Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 279
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  M. Vaculík: Mogłem wrócić, po naprawdę ciężkiej kontuzji
 2017-08-16 09:01:37  Stanisław Wrona    inf. własna

7. runda tegorocznego cyklu Speedway Grand Prix, która obyła się 12 sierpnia w Målilli, to pierwsze oficjalne zawody dla Martina Vaculíka, po urazie ręki, którego doznał niespełna dwa tygodnie wcześniej. Słowak powrócił na tor w dobrym stylu, kończąc zmagania w Szwecji na 7. miejscu, z 10 punktami na koncie.

W rozmowie z naszym portalem, ten sympatyczny zawodnik chciał podziękować swoim lekarzom, za ogrom pracy, który włożono, aby mógł  tak wcześnie ponownie pojawić się na torze, w rywalizacji na wysokim poziomie. – Bardzo się cieszę, że mogłem wrócić do ścigania, po naprawdę ciężkiej kontuzji. W tym miejscu chciałem podziękować moim lekarzom – traumatologowi, który jest ze mną już kilka lat. W następnej kolejności dziękuję Pani doktor, mojej bardzo dobrej znajomej, która jest neurologiem i ma specjalne urządzenie, do przyspieszania gojenia różnych urazów. Na tych zabiegach byłem codziennie, po dwa razy, u niego, jak i tez u niej. Chciałbym im podziękować, jak również mojej żonie, rodzinie i wszystkim bliskim, za to całe wsparcie, co miałem, ze wszystkich stron. To była tak poważna kontuzja, że po takich urazach wraca się do ścigania czasami za miesiąc. Mnie udało się to za trochę więcej niż tydzień. To jest coś cudownego. Bardzo cieszę się z tego, że mogłem się ścigać i już to była dla mnie „wygrana”, że mogłem pojechać w tych zawodach – powiedział, szczęśliwy z możliwości ponownego ścigania się, Martin Vaculík.

Wracając do feralnego wydarzenia, które miało miejsce 1 sierpnia na torze w Vetlandzie, według obserwatorów, jak i samego zainteresowanego, w tym miejscu dawno nie oglądano tak poważnego wypadku. Zawodnik nie miał jednak pretensji do Maxa Fricke, który był prowodyrem całego zajścia. – Ten wypadek to był po prostu pewien zbieg okoliczności. Nie mam absolutnie żadnych wyrzutów względem Maxa z tego powodu. Po prostu tak groźnego upadku w karierze jeszcze nie miałem. Nawet, gdy złamałem udo, to nie było tak groźne, jak ta sytuacja. Ja jestem wdzięczny, że jestem tu, gdzie jestem i że mogę się ścigać – dodał.

Przed zawodami w Målilli większość obserwatorów obawiała się opadów deszczu. Na szczęście prognozy się nie sprawdziły, a organizatorzy już wcześniej stanęli na wysokości zadania, przygotowując nawierzchnię do rywalizacji. – Tor w zawodach był bardzo dobry, praktycznie identyczny z tym, na którym jechaliśmy w  piątek na treningu. W tym miejscu chciałem więc pochwalić organizatorów, bo naprawdę przygotowali go świetnie – podkreślił, po turnieju o Speedway Grand Prix Szwecji.

W kilku wyścigach Vaculík jechał na prowadzeniu, jednak rywale na ostatnich metrach go wyprzedzali. Tym samym zakończył on serię zasadniczą z kompletem „dwójek”, w półfinale linię mety mijając na ostatnim miejscu. Nie chciał on jednak zwalać zbytnio winy na swój rozbrat z motocyklem. – Jedenaście dni nie jeździłem na motorze, to jednak to ściganie i szukanie idealnych ścieżek jest nieco trudniejsze. Tutaj nie chciałbym w ogóle na to zwalać winy, bo po prostu nie jechałem wówczas idealnym torem jazdy i dlatego straciłem te punkty.

Kolejna odsłona tej prestiżowej serii odbędzie się 26 sierpnia w Gorzowie Wielkopolskim. To obiekt, na którym Słowak w tym sezonie startuje regularnie, broniąc barw miejscowej Cash Broker Stali. Dodatkowo w tym miejscu odniósł on pierwsze w karierze zwycięstwo w pojedynczym turnieju, przed 5 laty. – W Gorzowie jest świetny tor, bardzo dobrze się tam jeździ. Cieszę się, że tam właśnie będzie ósma runda Grand Prix – krótko skwitował.

Na koniec zapytaliśmy reprezentanta Słowacji o nastawienie przed sobotnim Speedway Grand Prix Challenge w Togliatti. Zajęcie miejsca w pierwszej trójce tego turnieju dałoby mu bowiem pewność startów w serii w kolejnym roku, bez konieczności klasyfikowania się w pierwszej ósemce tegorocznych zmagań. – W Togliatti będę ograniczony trochę, jeśli chodzi o sprzęt. Mam nadzieję jednak, że pojadę tam dobre zawody. Tam jest dobry tor, ja na nim jeździłem już z 5 razy. Z pewnością to dobry owal do ścigania – podsumował rozmowę z portalem eSpeedway.pl, Martin Vaculík.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu