2021 pojadą na najniższym szczeblu rozgrywkowym. W środowisku żużlowym dało się przeczytać, że to zły pomysł, że w ten sposób narażamy kluby na koszty, a już tym bardziej nie wspieramy polskich ośrodków w sprawie powrotu na żużlową mapę Polski. Trochę w tym racji jest, ale trzeba spojrzeć też na drugą stronę medalu. 

Drużyna z Landshut chcąc się utrzymać jako klub potrzebuje jazdy. Nie widu, nie słychu aby niemiecka Bundesliga miała w zamiarach start w sezonie 2021. Na przykładzie innej niemieckiej drużyny Wolfe Wittstock, widać, że jazda w polskich rozgrywkach wychodzi na dobre. Co prawda Wilki zajęły ostatnią pozycję w 2. Lidze Żużlowej, lecz pokazały się z dobrej strony i nadały świeżości rozgrywkom. 

Kompletnie nie trafia do mnie argument, jakoby dołączenie Landshut do polskiej ligi oznacza koniec żużla w Niemczech. Jeżeli niemiecka Bundesliga byłaby zainteresowana wystartowaniem w nadchodzącym sezonie, to już podjęłaby kroki ku temu. Jeżeli natomiast do dziś nic nie wiemy, to na co działacze Diabłów mieli czekać? Jeżeli klub nie jeździ to nie zarabia. 

Czynnik sportowy trzeba również uwzględnić. Trzeba przyznać, że ekipa prowadzona przez Sławomira Kryjoma zmontowała ciekawy skład, dający szansę nawet na awans do fazy play-off. Tacy zawodnicy jak Kai Huckenbeck czy Martin Smolinski mogliby przecież z powodzeniem startować o ligę wyżej. 

Ponadto zauważmy pewny aspekt. Załóżmy, że z drugiej ligi wycofują się nagle kluby z Landshut, Wittstock oraz Daugavplis. Zostają nam Opole, Poznań, Rzeszów i Rawicz. Czy zależy nam na cztero drużynowej 2. Lidze? Nie sądzę. 

Mówi się także, że żużlowi działacze zarządzający rozgrywkami w Polsce zamiatają sprawę pod dywan i nie wspierają ośrodków próbujących wrócić na mapę Polski. Nie do końca się z tym zgadzam. W Pile do teraz nie wiadomo praktycznie nic, czy jest jakakolwiek szansa na utworzenie tam klubu. Śląsk Świętochłowice do dziś ma problem ze swoim stadionem i muszą organizować treningi szkółki w innych miastach. Działacze Krakowskich Smoków natomiast prężnie działają, lecz do utworzenia stabilnego klubu mającego możliwość wystartowania w rozgrywkach im jeszcze daleko. Dlaczego więc zagraniczne kluby nie miałyby skorzystać z wolnych miejsc jakie same się utworzyły?

Jedyny minus całej sytuacji to koszta dalekich podróży i ryzyko, że mecz np. nie odbędzie się z powodu opadów deszczu. Kluby drugoligowców były jednak pytane o stanowisko na temat dołączenia klubu z Landshut. Nikt nie miał o to problemu. Każdy podjął ryzyko, więc najwidoczniej to nie jest dla klubów problemem. 

Druga liga zapowiada się ciekawie i cieszmy się zainteresowaniem ze strony zagranicznych klubów, które ze względu na kryzys w swoich krajach chcą skorzystać z jazdy w naszej lidze. To dla nas jest promocja, a także szansa na lepsze rozwinięcie się rozgrywek w Polsce. 

Kamil Szyszkowski

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+50

2. Betard Sparta Wrocław 2 4 +22
3. ebut.pl Stal Gorzów 3 4 -2
4.  NovyHotel Falubaz Zielona Góra 3 3 0
5 Fogo Unia Leszno 3 3 -24
6.  KS Apator Toruń  3 2 0
7.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa

2

0 -10
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 3 0 -36
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosn 3 6 +22
2.  Abramczyk Polonia Bydgoszcz  3 4 +31
3. INNPRO ROW Rybnik  2 4 +18
4. Texom Stal Rzeszów 2 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 3 2 0
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  2 1 -6
7. Energa Wybrzeże Gdańsk 3 1 -29
8. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 2

0

-42
Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils 2 4 +11
2.  Ultrapur Start Gniezno 3 4 -2
3. Polonia Piła  2 2 +16
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils  3 2 0
5.  OK Bedmet Kolejarz Opole  1 2 -12
6. Unia Tarnów  1 0 -13





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1. Jack Holder  20
2. Jason Doyle 18
3.  Fredrik Lindgren 16
4.  Bartosz Zmarzlik  14
5. Robert Lambert 12
6.  Kai Huckenbeck 11
7. Leon Madsen 10
8.  Dominik Kubera 9
9.  Mikkel Michelsen 8
10. Martin Vaculik 7
11.  Szymon Woxniak 6
12.  Jan Kvech 5
13.  Andrzej Lebiediew 4
14. Daniel Bewley 3
15.  Tai Woffinden 1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Dominik Kubera
7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu