Inne
W środę 3 maja, na torze w Krakowie odbyło się towarzyskie spotkanie, pomiędzy Polską i Australią. Po słabszym początku, ostatecznie w starciu tym górą byli Biało-czerwoni, wygrywając 49:41. W zespole gości wystąpił m.in. zeszłoroczny najlepszy junior globu, Max Fricke, gromadząc na swoim koncie 6 punktów.
Po spotkaniu nie był on zasmucony jego wynikiem, podkreślając, że widowisko mogło się podobać jego kibicom, pomimo tego, że miało mniej oficjalny charakter. – Były to ciężkie zawody. Każdy starał się naprawdę mocno. Sądzę, że wszyscy chłopacy z Australii pojechali naprawdę dobrze. To dopiero początek sezonu, a to spotkanie było towarzyskie. Jednocześnie musimy pamiętać, że wszyscy chcemy prezentować się właściwie. Było to spotkanie na styku, rywale jechali dobrze, a wyrównany pojedynek z pewnością mógł podobać się kibicom – mówił po krakowskim meczu, Max Fricke.
Jak się okazuje, występ na stadionie Arge Speedway Wandy, nie był pierwszym, w wykonaniu naszego rozmówcy. Miał on okazję pojawić się już na tym obiekcie, przy okazji startów na ekstraligowym zapleczu. – Startowałem w Krakowie do tej pory chyba tylko raz, jakieś dwa lata temu z zespołem z Rybnika, gdy jeździliśmy w pierwszej lidze. Uważam, że w czasie meczu oczekiwano deszczu, dlatego przygotowano go trochę twardym. Udało się to całkiem dobrze. Jako drużyna spisaliśmy się na nim całkiem poprawnie. Tor był dosyć twardy, a ja i chłopacy wolimy z pewnością tory przyczepniejsze, jednak koniec końców poradziliśmy sobie na nim w miarę dobrze – przyznał.
Pomimo towarzyskiego charakteru spotkania, z pewnością tego typu pojedynki przynoszą więcej korzyści. Można je bowiem traktować jako wczesny trening przez dalszą częścią rozgrywek. – Myślę, że tego typu imprezy stanowią dobre przygotowanie na resztę sezonu. To odpowiednie dla drużyny Australii, aby się razem związała i miała więcej wyścigów. Miejmy nadzieję, że uda nam się wyciągnąć z tego korzyści, traktując to może jako przygotowania choćby do Drużynowego Pucharu Świata lub coś w tym stylu.
Właśnie zmagania, o których wspomniał nasz rozmówca, są najważniejszymi dla każdego zespołu narodowego w każdym sezonie. Reprezentacja Australii 1 lipca 2017 wystąpi w półfinale Drużynowego Pucharu Świata na torze w King’s Lynn, próbując wywalczyć awans do turnieju finałowego na torze w Lesznie. Takie zgrupowania i spotkania, jak to z 3 maja, stanowią ważny element przygotowawczy, również przed imprezami wyższej rangi. – Właśnie tak, sądzę, że to może przynieść profity przed ważniejszymi pojedynkami, jak choćby te w lipcu, pomimo tego, że teraz odjechaliśmy spotkanie towarzyskie. Oczywiście obydwa te zespoły są bardzo dobre, dlatego uważam, że wszyscy są szczęśliwi, że mieli możliwość wziąć udziału w takich zawodach. Każdy z nas cieszył się z jazdy w tym meczu – komplementował organizację tego wydarzenia.
Fricke w poprzednim sezonie reprezentował barwy ROW-u Rybnik w Polsce oraz Belle Vue Aces w Wielkiej Brytanii. Ostatecznie w tym roku przywdziewa on kewlary tych samych drużyn, choć okoliczności pozostania w ich szeregach były zgoła odmienne. Dużo wcześniej bowiem udało się przedłużyć umowę z jego polskim pracodawcą. – Cieszyłem się z tego, że zostałem w Rybniku. Podobało mi się tam, zdecydowałem się tam przedłużyć kontrakt dosyć wcześnie. Była to z pewnością wczesna decyzja. Jeśli natomiast chodzi o moje starty w Belle Vue Aces, wszystko rozegrało się dosyć późno. Oni mieli pewne problemy w klubie. W pewnym momencie mieli nie wystartować w lidze, w kolejnym już tak. W końcu się to jednak potwierdziło – tamten tor jest naprawdę dobry, stadion bardzo ładny, a ja jestem bardziej niż szczęśliwy, że mogłem tam pozostać. Tamtejszy tor jest po prostu świetny – dodał chwaląc National Speedway Stadium, w Manchesterze.
Indywidualny Mistrz Świata Juniorów z roku 2016, w tym sezonie radzi sobie coraz lepiej również w gronie seniorów. Jednym z jego celów powinno być zatem znalezienie się w elitarnym cyklu Speedway Grand Prix. Można się spodziewać, że pojawienie się Australijczyka w tej stawce jest tylko kwestią czasu. – Chciałbym znaleźć się w Grand Prix, tak sądzę. W niedalekiej przyszłości istnieje taka możliwość. Mam nadzieję, że wkrótce do tego się przybliżę – zakończył krótko rozmowę z naszym portalem, utalentowany Max Fricke.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs ebut.pl Stal Gorzów
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Betard Sparta Wrocław |
|
||
2. | Orlen Oil Motor Lublin | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | Tauron Włókniarz Częstochowa | |||
5 | KS Apator Toruń | |||
6. | Fogo Unia Leszno | |||
7. | ZOOleszcz GKM Grudziądz | |||
8. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Cellfast Wilki Krosno | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Arged Malesa Ostrów | |||
4. | INNPRO ROW Rybnik | |||
5. | Texom Stal Rzeszów | |||
6. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
7. | H.Skrzydlewska Orzeł Łodź | |||
8. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań |
|
||
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Polonia Piła | 1 | 2 | +18 |
2. | Ultrapur Start Gniezno | 1 | 2 | +8 |
3. | Trans MF Landshut Devils | 1 | 2 | +6 |
4. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | 1 | 0 | -6 |
5. | Unia Tarnów | 1 | 0 | -8 |
6. | OK Bedmet Kolejarz Opole | 1 | 0 | -18 |
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 3 | 7 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Bartosz Zmarzlik | 158 |
2. | Fredrik Lindgren | 150 |
3. | Martin Vaculik | 125 |
4. | Jack Holder | 123 |
5. | Leon Madsen | 111 |
6. | Robert Lambert | 108 |
7. | Daniel Bewley | 104 |
8. | Jason Doyle | 96 |
9. | Max Fricke | 83 |
10. | Patryk Dudek | 76 |
11. | Tai Woffinden | 64 |
12. | Mikkel Michelsen | 56 |
13. | Kim Nilsson | 44 |
14. | Maciej Janowski | 43 |
15. | Anders Thomsen | 36 |
1. | Mikkel Michelsen | 52 |
2. | Leon Madsen | 44 |
3. | Janusz Kołodziej | 42 |
4. | Patryk Dudek | 33 |
5. | Andrzej Lebiediew | 33 |
6. | Dominik Kubera | 30 |
7. | Kai Huckenbeck | 30 |
8. | Kacper Woryna | 27 |
9. | Antonio Lindbeack | 25 |
10. | Dimitri Berge | 24 |
11. | Adam Ellis | 22 |
12. | Andreas Lyager | 20 |
13. | Szymon Woźnia6 | 18 |
14. | Grzegorz Zengot | 16 |
15. | Vaclav Milik | 16 |
16. | Jan Kvech | 13 |
17. | Niels Kristian Iversen | 9 |
18. | Maksym Drabik | 9 |
19. | Timo Lahti | 5 |
20. | Norick Blodorn | 3 |
1. |
Bartosz Zmarzlik | 50 |
2. |
Maciej Janowski | 35+3 |
3. | Patryk Dudek | 35+2 |
4. | Jarosław Hampel | 30 |
5. | Janusz Kołodziej | 28 |
6. | Oskar Fajfer | 25 |
7. | Szymon Woźniak | 25 |
8. | Kacper Woryna | 23 |
9. | Krzysztof Buczkowski | 19 |
10. | Przemysław Pawlicki | 17 |
11. | Dominik Kubera | 15 |
12. | Wiktor Lampart | 14 |
13. | Piotr Pawlicki | 14 |
14. | Wiktor Przyjemski | 14 |
15. | Wiktor Jasińsk | 11 |
16. | Mateusz Cierniak | 10 |
17. | Jakub Miśkowiak | 6 |
18. | Marcin Nowak | 6 |
19. | Adrian Gała | 1 |
20. | Mateusz Świdńicki | 1 |
21. | Bartłomiej Kowalski | 1 |
22. | Hubert Łęgowik | 0 |
http://atlantistsl.com/ |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów