eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 208
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Szymon Woźniak: Bratobójcza walka nie będzie potrzebna
 2016-11-12 10:57:59  Stanisław Wrona    inf. własna

Pod koniec października włodarze Elit Vetlandy zakończyli kompletowanie składu na sezon 2017. Tymi, którzy dołączyli wówczas do ekipy, byli Grzegorz Zengota, Jonas Davidsson i Szymon Woźniak. Zapraszamy na krótką rozmowę z tym ostatnim, w której mówi on m.in. o swoich planach, związanych z występami w Szwecji.

W ostatnim czasie związałeś się kontraktem z Elit Vetlandą. Jak do tego doszło – czy zainteresowanie wyszło z Twojej strony, czy to włodarze tego klubu, z Mikaelem Wirebrandem na czele, skontaktowali się z Tobą?
 – Kontakt z działaczami Elit Vetlandy mam od dłuższego czasu, ponieważ już 2 razy próbowaliśmy nawiązać współpracę, ale wtedy jednak nie wyszło. Jak to mówią "do trzech razy sztuka" i tym razem doszliśmy do porozumienia. Bardzo się z tego faktu cieszę.

W sezonie 2016 byłeś związany z Piaterną Motala, jednak nie miałeś okazji startować w tym zespole. Czym było to spowodowane?
– Nie mam pojęcia. Szkoda, że działacze Piraterny nie dali mi szansy się pokazać, ale to już dla mnie przeszłość. Patrzę tylko przed siebie i dbam o jak najlepsze przygotowanie do sezonu 2017.

Jakie nadzieje wiążesz z podpisaniem kontraktu w Vetlandzie? Skład 9-krotnych Drużynowych Mistrzów Szwecji jest dosyć szeroki, więc na pewno o miejsce w składzie trzeba będzie trochę powalczyć i na nie sobie zasłużyć?
– Zgadza się. Szwedzkie kluby od jakiegoś czasu przyjęły taką strategię. Kontraktują wielu zawodników, aby potem mieć w czym wybierać. Wiadomo, że dla żużlowców nie jest to komfortowa sytuacja, bo przygotowują się na sezon startów w całej lidze, a potem może wyjść inaczej. Wychodzę jednak z założenia, że jeżeli działacze są uczciwi, a ja będę w dobrej formie, to o miejsce w składzie nie powinienem się martwić – zwłaszcza po wejściu nowych zasad odnośnie liczby Szwedów w zespole.

Czy z kolei nie będzie tak, że włodarze Vetlandy będą rotować składem, w zależności od „dostępności” przed danym meczem konkretnych zawodników?
– Uważam, że jeżeli dany skład im "wypali" to będą robili wszystko, aby utrzymać w miarę możliwości stały i stabilny team. Kiedy coś pójdzie "nie tak", wtedy będą kombinowali z drużyną, ale szerzej na ten temat mógłby się na pewno wypowiedzieć Mikael Wirebrand.

Działacze Twojego nowego klubu z pewnością będą chcieli ponownie włączyć się do walki o najwyższe cele. Czy śledziłeś ich poczynania w poprzednich latach? Rok 2016 był pierwszym od 2003, w którym ta drużyna nie awansowała do fazy Play-off, oczywistym jest więc fakt, iż będzie to dla nich celem minimum.
– Nie trzeba pieczołowicie śledzić wyników Elitserien aby wiedzieć, że Elit Vetlanda zalicza się do najbardziej utytułowanych drużyn w tym kraju. Mają fajny stadion, co sezon mocną drużynę no i kibiców, dla których żużel i ich drużyna jest bardzo ważna. Jestem bardzo zadowolony, że mogę być częścią tego przedsięwzięcia.

W Szwecji broniłeś wcześniej barw klubów z Norrköping, Eskilstuny i Sztokholmu. Jakie masz nastawienie odnośnie szwedzkich owali? Czy one Ci odpowiadają?
– Tak, bardzo lubię jeździć w Szwecji. Tamtejsze tory są zawsze dobrze przygotowane, mają dobrą nawierzchnię, a na zapleczach stoi taki sprzęt do przygotowywania toru, który życzyłbym sobie zobaczyć na każdym polskim stadionie. Stadiony może nie są okazałe, ale zawsze kameralne – poza miastem, zazwyczaj położone na terenie dużego kompleksu wielu sportów motorowych. To mi się bardzo podoba.

Twoja niska średnia (0,864) na mecze ligowe, pozwoliłaby Ci w pierwszych spotkaniach, przy odpowiednim ustawieniu składu, występować na pozycji nr 7. Zawodnicy, startujący pod „siódemką” mają łatwiejszy układ biegów, czy mogłoby mieć to dla Ciebie znaczenie?
– Elitserien to druga pod względem poziomu sportowego liga na świecie. Nie warto patrzeć w program, bo do każdego biegu musisz wyjechać odpowiednio nastawiony, aby wygrać. Ta liga nie wybacza błędów, podobnie jak nasza Speedway Ekstraliga. Mimo wszystko mam świadomość, że moja średnia jest "atrakcyjnie niska" i może mi pozwolić na start sezonu z pozycji zawodnika 6-7. Domniemam, że mógł to też być plan działaczy Vetlandy.

W aktualnej, szerokiej kadrze Elit Vetlandy, znajduje się aż 5 Polaków i będzie to chyba najbardziej „polski” klub w Elitserien. To chyba komfortowa sytuacja, bo zawsze dobrze jest mieć w drużynie kolegów z Polski? Z drugiej strony trzeba będzie walczyć o to miejsce w składzie, właśnie z niektórymi z nich.
– Cieszę się, że mamy w naszej drużynie tylu Polaków i to jeszcze jakich! Być w drużynie z Jarkiem, Bartkiem, Zengim, Tofeekiem  czy "półpolakiem" Martinem, to na pewno fajna sprawa. Liczę, że żadna, wielka „bratobójcza” walka nie będzie potrzebna, aby ustalić wyjściowy skład.

W podobnej sytuacji (z kilkoma Polakami w składzie) znajdowałeś się już w Leicester Lions w latach 2015-2016. Wówczas, przynajmniej przez jakiś czas, startowałeś z Sebastianem Ułamkiem, Grzegorzem Walaskiem, a wcześniej z Piotrem Świderskim. Czy ta sytuacja Wam pomagała i czy można ją porównać do tego, co czeka Was w Szwecji?
– Anglia to mimo wszystko zupełnie inna bajka i to pod wieloma względami. Tam każdy mecz jest bardziej egzotyczny, ale wiadomo, że zawsze lepiej jest mieć koło siebie polskiego kolegę w drużynie.

Nie można w tym miejscu nie zapytać o Twoje plany, związane z ligą angielską. Związałeś się kontraktem najlepszą drużyną ostatnich lat w Szwecji. Czy zatem planujesz pozostanie na Wyspach Brytyjskich w Elite League? A jeśli tak, to czy nadal chciałbyś bronić barw Leicester Lions, czy może jednak zmienić otoczenie i poszukać miejsca w nowym klubie?
– Co do ligi angielskiej, cały czas temat jest otwarty, ale moje pozostanie w Leicester Lions jest na tę chwilę bardzo mało prawdopodobne, ze względu na finansowe zaległości tego klubu w stosunku do wielu zawodników i totalny brak kontaktu z właścicielem.

Relacje Live

SPEEDWAY GRAND PRIX
Grand Prix Australii w Melbourne
sobota (28 października), godzina 10:00

Reklama
Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno


2. Betard Sparta Wrocław


3. Cash Broker Stal Gorzów


4. Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra


5. Włókniarz Vitroszlif Crossfit Częstochowa


6. MrGarden GKM Grudziądz



7. Get Well Toruń



8. ROW Rybnik



Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów


2. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


3. Lokomotiv Daugavpils


4. Orzeł Łódź


5. Euro Finannce Polonia Piła


6. Arge Speedway Wanda Kraków


7. Stal Rzeszów


8. Polonia Bydgoszcz


2. Liga Żużlowa
1. Start Gniezno

 


2. Speed Car Motor Lublin


3. Ostrovia Ostrów


4. Naturalna Medycyna PSŻ Poznań

 



5. KSM Krosno


6. Stal-Met Kolejarz Opole


7. Kolejarz Rawicz


SGB Premiership
1. Swindon Robins


2. Wolverhampton Wolves



3. Belle Vue Aces


4. Poole Pirates



5. Rye House Rockets



6. Somerset Rebels



7. King's Lynn Stars


8. Leicester Lions


Elitserien
1. Smederna Eskilstuna


2. VMS Elit Vetlanda


3. Masarna Avesta


4. Dackarna Malilla


5. Lejonen Gislaved


6. Rospiggarna Hallstavik


7. Indianerna Kumla


8. Piraterna Motala


Zdjęcie tygodnia
Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle 142
2.  Patryk Dudek 128
3.  Tai Woffinden 115
4.  Maciej Janowski 113
5.  Emil Sajfutdinow 109
6.  Bartosz Zmarzlik 108
7.  Fredrik Lindgren 107
8.  Matej Žagar 97
9.  Martin Vaculík 90
10.  Chris Holder 82
11.  Piotr Pawlicki 79
12.  Antonio Lindbäck 73
13.  Peter Kildemand 54
14.  Greg Hancock 45
15.  Niels-Kristian Iversen 44
16. Václav Milík 31
Klasyfikacja SEC
1.  Andžejs Ļebedevs 52
2.  Artiom Łaguta 45
3.  Václav Milík 44
4.  Krzysztof Kasprzak 39
5.  Andreas Jonsson 39
6.  Przemysław Pawlicki 34
7.  Mateusz Szczepaniak 29
8.  Kenneth Bjerre 28
9.  Andriej Kudriaszow 26
10.  Michael Jepsen Jensen 24
11.  Martin Smolinski 20
12.  Leon Madsen 20
13.  Kacper Gomólski 20
14.  Mikkel Bech 13
Współpraca
Partnerzy

Ostatni wywiad
   Michał Sikora: Sprzedaż będzie dwuetapowa

W przyszłym tygodniu ruszy sprzedaż biletów na 2018 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland i będzie dwuetapowa, a zniżki na bilety będą obowiązywały do końca 2017 roku. Więcej w rozmowie z Michałem Sikorą – Prezesem Polskiego Związku Motorowego.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Kolejne absurdy terminarza rozgrywek

Podczas każdej przerwy między sezonami, klubowi działacze, zawodnicy oraz kibice oczekują pojawienia się terminarza ligowych rozgrywek. Co roku dostajemy jednak porcję niezrozumiałych wyborów oraz kolizji dat, które nie do końca mają związek ze zdrowym rozsądkiem. Przyjrzeliśmy się bliżej temu zagadnieniu, w kontekście opublikowanego terminarza PGE Ekstraligi na sezon 2017.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Nowy team na żużlowym rynku

Sponsorzy coraz mocniej chcą być widoczni w sporcie żużlowym, w związku z czym w ostatnich miesiącach powstają kolejne żużlowe teamy. W nadchodzącym sezonie dołączy kolejny - Holistic-Polska Speedway Team, w którego barwach ujrzymy trójkę zawodników.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu
statystyka