eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 460
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Felietony

  Quo vadis, Ekstraligo?
 2018-03-14 18:17:23  Bartłomiej Florek    inf.własna

W przeciągu ostatnich kilku godzin żużlowy Internet obiegła wiadomość o tym, że ekstraligowe kluby zmuszone są zaopatrzyć zawodników swojego klubu w plastrony, o ile zawodnicy nie posiadają kombinezonów używanych przez klub w minionym lub bieżącym sezonie. Do noszenia plastronów zawodnicy są zmuszeni podczas przedsezonowych treningów lub sparingów.

O ile używanie plastronów, zeszłorocznych lub tegorocznych kombinezonów podczas sparingów jest słuszne, to jednak nie widzę sensu, aby podczas sesji treningowych zawodnicy musieli używać plastronów. Dlaczego? Celem treningów jest, aby zawodnicy sprawdzili swoje maszyny, poprawić mankamenty w swojej jeździe czy testować warunki na torze. Piedestałem dla zawodników powinno być to, aby treningi odbywały się zdrowo i bezpiecznie, a nie to w jakim kombinezonie wyjechał na tor. Na sparingach idea ta jest zrozumiała, ponieważ na stadion przychodzi już znacznie więcej osób niż na treningi, a z racji tego, że treningi punktowane odbywają się według ściśle określonego schematu – posiadanie klubowego kevlaru lub specjalnego plastronu – ułatwi widzom identyfikację danego zawodnika.

W związku, iż tak naprawdę o obowiązku trenowania wyłącznie w ubraniach klubowych lub odpowiednich znacznikach dowiedzieliśmy się w ostatnich godzinach – to jak potraktujemy część zawodników Torunia czy drużynę Leszna, która do treningów podchodziła bez wiedzy (przynajmniej w moim mniemaniu) o obowiązku płynącego z regulaminu?

To jeszcze nie wszystko. Zapewne zauważyli Państwo, że zawodnicy czy trenerzy na obchody toru przed zawodami, konferencje prasowe, eventy medialne wychodzą w klubowych softshellach lub koszulkach. Już w zeszłym roku inne wzory posiadali zawodnicy i szkoleniowcy, teraz mają obowiązek produkować trzecią wersję ubrań dla osób funkcyjnych. Tym razem nie chodzi mi o to, że źle, iż chodzą oni ubrani. Czy jednak jest sens, aby wydawać multum pieniędzy na specjalnie spersonalizowane ubrania? Owszem, w wielu dyscyplinach – np. w piłce nożnej kluby mają specjalne dresy do treningów, konferencji, casualowe etc. Jednak są one poświęcone zawodnikom, trenerom czy np. masażyście. 

Czy jest sens ustalać coraz to nowsze, mało istotne ograniczenia tylko po to, by coś uchwalać? Może jednak powinniśmy pomyśleć nad tym co zrobić, aby tory były bezpieczniejsze, przyciągnąć młodych entuzjastów sportów motorowych do trenowania? Już kiedyś na Naszym portalu jeden z byłych redaktorów w swoim materiale wytaczał buble w regulaminie. 

Jeszcze trochę, a przyjdzie nam doczekać czasów, kiedy to dajmy na to - wapń używany do zaznaczania linii startowych będzie musiał mieć odpowiednią granulację, stroje podprowadzających nie będą mogły mieć krótszych rękawów niż do połowy ramienia czy prezenter zawodów nie będzie mógł przyjść do pracy w niczym innym niż kompletnym garniturze. Oby takie decyzje nie odbiły się kiedyś czkawką…

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Poole Pirates - Wolverhampton Wolves
środa, godzina 20:30
Somerset Rebels - Belle Vue Aces
środa, godzina 20:30

SGB PREMIERSHIP KNOCK-OUT CUP
Rye House Rockets - Swindon Robins
środa, godzina 20:30

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
6 11 +94
2. forBET Włókniarz Częstochowa
6 7 -4
3. Betard Sparta Wrocław
6 7 +20
4. Cash Broker Stal Gorzów
6 6 +19
5. Grupa Azoty Unia Tarnów
6 6 -18
6. Falubaz Zielona Góra
6 4 -8
7. Get Well Toruń
6 4 -41
8. MrGarden GKM Grudziądz
6 3 -62
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
6
11 +83
2. ROW Rybnik 6 8 +75
3. Car Gwarant Start Gniezno 6 8
+40
4. Lokomotiv Daugavpils 5 6 -1
5. Euro Finannce Polonia Piła 5 4 -40
6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 6
4
+26
7. Orzeł Łódź
6 3 -21
8. Arge Speedway Wanda Kraków
6 2
-162
2. Liga Żużlowa
1. MDM Komputery Ostrovia Ostrów 6 9 +65
2. Stal Rzeszów
4 7 +43
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 5
7
+67
4. OK Kolejarz Opole 5 6 +12
5. Iveston PSŻ Poznań
6

5

-28
6. Polonia Bydgoszcz

5

2
-79
7. KSM Krosno 5 0 -80
SGB Premiership
1. Swindon Robins 8 16 +13
2. Wolverhampton Wolves 7 14 +48
3. Belle Vue Aces
7 12 +16
4. Leicester Lions 5 10 +34
5. King's Lynn Stars 5 10 +18
6. Rye House Rockets 7 10 -60
7. Somerset Rebels 6 8 -30
8. Poole Pirates 7 8 -39
Elitserien
1. Smederna Eskilstuna
3
6 +42
2. Dackarna Malilla
3
4
+28
3. Rospiggarna Hallstavik
3
4 +19
4. Västervik Speedway 3
4
+8
5. Vetlanda Speedway
3
2
-11
6. Indianerna Kumla
3
2
-18
7. Masarna Avesta
3
2
-30
8. Lejonen Gislaved
3
0
-38
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Fredrik Lindgren  16
2.  Tai Woffinden  15
3.  Maciej Janowski  13
4. Artiom Łaguta  13
5.  Patryk Dudek  10
6.  Chris Holder 10
7.  Matej Žagar  9
8.  Bartosz Zmarzlik 9
9.  Greg Hancock  8
10.  Emil Sajfutdinow 8
11.  Jason Doyle  5
12. Niels Kristian Iversen  4
13. Przemysław Pawlicki  3
14.  Nicki Pedersen 2
15. Craig Cook  2
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pacek: Początek sezonu pokaże czy jestem gotowy na ligę

Mateusz Pacek jest wychowankiem Śląska Świętochłowice. 19-latek ma ambitne plany w związku z nadchodzącym sezonem. W roku 2017 występował głównie w rozgrywkach juniorskich, tym razem jednak zawodnik zamierza celować w udział w meczach ligowych. Z popularnym „Osą” porozmawialiśmy również o innych tematach. Zapraszamy do lektury!

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   SoN. Szansa na rozwój czy kaprys żużlowych władz?

Na pewnym znanym sportowym portalu ukazał się wywiad z Armando Castagną, szefem Komisji Wyścigów Torowych CCP FIM. Włoch stwierdził, że Speedway of Nations zostało powołane w celu rozwoju żużla. Czy aby na pewno nowa ogólnoświatowa impreza żużlowa jest szansą na rozwój żużla - tak jak zapewnia szef światowego żużla? Postanowiłem się przyjrzeć temu z bliska.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Wielki powrót Goddena czy jednorazowy wyskok?

Patrząc na rynek żużlowych silników można zauważyć, że od kilkunastu lat totalnym dominatorem jest marka GM. Włoskich silników używa niemal cała żużlowa populacja zawodników. Zdarzały się wyjątki, gdy któryś z zawodników miał zamontowany silnik Jawy czy GTR. W tym roku swój produkt przedstawiła firma Godden, która swoje triumfy święciła głównie w latach 80. i 90. XX wieku.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu