eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 383
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Szymon Woźniak: Bratobójcza walka nie będzie potrzebna
 2016-11-12 10:57:59  Stanisław Wrona    inf. własna

Pod koniec października włodarze Elit Vetlandy zakończyli kompletowanie składu na sezon 2017. Tymi, którzy dołączyli wówczas do ekipy, byli Grzegorz Zengota, Jonas Davidsson i Szymon Woźniak. Zapraszamy na krótką rozmowę z tym ostatnim, w której mówi on m.in. o swoich planach, związanych z występami w Szwecji.

W ostatnim czasie związałeś się kontraktem z Elit Vetlandą. Jak do tego doszło – czy zainteresowanie wyszło z Twojej strony, czy to włodarze tego klubu, z Mikaelem Wirebrandem na czele, skontaktowali się z Tobą?
 – Kontakt z działaczami Elit Vetlandy mam od dłuższego czasu, ponieważ już 2 razy próbowaliśmy nawiązać współpracę, ale wtedy jednak nie wyszło. Jak to mówią "do trzech razy sztuka" i tym razem doszliśmy do porozumienia. Bardzo się z tego faktu cieszę.

W sezonie 2016 byłeś związany z Piaterną Motala, jednak nie miałeś okazji startować w tym zespole. Czym było to spowodowane?
– Nie mam pojęcia. Szkoda, że działacze Piraterny nie dali mi szansy się pokazać, ale to już dla mnie przeszłość. Patrzę tylko przed siebie i dbam o jak najlepsze przygotowanie do sezonu 2017.

Jakie nadzieje wiążesz z podpisaniem kontraktu w Vetlandzie? Skład 9-krotnych Drużynowych Mistrzów Szwecji jest dosyć szeroki, więc na pewno o miejsce w składzie trzeba będzie trochę powalczyć i na nie sobie zasłużyć?
– Zgadza się. Szwedzkie kluby od jakiegoś czasu przyjęły taką strategię. Kontraktują wielu zawodników, aby potem mieć w czym wybierać. Wiadomo, że dla żużlowców nie jest to komfortowa sytuacja, bo przygotowują się na sezon startów w całej lidze, a potem może wyjść inaczej. Wychodzę jednak z założenia, że jeżeli działacze są uczciwi, a ja będę w dobrej formie, to o miejsce w składzie nie powinienem się martwić – zwłaszcza po wejściu nowych zasad odnośnie liczby Szwedów w zespole.

Czy z kolei nie będzie tak, że włodarze Vetlandy będą rotować składem, w zależności od „dostępności” przed danym meczem konkretnych zawodników?
– Uważam, że jeżeli dany skład im "wypali" to będą robili wszystko, aby utrzymać w miarę możliwości stały i stabilny team. Kiedy coś pójdzie "nie tak", wtedy będą kombinowali z drużyną, ale szerzej na ten temat mógłby się na pewno wypowiedzieć Mikael Wirebrand.

Działacze Twojego nowego klubu z pewnością będą chcieli ponownie włączyć się do walki o najwyższe cele. Czy śledziłeś ich poczynania w poprzednich latach? Rok 2016 był pierwszym od 2003, w którym ta drużyna nie awansowała do fazy Play-off, oczywistym jest więc fakt, iż będzie to dla nich celem minimum.
– Nie trzeba pieczołowicie śledzić wyników Elitserien aby wiedzieć, że Elit Vetlanda zalicza się do najbardziej utytułowanych drużyn w tym kraju. Mają fajny stadion, co sezon mocną drużynę no i kibiców, dla których żużel i ich drużyna jest bardzo ważna. Jestem bardzo zadowolony, że mogę być częścią tego przedsięwzięcia.

W Szwecji broniłeś wcześniej barw klubów z Norrköping, Eskilstuny i Sztokholmu. Jakie masz nastawienie odnośnie szwedzkich owali? Czy one Ci odpowiadają?
– Tak, bardzo lubię jeździć w Szwecji. Tamtejsze tory są zawsze dobrze przygotowane, mają dobrą nawierzchnię, a na zapleczach stoi taki sprzęt do przygotowywania toru, który życzyłbym sobie zobaczyć na każdym polskim stadionie. Stadiony może nie są okazałe, ale zawsze kameralne – poza miastem, zazwyczaj położone na terenie dużego kompleksu wielu sportów motorowych. To mi się bardzo podoba.

Twoja niska średnia (0,864) na mecze ligowe, pozwoliłaby Ci w pierwszych spotkaniach, przy odpowiednim ustawieniu składu, występować na pozycji nr 7. Zawodnicy, startujący pod „siódemką” mają łatwiejszy układ biegów, czy mogłoby mieć to dla Ciebie znaczenie?
– Elitserien to druga pod względem poziomu sportowego liga na świecie. Nie warto patrzeć w program, bo do każdego biegu musisz wyjechać odpowiednio nastawiony, aby wygrać. Ta liga nie wybacza błędów, podobnie jak nasza Speedway Ekstraliga. Mimo wszystko mam świadomość, że moja średnia jest "atrakcyjnie niska" i może mi pozwolić na start sezonu z pozycji zawodnika 6-7. Domniemam, że mógł to też być plan działaczy Vetlandy.

W aktualnej, szerokiej kadrze Elit Vetlandy, znajduje się aż 5 Polaków i będzie to chyba najbardziej „polski” klub w Elitserien. To chyba komfortowa sytuacja, bo zawsze dobrze jest mieć w drużynie kolegów z Polski? Z drugiej strony trzeba będzie walczyć o to miejsce w składzie, właśnie z niektórymi z nich.
– Cieszę się, że mamy w naszej drużynie tylu Polaków i to jeszcze jakich! Być w drużynie z Jarkiem, Bartkiem, Zengim, Tofeekiem  czy "półpolakiem" Martinem, to na pewno fajna sprawa. Liczę, że żadna, wielka „bratobójcza” walka nie będzie potrzebna, aby ustalić wyjściowy skład.

W podobnej sytuacji (z kilkoma Polakami w składzie) znajdowałeś się już w Leicester Lions w latach 2015-2016. Wówczas, przynajmniej przez jakiś czas, startowałeś z Sebastianem Ułamkiem, Grzegorzem Walaskiem, a wcześniej z Piotrem Świderskim. Czy ta sytuacja Wam pomagała i czy można ją porównać do tego, co czeka Was w Szwecji?
– Anglia to mimo wszystko zupełnie inna bajka i to pod wieloma względami. Tam każdy mecz jest bardziej egzotyczny, ale wiadomo, że zawsze lepiej jest mieć koło siebie polskiego kolegę w drużynie.

Nie można w tym miejscu nie zapytać o Twoje plany, związane z ligą angielską. Związałeś się kontraktem najlepszą drużyną ostatnich lat w Szwecji. Czy zatem planujesz pozostanie na Wyspach Brytyjskich w Elite League? A jeśli tak, to czy nadal chciałbyś bronić barw Leicester Lions, czy może jednak zmienić otoczenie i poszukać miejsca w nowym klubie?
– Co do ligi angielskiej, cały czas temat jest otwarty, ale moje pozostanie w Leicester Lions jest na tę chwilę bardzo mało prawdopodobne, ze względu na finansowe zaległości tego klubu w stosunku do wielu zawodników i totalny brak kontaktu z właścicielem.

Relacje Live

PGE EKSTRALIGA
Fogo Unia Leszno  - Falubaz Zielona Góra
piątek, godzina 19:30

NICE 1. LIGA ŻUŻLOWA
Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik
piątek, godzina 17:30

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
3 5 +40
2. forBET Włókniarz Częstochowa
3 5 +20
3. Grupa Azoty Unia Tarnów
3 4 -2
4. Betard Sparta Wrocław
3 3 +14
5. Falubaz Zielona Góra
3 2 +10
6. Cash Broker Stal Gorzów
3 2 -5
7. Get Well Toruń
3 2 -27
8. MrGarden GKM Grudziądz
3 1 -50
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
3
5 +23
2. Car Gwarant Start Gniezno
3 4 +31
3. ROW Rybnik
3 4
+25
4. Lokomotiv Daugavpils
3
4
+3
5. Orzeł Łódź
3 3 +24
6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk
3 2 +28
7. Euro Finannce Polonia Piła
3 2 -44
8. Arge Speedway Wanda Kraków
3 0
-90
2. Liga Żużlowa
1. Stainer Unia Kolejarz Rawicz
2

4

+46
2. OK Kolejarz Opole
2 4 +28
3. Stal Rzeszów
2
3
+14
4. Iveston PSŻ Poznań
3 3 -2
5. MDM Komputery Ostrovia Ostrów 2 2 +17
6. KSM Krosno

3

0
-45
7. Polonia Bydgoszcz 2 0 -58
SGB Premiership
1. Swindon Robins
3 10 +22
2. Wolverhampton Wolves
3 7 +42
3. Belle Vue Aces
4 6 +6
4. Leicester Lions
3 4 +14
5. King's Lynn Stars
2 4 +10
6. Poole Pirates
4 4 -26
7. Somerset Rebels
2 3 -16
8. Rye House Rockets 3 3 -52
Elitserien
1. Smederna Eskilstuna -
-
-
2. Vetlanda Speedway
-
-
-
3. Masarna Avesta -
-
-
4. Dackarna Målilla -
-
-
5. Lejonen Gislaved -
-
-
6. Rospiggarna Hallstavik -
-
-
7. Indianerna Kumla -
-
-
8. Västervik Speedway -
-
-
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle  
2.  Patryk Dudek  
3.  Tai Woffinden  
4.  Maciej Janowski  
5.  Bartosz Zmarzlik  
6.  Emil Sajfutdinow  
7.  Matej Žagar  
8.  Fredrik Lindgren  
9.  Martin Vaculík  
10.  Chris Holder  
11.  Greg Hancock  
12.  Nicki Pedersen  
13. Przemysław Pawlicki  
14. Artiom Łaguta  
15. Craig Cook  
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pacek: Początek sezonu pokaże czy jestem gotowy na ligę

Mateusz Pacek jest wychowankiem Śląska Świętochłowice. 19-latek ma ambitne plany w związku z nadchodzącym sezonem. W roku 2017 występował głównie w rozgrywkach juniorskich, tym razem jednak zawodnik zamierza celować w udział w meczach ligowych. Z popularnym „Osą” porozmawialiśmy również o innych tematach. Zapraszamy do lektury!

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Dobre zmiany czy złośliwy kaprys?

Większość kibiców żużla w Polsce, właściwie 90, a może nawet i 95% kibiców speedway'a znad Wisły skupia się na ogół na śledzeniu wyników wyłącznie polskich rozgrywek ligowych, cyklów Speedway Grand Prix i Speedway European Championship oraz Speedway World Cup, które w tym roku zostanie zastąpione Speedway of Nations. Każdy kto śledzi wieści ekstraligowe - głowi się nad sensem niektórych punktów płynących z regulaminu.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Historia pewnego krawca... czyli o Maliniaku

Dziś przytoczymy Państwu historię największego producenta kombinezonów żużlowych - firmy Maliniak Design z Leszna. Firma ta zaczęła swoją działalność w 1992 r. Przez wszystkie lata działalności przewinęło się w niej wiele twarzy. Z usług tej firmy korzystało wiele zawodników, w tym kilkukrotni mistrzowie świata. Zapraszamy do lektury!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu