eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 203
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Martin Smolinski: Zawsze szedłem pod prąd
 2017-05-17 11:39:22  redakcja    inf.prasowa

Już za tydzień, w Landshut, odbędzie się druga runda Speedway Best Pairs. Zawodnikiem, który zna niemiecki tor jak własną kieszeń jest najlepszy obecnie reprezentant tego kraju - Martin Smolinski. Niemiec już od sezonu 2009 reprezentuje barwy miejscowego klubu Devils.


Od kilku sezonów reprezentujesz AC Landshut Devils. Czy można powiedzieć, że znasz każdy kamień na torze w Landshut?

Od roku 2009 jestem członkiem drużyny i jej kapitanem. Przez ten czas, każdego roku, prowadziłem naszą drużynę do finałów Bundesligi i pięciokrotnie udało nam się wygrać mistrzostwo. Myślę, że mówi to wszystko o moich predyspozycjach kapitana. Tak, znam ten tor doskonale. Już jako mały chłopak, przyjeżdżałem tam w każdą środę tygodnia wraz z moim ojcem, aby trenować i poznawać wszelkie niuanse od Georga Hacka.

Pierwsza runda SBP nie była dla Ciebie zbyt szczęśliwa. Czy udało Ci się ustalić, co było głównym problemem?
Miałem dwa defekty z powodu przegrzania sprzęgła. Znam problem, ale nie jest on jeszcze do końca wyeliminowany. Nadal jest problem, gdy temperatura powietrza jest wysoka.

Jesteś numerem jeden niemieckiego żużla. Odczuwasz presję lub specjalną uwagę, którą przykłada się na Twoją karierę?
Dzięki za komplement! Ale nie, nie ma żadnej presji, raczej motywacja by pracować jeszcze ciężej. Łatwo jest być numerem jeden przez krótki czas, ale trudniej utrzymać stały i wysoki poziom na dłużej. Potrzeba samozaparcia, dyscypliny, ambicji, energii i oczywiście pieniędzy.

Jak w Twoich oczach wygląda aktualna sytuacja żużla w Niemczech?
Bardzo dobrze. Jesteśmy na dobrej i zdrowej ścieżce. Mamy wspaniałych fanów, wiele torów, a żaden klub nie ma zaległości finansowych wobec zawodników. Żużel w Niemczech od zawsze był zorganizowany w nieco inny sposób, niż gdziekolwiek indziej. Jeśli spojrzy się na jakość i profesjonalną pracę naszych wolontariuszy w klubach, myślę, że sporo zagranicznych klubów mogłoby się wiele nauczyć. To nie przypadek, że One Sport i BSI Speedway organizują rundy SBP, SEC i Speedway Grand Prix na niemieckich torach. Ponadto mamy najwięcej rund eliminacyjnych do mistrzostw świata i Europy. Naturalnie, niemieccy organizatorzy cieszą się zaufaniem FIM i FIM Europe.

Czy możesz nam powiedzieć coś na temat sprzętu, który przygotowałeś na ten sezon?
Jako zawodnik fabryczny JAWY, sprzęt mam dostarczany bezpośrednio przez producenta. Nie znaczy to jednak, że otrzymuje w pełni gotowe do jazdy motocykle. Pozostałe elementy są składane we współpracy z innymi firmami w moim własnym garażu. Silniki Jawy są projektowane, obliczane i konstruowane przeze mnie, Marcela Gerharda, Manfreda Knappe, FM Modellbau, RaimundSchön i kilka innych firm, których nazw nie mogę ujawnić.

Poza żużlem jesteś także doświadczonym zawodnikiem na torach długich. Czy mógłbyś wyjaśnić różnice, które panują w tych dwóch odmianach? Na którą z dyscyplin kładziesz większy nacisk?
Na torze żużlowym, potrzebujesz świetnej kontroli swojego ciała i ekstremalnej precyzji w pracy z motocyklem. Z kolei na torze, który ma 1000 metrów, kluczowy jest dobry materiał i szybki silnik. Nie możesz bać się prędkości. Całe moje skupienie wędruje jednak w pełni w stronę żużla.

Żużlowi fani mają stałą możliwość oglądania Ciebie jedynie w niemieckiej Bundeslidze i cyklu Speedway Best Pairs. Czy była to celowa decyzja, by trzymać się z dala od zagranicznych lig?
Nie mogę się z tym zgodzić. Moi fani mogą oglądać mnie co weekend, czy to w eliminacjach do mistrzostw świata czy Europy, czy w innych prestiżowych eventach na klasycznych torach, piaskowych czy trawiastych. Nie mam nic przeciwko zagranicznym ligom, jednak poświęciłem się tej niemieckiej. Jest tu wiele świetnych torów. Niemiecki sport motorowy jest głęboko w moim sercu i dlaczego miałbym przebywać tysiące kilometrów, kiedy wszystko czego potrzebuję jest tuż za rogiem. Liczba wyścigów, które odbywam w sezonie oscyluje w granicach 50-ciu. Są zawodnicy startujący w GP, którzy tych startów mają mniej. Zawsze szedłem pod prąd i po prostu się nie zmienię. Podsumowując, moje osiągnięcia są solidne i jestem z nich dumny. W końcu jestem w najlepszej 20-tce zawodników świata. Utrzymuję stały, wysoki poziom, ale zawsze lubię poświęcić swój czas fanom i zaraz po zawodach, nie wskakuję od razu do samolotu. Moja rodzina również się z tego cieszy.

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Poole Pirates - Somerset Rebels
środa, godzina 20:30
King's Lynn Stars - Wolverhampton
środa, godzina 20:30

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Betard Sparta Wrocław 10 18 +96
2. Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra 10 17 +24
3. Cash Broker Stal Gorzów 10 16 +46
4. Fogo Unia Leszno 10 16 +74
5. ROW Rybnik 10 8 -24
6. Włókniarz Vitroszlif Crossfit 10 7 -70
7. MrGarden GKM Grudziądz 10 6 -69
8. Get Well Toruń 10 4 -50
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów 12 25 +186
2. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 12 19 +63
3. Lokomotiv Daugavpils 12 16 +31
4. Euro Finannce Polonia Piła 12 16 -7
5. Orzeł Łódź 12 15 +37
6. Arge Speedway Wanda Kraków 12 13 -35
7. Stal Rzeszów 12 8 -118
8. Polonia Bydgoszcz 12 3 -157
2. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin 11 22 +82
2. Start Gniezno 9 16 +150
3. Ostrovia Ostrów 10 16 +19
4. Naturalna Medycyna PSŻ Poznań

10

11 -66
5. KSM Krosno 10 11 -2
6. Stal-Met Kolejarz Opole 10 8 +11
7. Kolejarz Rawicz 10 0 -194
SGB Premiership
1. Belle Vue Aces 17
38
+47
2. Wolverhampton Wolves 17
34
+92
3. Swindon Robins
16
33
+44
4. Poole Pirates
16
31
+53
5. King's Lynn Stars 14
25
-19
6. Rye House Rockets 16
21
-59
7. Somerset Rebels 14
16
-42
8. Leicester Lions 16
13 -116
Elitserien
1. VMS Elit Vetlanda 11 21 +98
2. Masarna Avesta 11 18 +87
3. Lejonen Gislaved 11 17 -18
4. Dackarna Malilla 11 15 +20
5. Rospiggarna Hallstavik 11 9 -43
6. Smederna Eskilstuna 11 9 -49
7. Piraterna Motala 11 8 -37
8. Indianerna Kumla 11 7 -58
Zdjęcie tygodnia
Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle 78
2.  Maciej Janowski 75
3.  Patryk Dudek 75
4.  Fredrik Lindgren 58
5.  Emil Sajfutdinow 58
6.  Tai Woffinden 57
7.  Bartosz Zmarzlik 55
8.  Martin Vaculík 49
9.  Matej Žagar 48
10.  Greg Hancock 45
11.  Chris Holder 44
12.  Piotr Pawlicki 44
13.  Niels Kristian Iversen 38
14.  Antonio Lindbäck 36
15.  Peter Kildemand 22
16.  Nicki Pedersen 8
Klasyfikacja SEC
1.  Andžejs Ļebedevs 25 
2.  Artiom Łaguta 23
3.  Václav Milík 21
4.  Krzysztof Kasprzak 20
5.  Mateusz Szczepaniak 19
6.  Andreas Jonsson 18
7.  Przemysław Pawlicki 17
8.  Andriej Kudriaszow 16
9.  Kenneth Bjerre 12
10.  Kacper Gomólski 11
11.  Michael Jepsen Jensen 9
12.  Grigorij Łaguta 9
13.  Leon Madsen 8
14.  Nicolai Klindt 5
15.  Martin Smolinski 5
Współpraca
Partnerzy

Ostatni wywiad
   Stanisław Melnyczuk: Przez to, co się dzieje na Ukrainie...

Europejska zima była bardzo udana, ale i trudna dla Stanisława Melnyczuka. Co prawda zajął on czwarte miejsce w Mistrzostwach Argentyny, ale i stracił cały sprzęt, który tam zabrał. Teraz powoli to wszystko odbudowuje i wiele wskazuje na to, że wszystko wraca na właściwe tory u ukraińskiego żużlowca.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Kolejne absurdy terminarza rozgrywek

Podczas każdej przerwy między sezonami, klubowi działacze, zawodnicy oraz kibice oczekują pojawienia się terminarza ligowych rozgrywek. Co roku dostajemy jednak porcję niezrozumiałych wyborów oraz kolizji dat, które nie do końca mają związek ze zdrowym rozsądkiem. Przyjrzeliśmy się bliżej temu zagadnieniu, w kontekście opublikowanego terminarza PGE Ekstraligi na sezon 2017.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Nowy team na żużlowym rynku

Sponsorzy coraz mocniej chcą być widoczni w sporcie żużlowym, w związku z czym w ostatnich miesiącach powstają kolejne żużlowe teamy. W nadchodzącym sezonie dołączy kolejny - Holistic-Polska Speedway Team, w którego barwach ujrzymy trójkę zawodników.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu
statystyka