eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 153
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Martin Smolinski: Zawsze szedłem pod prąd
 2017-05-17 11:39:22  redakcja    inf.prasowa

Już za tydzień, w Landshut, odbędzie się druga runda Speedway Best Pairs. Zawodnikiem, który zna niemiecki tor jak własną kieszeń jest najlepszy obecnie reprezentant tego kraju - Martin Smolinski. Niemiec już od sezonu 2009 reprezentuje barwy miejscowego klubu Devils.


Od kilku sezonów reprezentujesz AC Landshut Devils. Czy można powiedzieć, że znasz każdy kamień na torze w Landshut?

Od roku 2009 jestem członkiem drużyny i jej kapitanem. Przez ten czas, każdego roku, prowadziłem naszą drużynę do finałów Bundesligi i pięciokrotnie udało nam się wygrać mistrzostwo. Myślę, że mówi to wszystko o moich predyspozycjach kapitana. Tak, znam ten tor doskonale. Już jako mały chłopak, przyjeżdżałem tam w każdą środę tygodnia wraz z moim ojcem, aby trenować i poznawać wszelkie niuanse od Georga Hacka.

Pierwsza runda SBP nie była dla Ciebie zbyt szczęśliwa. Czy udało Ci się ustalić, co było głównym problemem?
Miałem dwa defekty z powodu przegrzania sprzęgła. Znam problem, ale nie jest on jeszcze do końca wyeliminowany. Nadal jest problem, gdy temperatura powietrza jest wysoka.

Jesteś numerem jeden niemieckiego żużla. Odczuwasz presję lub specjalną uwagę, którą przykłada się na Twoją karierę?
Dzięki za komplement! Ale nie, nie ma żadnej presji, raczej motywacja by pracować jeszcze ciężej. Łatwo jest być numerem jeden przez krótki czas, ale trudniej utrzymać stały i wysoki poziom na dłużej. Potrzeba samozaparcia, dyscypliny, ambicji, energii i oczywiście pieniędzy.

Jak w Twoich oczach wygląda aktualna sytuacja żużla w Niemczech?
Bardzo dobrze. Jesteśmy na dobrej i zdrowej ścieżce. Mamy wspaniałych fanów, wiele torów, a żaden klub nie ma zaległości finansowych wobec zawodników. Żużel w Niemczech od zawsze był zorganizowany w nieco inny sposób, niż gdziekolwiek indziej. Jeśli spojrzy się na jakość i profesjonalną pracę naszych wolontariuszy w klubach, myślę, że sporo zagranicznych klubów mogłoby się wiele nauczyć. To nie przypadek, że One Sport i BSI Speedway organizują rundy SBP, SEC i Speedway Grand Prix na niemieckich torach. Ponadto mamy najwięcej rund eliminacyjnych do mistrzostw świata i Europy. Naturalnie, niemieccy organizatorzy cieszą się zaufaniem FIM i FIM Europe.

Czy możesz nam powiedzieć coś na temat sprzętu, który przygotowałeś na ten sezon?
Jako zawodnik fabryczny JAWY, sprzęt mam dostarczany bezpośrednio przez producenta. Nie znaczy to jednak, że otrzymuje w pełni gotowe do jazdy motocykle. Pozostałe elementy są składane we współpracy z innymi firmami w moim własnym garażu. Silniki Jawy są projektowane, obliczane i konstruowane przeze mnie, Marcela Gerharda, Manfreda Knappe, FM Modellbau, RaimundSchön i kilka innych firm, których nazw nie mogę ujawnić.

Poza żużlem jesteś także doświadczonym zawodnikiem na torach długich. Czy mógłbyś wyjaśnić różnice, które panują w tych dwóch odmianach? Na którą z dyscyplin kładziesz większy nacisk?
Na torze żużlowym, potrzebujesz świetnej kontroli swojego ciała i ekstremalnej precyzji w pracy z motocyklem. Z kolei na torze, który ma 1000 metrów, kluczowy jest dobry materiał i szybki silnik. Nie możesz bać się prędkości. Całe moje skupienie wędruje jednak w pełni w stronę żużla.

Żużlowi fani mają stałą możliwość oglądania Ciebie jedynie w niemieckiej Bundeslidze i cyklu Speedway Best Pairs. Czy była to celowa decyzja, by trzymać się z dala od zagranicznych lig?
Nie mogę się z tym zgodzić. Moi fani mogą oglądać mnie co weekend, czy to w eliminacjach do mistrzostw świata czy Europy, czy w innych prestiżowych eventach na klasycznych torach, piaskowych czy trawiastych. Nie mam nic przeciwko zagranicznym ligom, jednak poświęciłem się tej niemieckiej. Jest tu wiele świetnych torów. Niemiecki sport motorowy jest głęboko w moim sercu i dlaczego miałbym przebywać tysiące kilometrów, kiedy wszystko czego potrzebuję jest tuż za rogiem. Liczba wyścigów, które odbywam w sezonie oscyluje w granicach 50-ciu. Są zawodnicy startujący w GP, którzy tych startów mają mniej. Zawsze szedłem pod prąd i po prostu się nie zmienię. Podsumowując, moje osiągnięcia są solidne i jestem z nich dumny. W końcu jestem w najlepszej 20-tce zawodników świata. Utrzymuję stały, wysoki poziom, ale zawsze lubię poświęcić swój czas fanom i zaraz po zawodach, nie wskakuję od razu do samolotu. Moja rodzina również się z tego cieszy.

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Półfinały
Swindon Robins - Poole Pirates
poniedziałek, godzina 20:30
Wolverhampton Wolves - Belle Vue Aces
poniedziałek, godzina 20:30

Reklama
Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra 14 25 +48
2. Betard Sparta Wrocław 14 25 +75
3. Cash Broker Stal Gorzów 14 23 +70
4. Fogo Unia Leszno 14 23 +86
5. Włókniarz Vitroszlif Crossfit 14 17 -61
6. MRGARDEN GKM Grudziądz
14 10 -63
7. Get Well Toruń
14 8 -74
8. ROW Rybnik
14 8 -81
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów 14 31 +228
2. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 14 22 +66
3. Lokomotiv Daugavpils 14 20 +38
4. Orzeł Łódź 14 19 +56
5. Euro Finannce Polonia Piła 14 19 -27
6. Arge Speedway Wanda Kraków 14 15 -61
7. Stal Rzeszów 14 10 -107
8. Polonia Bydgoszcz 14 3 -192
2. Liga Żużlowa
1. Start Gniezno 12

25

+218
2. Speed Car Motor Lublin 12 25 +118
3. Ostrovia Ostrów 12 22 +65
4. Naturalna Medycyna PSŻ Poznań

12

12 -82
5. KSM Krosno 12 11 -66
6. Stal-Met Kolejarz Opole 12 8 -41
7. Kolejarz Rawicz 12 2 -212
SGB Premiership
1. Swindon Robins 28
66
+158
2. Wolverhampton Wolves
28
63
+203
3. Belle Vue Aces 28
58
+86
4. Poole Pirates
28
50
+18
5. Rye House Rockets
28
48
+52
6. Somerset Rebels
28
32
-154
7. King's Lynn Stars 28
29
-226
8. Leicester Lions 28
27 -137
Elitserien
1. VMS Elit Vetlanda 14 28 +141
2. Masarna Avesta 14 24 +133
3. Dackarna Malilla 14 21 +58
4. Lejonen Gislaved 14 18 -96
5. Smederna Eskilstuna 14 15 -39
6. Rospiggarna Hallstavik 14 13 -64
7. Indianerna Kumla 14 11 -62
8. Piraterna Motala 14 10 -71
Zdjęcie tygodnia
Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle 132
2.  Patryk Dudek 110
3.  Maciej Janowski 108
4.  Fredrik Lindgren 107
5.  Emil Sajfutdinow 102
6.  Tai Woffinden 100
7.  Bartosz Zmarzlik 94
8.  Matej Žagar 86
9.  Martin Vaculík 85
10.  Chris Holder 75
11.  Antonio Lindbäck 72
12.  Piotr Pawlicki 69
13.  Peter Kildemand 46
14.  Greg Hancock 45
15.  Niels-Kristian Iversen 44
16. Václav Milík 20
Klasyfikacja SEC
1.  Andžejs Ļebedevs 38
2.  Václav Milík 34
3.  Andreas Jonsson 32
4.  Artiom Łaguta 32
5.  Krzysztof Kasprzak 26
6.  Mateusz Szczepaniak 24
7.  Przemysław Pawlicki 23
8.  Kacper Gomólski 19
9.  Andriej Kudriaszow 19
10.  Michael Jepsen Jensen 17
11.  Kenneth Bjerre 17
12.  Leon Madsen 13
13.  Martin Smolinski 12
14.  Mikkel Bech 9
Współpraca
Partnerzy

Ostatni wywiad
   Kacper Woryna: Nie ma telefonów

17 sierpnia Kacper Woryna zaliczył bardzo udany debiut w cyklu Speedway Best Pairs. Reprezentant Boll Team wywalczył 12 punktów z bonusem i był bezapelacyjnym liderem swojej drużyny. Dwa razy mniejszą zdobyczą pochwalić się mógł Mirosław Jabłoński. Boll Team zajął w Grodzie Lecha czwarte miejsce.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Kolejne absurdy terminarza rozgrywek

Podczas każdej przerwy między sezonami, klubowi działacze, zawodnicy oraz kibice oczekują pojawienia się terminarza ligowych rozgrywek. Co roku dostajemy jednak porcję niezrozumiałych wyborów oraz kolizji dat, które nie do końca mają związek ze zdrowym rozsądkiem. Przyjrzeliśmy się bliżej temu zagadnieniu, w kontekście opublikowanego terminarza PGE Ekstraligi na sezon 2017.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Nowy team na żużlowym rynku

Sponsorzy coraz mocniej chcą być widoczni w sporcie żużlowym, w związku z czym w ostatnich miesiącach powstają kolejne żużlowe teamy. W nadchodzącym sezonie dołączy kolejny - Holistic-Polska Speedway Team, w którego barwach ujrzymy trójkę zawodników.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu
statystyka