eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 458
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Stanisław Melnyczuk: Przez to, co się dzieje na Ukrainie...
 2017-06-09 09:39:09  Konrad Cinkowski    inf.własna

Europejska zima była bardzo udana, ale i trudna dla Stanisława Melnyczuka. Co prawda zajął on czwarte miejsce w Mistrzostwach Argentyny, ale i stracił cały sprzęt, który tam zabrał. Teraz powoli to wszystko odbudowuje i wiele wskazuje na to, że wszystko wraca na właściwe tory u ukraińskiego żużlowca.

- Rozmawiamy po zawodach drużynowych Speedway Friendship Cup. Patrząc w program chyba możesz być zadowolony ze swojego występu, na "dzień dobry" co prawda porażka z Rolandem Benkő, ale później już dzieliłeś i rządziłeś na "Skałce" w Świętochłowicach.
- Dokładnie. Troszkę nie trafiliśmy na pierwszy bieg z ustawieniami i było jako tako. Później już było lepiej, ale też dalej szukaliśmy prędkości i udawało się wygrywać te wyścigi.

-  A co sądzisz o tutejszym torze? Zawsze sprawia wiele problemów, zwłaszcza tym, którzy startują na nim po raz pierwszy.
- Tor jest specyficzny. Było troszkę, nie tyle dziur co… "trampolin" (śmiech - dop. aut.). Ale, gdy się odsypał to dało się na nim pościgać.

- RMSTK Równe po dwóch rundach  będzie na zdecydowanym prowadzeniu w rozgrywkach drużynowych. Wierzysz, że twój zespół zgarnie główną nagrodę, a ty sam, zwyciężysz w zmaganiach indywidualnych?
- Jako drużyna nie ukrywam, że chcemy to wygrać i myślę, że tak się stanie. Jeśli chodzi o indywidualną rywalizację muszę odpuścić start w drugiej rundzie (rozmowa przeprowadzona w sobotę 3 czerwca - dop. aut.) i przyjdzie mi później gonić rywali i zobaczymy co dalej będzie (ostatecznie po dwóch rundach Melnyczuk zajmuje trzecie miejsce, tracąc do Łęgowika 12 punktów (którego na Ukrainie zabraknie) i do Kobrina 7 - dop. aut.).

- Pozostawmy temat zawodów Speedway Friendship Cup za sobą i wróćmy do tego, co działo się w czasie europejskiej zimy. Gdy wielu zawodników trenowało, ale na halach, ty urządziłeś sobie wojaże po Argentynie. Zająłeś ostatecznie czwarte miejsce, ale chciałbym Cię zapytać o tą całą otoczkę speedway'a w tym kraju, atmosferę poza stadionem…
- Jest to na pewno specyficzna wycieczka, bardziej taka przygoda życia. Ma to swoje plusy, ale i także minusy. Niestety, straciliśmy swój sprzęt, swoje paczki z akcesoriami co jakoś wpłynęło na to wszystko. Gdyby nie to, jest całkiem w porządku.

- Jak już poruszyłeś temat sprzętu, jest szansa, że go odzyskacie? Wiem, że Polacy walczyli w tym temacie, ale chyba bezskutecznie…
- Ja już odpuściłem ten temat. Trzeba skupić się na tym co jest teraz w Europie. Jak się uda odzyskać to na pewno będzie to super sprawa, ale nie wierzę…


Melnyczuk nie ukrywa, że wyjazd do Argentyny to dobra przygoda życia

- Czyli nie planujesz póki co powrotu w tamte rejony?
- Zobaczymy jak będzie. Jest jeszcze sporo sezonu przede mną. Jeśli będzie nam mało jazdy, kto wie, może jednak tam wrócę.

- To teraz pomówmy o polskiej lidze. Podpisałeś kontrakt w drużynie Kolejarza Rawicz i wydaje się, że był to bardzo dobry krok.
- Troszkę było ciężko na początku sezonu, ponieważ po tej Argentynie straciłem sprzęt i trzeba było to wszystko odbudować, odkupić. Teraz wszystko wraca jednak na właściwe tory i można walczyć w polskiej lidze. Na początku sezonu byłem strasznie wolny, te motocykle nie jechały tak, jakbym tego chciał, a teraz wszystko pasuje, wszystko gra. Wierzę, że wrócę do Rawicza i pokażę, udowodnię, na co mnie stać.

- Atmosfera w zespole też chyba jest takim czynnikiem in plus? Chodzi mi o fakt, że w Rawiczu nie ma presji na wynik, "nie zabijacie się" o awans tylko jedziecie, by bawić kibiców dobrym żużlem.
- Poniekąd tak, ale wiadomo, każdy skupia się na tym, by robić punkty, a to jest taki sport, że jest jednak trochę nerwów i trzeba to kontrolować.

- Można powiedzieć, że teraz trochę może się zrobić niespokojnie wśród obcokrajowców. Kontrakty podpisali bracia Worrallowie, Roland Benko i Josh Bates, a jesteś już Ty i Valentin. Zatem chętnych na miejsce w składzie jest już znacznie więcej.
- Nie myślę o tym w ogóle. Wiem, że stać mnie, by powalczyć o miejsce w składzie. To jest żużel, trzeba walczyć!

- Poruszmy teraz wątek ukraińskiego żużla. Po Andriju Karpowie jesteś obecnie najlepszym zawodnikiem w twoim kraju. Chciałbym się zapytać o to, jak obecnie wygląda żużel na Ukrainie i szansa jego rozwoju. Macie młodych i zdolnych jak Wiktor Trofimow czy Marko Lewiszyn, ale…
- Mam nadzieję, że wszystko wraca do najlepszych lat. Wszystko się rozwija i wierzę, że w przyszłości znów będzie wszystko w porządku, a ukraińska drużyna wróci np. do polskiej ligi. Wierzę i chcę, by Ukraina miała dobrych zawodników, którzy powalczą o sukcesy w Mistrzostwach Świata i Europy.

- Ile w ogóle macie torów, na których możecie trenować, a ile, na których możecie się ścigać czy też organizować zawody?
- Zawody możemy organizować na dwóch torach, w Równem, z którego pochodzę oraz w Czerwonogrodzie. Tam są dmuchane bandy i można ze spokojem jeździć. Są jeszcze dwa obiekty, gdzie tych band nie ma i jest trochę strachu na nie wyjeżdżać.


Ukraiński żużlowiec wie, że stać na solidną jazdę m.in. w polskiej lidze

- Tych imprez u Was w kraju nie ma zbyt wielu, a jeśli są to często wypełniane obcokrajowcami. Nawet mistrzostwa Ukrainy muszą być z udziałem np. Polaków, Węgrów czy Duńczyków, by była szesnastka uczestników. Ma to swoje plusy jak i minusy, a twoim zdaniem to ma dobry wpływ dla żużla na Ukrainie?
- Myślę, że tak było, jest i będzie. Dla kibiców jest to zawsze ciekawsze, by obejrzeć jak miejscowi zawodnicy radzą sobie na tle mocniejszych rywali czy także byśmy my czy młodsi zawodnicy, mogli pościgać się z lepszymi zawodnikami i nabierać doświadczenia. To zawsze dla nich dodatkowa szkoła jazdy.

- Co twoim zdaniem mogłoby poprawić sytuację żużla w twoim kraju?
- Nie mam pojęcia. Przez to, co się dzieje na Ukrainie jest ogólnie ciężka sytuacja, drugi temat to pieniądze. Gdybyśmy je mieli, byłoby łatwiej nam jeździć i się rozwijać. Sponsorów nie ma zbyt wielu, ale osobiście mam kilku ludzi, którzy od wielu lat mi pomagają i bardzo im za to dziękuję. Inaczej byłoby bardzo ciężko.

- Czyli nie jesteś skazany sam na siebie i nie jest tak, że sam inwestujesz w ten sport.
- Wszystko co zarabiam idzie na żużel. Od sponsorów jednak też mogę liczyć np. na zakup sprzęgła czy serwis silnika. Bardzo się cieszę, że mam takich ludzi u swojego boku.

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Poole Pirates - Wolverhampton Wolves
środa, godzina 20:30
Somerset Rebels - Belle Vue Aces
środa, godzina 20:30

SGB PREMIERSHIP KNOCK-OUT CUP
Rye House Rockets - Swindon Robins
środa, godzina 20:30

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
6 11 +94
2. forBET Włókniarz Częstochowa
6 7 -4
3. Betard Sparta Wrocław
6 7 +20
4. Cash Broker Stal Gorzów
6 6 +19
5. Grupa Azoty Unia Tarnów
6 6 -18
6. Falubaz Zielona Góra
6 4 -8
7. Get Well Toruń
6 4 -41
8. MrGarden GKM Grudziądz
6 3 -62
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
6
11 +83
2. ROW Rybnik 6 8 +75
3. Car Gwarant Start Gniezno 6 8
+40
4. Lokomotiv Daugavpils 5 6 -1
5. Euro Finannce Polonia Piła 5 4 -40
6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 6
4
+26
7. Orzeł Łódź
6 3 -21
8. Arge Speedway Wanda Kraków
6 2
-162
2. Liga Żużlowa
1. MDM Komputery Ostrovia Ostrów 6 9 +65
2. Stal Rzeszów
4 7 +43
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 5
7
+67
4. OK Kolejarz Opole 5 6 +12
5. Iveston PSŻ Poznań
6

5

-28
6. Polonia Bydgoszcz

5

2
-79
7. KSM Krosno 5 0 -80
SGB Premiership
1. Wolverhampton Wolves 8 16 +48
2. Swindon Robins 8 16 +13
3. Belle Vue Aces
7 12 +16
4. Somerset Rebels 7 11 -26
5. Leicester Lions 5 10 +34
6. King's Lynn Stars 5 10 +18
7. Rye House Rockets 7 10 -60
8. Poole Pirates 8 9 -39
Elitserien
1. Smederna Eskilstuna
3
6 +42
2. Dackarna Malilla
3
4
+28
3. Rospiggarna Hallstavik
3
4 +19
4. Västervik Speedway 3
4
+8
5. Vetlanda Speedway
3
2
-11
6. Indianerna Kumla
3
2
-18
7. Masarna Avesta
3
2
-30
8. Lejonen Gislaved
3
0
-38
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Fredrik Lindgren  16
2.  Tai Woffinden  15
3.  Maciej Janowski  13
4. Artiom Łaguta  13
5.  Patryk Dudek  10
6.  Chris Holder 10
7.  Matej Žagar  9
8.  Bartosz Zmarzlik 9
9.  Greg Hancock  8
10.  Emil Sajfutdinow 8
11.  Jason Doyle  5
12. Niels Kristian Iversen  4
13. Przemysław Pawlicki  3
14.  Nicki Pedersen 2
15. Craig Cook  2
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pacek: Początek sezonu pokaże czy jestem gotowy na ligę

Mateusz Pacek jest wychowankiem Śląska Świętochłowice. 19-latek ma ambitne plany w związku z nadchodzącym sezonem. W roku 2017 występował głównie w rozgrywkach juniorskich, tym razem jednak zawodnik zamierza celować w udział w meczach ligowych. Z popularnym „Osą” porozmawialiśmy również o innych tematach. Zapraszamy do lektury!

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   SoN. Szansa na rozwój czy kaprys żużlowych władz?

Na pewnym znanym sportowym portalu ukazał się wywiad z Armando Castagną, szefem Komisji Wyścigów Torowych CCP FIM. Włoch stwierdził, że Speedway of Nations zostało powołane w celu rozwoju żużla. Czy aby na pewno nowa ogólnoświatowa impreza żużlowa jest szansą na rozwój żużla - tak jak zapewnia szef światowego żużla? Postanowiłem się przyjrzeć temu z bliska.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Wielki powrót Goddena czy jednorazowy wyskok?

Patrząc na rynek żużlowych silników można zauważyć, że od kilkunastu lat totalnym dominatorem jest marka GM. Włoskich silników używa niemal cała żużlowa populacja zawodników. Zdarzały się wyjątki, gdy któryś z zawodników miał zamontowany silnik Jawy czy GTR. W tym roku swój produkt przedstawiła firma Godden, która swoje triumfy święciła głównie w latach 80. i 90. XX wieku.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu