eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 159
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Lydia Robin: Mamy nadzieję na dwie ligi w przyszłości
 2017-02-05 12:13:31  Stanisław Wrona    inf. własna

Wielkimi krokami zbliża się start rozgrywek League Nationale de Speedway. Zapraszamy na 2. część rozmowy z członkiem Komisji Wyścigów Torowych we Francji, Lydią Robin, w której poruszyliśmy m.in. sprawę przyszłości ligi francuskiej, popularności żużla w tym kraju oraz dmuchanych band na stadionach.

Start rozgrywek zaplanowano już na 18 lutego, kiedy to w Marmande odbędą się dwa pierwsze ligowe pojedynki. Pierwszą część rozmowy, którą niedawno zaprezentowaliśmy, mogą Państwo znaleźć TUTAJ.

eSpeedway.pl: W ostatnich kilku latach regularnie na stadionach w Mâcon i Lamothe – Landerron rozgrywane są zawody rangi FIM Europe. Czy cieszą się dużym zainteresowaniem i czy ta organizacja okazała się słusznym pomysłem?
Lydia Robin:
Mâcon i Lamothe zawsze organizowali bardzo dobre zawody rangi europejskiej. W Lamothe publiczność była liczniejsza, ponieważ jest ono położone w regionie Francji, który jest związany bardziej ze sportem. Mâcon jest wielkim francuskim ośrodkiem motocrossowym, a niektórzy kibice żużla zbudowali tam tor oraz stworzyli klub kilka lat temu. Nie mają zbyt wielu ludzi do pracy przy klubie, jednak kochają ten sport i organizują zawody bardzo dobrze! Marzeniem właściciela klubu z Lamothe było z kolei stworzenie własnej drużyny żużlowej. Dzięki pomocy wszystkich ludzi z Komisji Wyścigów Torowych we Francji, możemy wspólnie pracować nad naszym projektem i uczyniliśmy to realnym.

Czy planujecie organizować rozgrywki regularnie, co roku? Czy zakładacie w kolejnych latach większą liczbę spotkań i w przyszłości być może jeszcze jakieś nowe kluby/stadiony do rozgrywek ligi francuskiej? Od czego to zależy?
Na tyle, na ile jesteśmy wszyscy tym zainteresowani, naszym celem jest oczywiście prowadzenie rozgrywek przez wiele kolejnych lat. Mamy również nadzieję na dwie ligi o różnych poziomach, w przyszłości, tak jak ma to miejsce w wielu krajach! Widzimy wielkie zainteresowanie wśród naszych czołowych zawodników, jest ono również spore wśród tych zagranicznych! W prasie mówi się sporo o lidze, francuska telewizja sportowa jest tym również zainteresowana. Jesteśmy w tym wszystkim razem i sprawiamy, że tak tworzy się historia.

Wiemy, że w składach zespołów będzie jedno miejsce dla zawodnika, startującego w klasie 250cc. Zakładam, że ma to na celu poprawę umiejętności młodych zawodników, którzy nie są jeszcze gotowi do startów na motocyklach w klasie 500cc?
Dla zawodnika z klasy 250 cc przypisany będzie numer 7 w składach. Pozwalamy im znaleźć się w zespołach, aby mieli więcej zawodów, podobnie jak ci z klasy 500cc. Oczywiście możliwość startów przeciwko zawodnikom z klasy 500cc będzie dla nich bardzo ekscytująca.

Jedną z zawodniczek w klasie 250cc będzie 22-letnia Audrey Dupuy. Czy inne dziewczyny również interesują się startami na żużlu i ewentualnymi występami w lidze francuskiej?
Audrey jest jedyną dziewczyną, startującą indywidualnie na motocyklu, jeśli chodzi o wszystkie francuskie wyścigi torowe. Ona zaczęła kilka lat temu w klasie 125 cc i kontynuuje jazdę w klasie 250 cc.

Przy obecności jednego zawodnika z klasy 250cc, w meczu wystąpi dwóch.  Obecność zawodników w tej klasie jest znana choćby w 2. lidze niemieckiej, jednak tam spotkania rozgrywane są w formie czwórmeczów i w biegu startuje 4 zawodników z klasy 250cc. W meczach ligi francuskiej zawodnicy z klasy 250 cc będą rywalizować z zawodnikami z klasy 500cc, czy planujecie jakieś inne rozwiązanie?
Nie mamy już większej liczby zawodników w klasie 250 cc na ten sezon. Jednak dlaczego mieliby się nie pojawić w następnych latach, gdy liga się rozwinie? Wówczas może będziemy mieli zawodników z klasy 250 cc pod numerami 6 i 7, dzięki czemu mogliby oni rywalizować tylko między sobą.

W tej chwili w składach znajdują się trzy bardziej znane nazwiska – David Bellego, Dimitri Bergé i Brytyjczyk Adam Ellis. Czy liczycie na zainteresowanie występami w lidze francuskiej innych obcokrajowców w trakcie rozgrywek lub w kolejnych sezonach?
Adam Ellis jest w 50% Francuzem i zaczął startować we Francji wiele lat temu! (uśmiech) (urodzony w Marmande w roku 1996, syn brytyjskich rodziców; starty w Anglii zaczął w roku 2012 - przyp. red.) W ostatnich tygodniach mieliśmy spore zainteresowanie od zagranicznych zawodników, którzy kontaktowali się z francuskimi menedżerami. W ciągu 1. roku działalności naszej ligi, celem jest, aby nasi zawodnicy jeździli więcej, jednak być może jacyś zagraniczni pojawią się w kilku następnych meczach. W tej chwili wiedzą to tylko menedżerowie!


2 lutego w Marmande odbyła się konferencja prasowa, na której zaprezentowano składy wszystkich 4 drużyn, które wystąpią w pierwszych rozgrywkach League Nationale de Speedway w historii.

Problemem przy kontraktowaniu zawodników zagranicznych może być chyba spora odległość, którą musieliby oni pokonać, aby dostać się do obiektów żużlowych we Francji?
Wszyscy obcokrajowcy, którzy się z nami kontaktowali, byli gotowi przyjechać, pomimo odległości. Nie kontaktowaliśmy się z nimi, sami się do nas zgłaszali, gdy zaprezentowaliśmy informacje o lidze w mediach społecznościowych.

Czy widać poprawę popularności żużla w Waszym kraju, dzięki sukcesom Dimitri Berge w roku 2016? Wygrał on bowiem Indywidualne Mistrzostwa Europy Juniorów i jeden z finałów Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów, kończąc tę rywalizację na 5. miejscu.
Oczywiście Dimitri Bergé i David Bellego, sprawili, że francuscy kibice, bardziej zaczęli interesować się speedway'em, w końcu są oni świetnymi zawodnikami. Wcześniej robili to również inni, jak choćby Philippe Bergé (ojciec Dimitri) i na przykład Sébastien i Mathieu Trésarrieu, którzy startowali w Wielkiej Brytanii. To zawsze wielka przyjemność dla wszystkich kibiców we Francji, gdy mogą śledzić poczynania Dimitri, Davida i Adama w internecie, w ciągu roku.

Czy planując rozgrywki ligowe i tworząc regulamin, wzorowaliście się na którymś z zagranicznych krajów?
Plany nad ligą zrodziły się już wiele lat temu, jednak nigdy nie ujrzały światła dziennego, ponieważ przez ostatnich kilka lat nie było zbyt wielu ludzi, którzy mogli nad tym pracować. Kilka miesięcy temu zmieniła się Komisja Wyścigów Torowych, w której jest więcej młodych ludzi i zorganizowaliśmy rozgrywki ligowe oraz otworzyliśmy szkołę do wyścigów na długim torze i na trawie (long track i grass track). To były dwa wielkie cele naszej komisji. W ostatnich kilku miesiącach pracowaliśmy zatem sporo, aby ustalić zasady i zbudować ligę, wspólnie pomagając klubom zbudować drużyny oraz zadbać o dane administracyjne.

Czy na wszystkich 4 stadionach będą zamontowane stałe dmuchane bandy? Czy kluby będą je od siebie nawzajem wypożyczać? Pamiętamy, że w każdym terminie zawody będą rozgrywane tylko na jednym obiekcie.
Komisja Wyścigów Torowych, razem z Francuską Federacją Motocyklową, kupiła dmuchane bandy 5 lat temu oraz nowe w poprzednim roku, ponieważ stare nadal nie spełniały wymagań dla zawodów rangi FIM. Jedynie w La Réole owal żużlowy umiejscowiony jest w środku długiego toru, dlatego nie potrzebują tam dmuchanych band. Na wszystkie spotkania, każdy z klubów, wypożyczał będzie dmuchane bandy od Komisji Wyścigów Torowych.

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Półfinały
Swindon Robins - Poole Pirates
poniedziałek, godzina 20:30
Wolverhampton Wolves - Belle Vue Aces
poniedziałek, godzina 20:30

Reklama
Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra 14 25 +48
2. Betard Sparta Wrocław 14 25 +75
3. Cash Broker Stal Gorzów 14 23 +70
4. Fogo Unia Leszno 14 23 +86
5. Włókniarz Vitroszlif Crossfit 14 17 -61
6. MRGARDEN GKM Grudziądz
14 10 -63
7. Get Well Toruń
14 8 -74
8. ROW Rybnik
14 8 -81
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów 14 31 +228
2. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 14 22 +66
3. Lokomotiv Daugavpils 14 20 +38
4. Orzeł Łódź 14 19 +56
5. Euro Finannce Polonia Piła 14 19 -27
6. Arge Speedway Wanda Kraków 14 15 -61
7. Stal Rzeszów 14 10 -107
8. Polonia Bydgoszcz 14 3 -192
2. Liga Żużlowa
1. Start Gniezno 12

25

+218
2. Speed Car Motor Lublin 12 25 +118
3. Ostrovia Ostrów 12 22 +65
4. Naturalna Medycyna PSŻ Poznań

12

12 -82
5. KSM Krosno 12 11 -66
6. Stal-Met Kolejarz Opole 12 8 -41
7. Kolejarz Rawicz 12 2 -212
SGB Premiership
1. Swindon Robins 28
66
+158
2. Wolverhampton Wolves
28
63
+203
3. Belle Vue Aces 28
58
+86
4. Poole Pirates
28
50
+18
5. Rye House Rockets
28
48
+52
6. Somerset Rebels
28
32
-154
7. King's Lynn Stars 28
29
-226
8. Leicester Lions 28
27 -137
Elitserien
1. VMS Elit Vetlanda 14 28 +141
2. Masarna Avesta 14 24 +133
3. Dackarna Malilla 14 21 +58
4. Lejonen Gislaved 14 18 -96
5. Smederna Eskilstuna 14 15 -39
6. Rospiggarna Hallstavik 14 13 -64
7. Indianerna Kumla 14 11 -62
8. Piraterna Motala 14 10 -71
Zdjęcie tygodnia
Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle 132
2.  Patryk Dudek 110
3.  Maciej Janowski 108
4.  Fredrik Lindgren 107
5.  Emil Sajfutdinow 102
6.  Tai Woffinden 100
7.  Bartosz Zmarzlik 94
8.  Matej Žagar 86
9.  Martin Vaculík 85
10.  Chris Holder 75
11.  Antonio Lindbäck 72
12.  Piotr Pawlicki 69
13.  Peter Kildemand 46
14.  Greg Hancock 45
15.  Niels-Kristian Iversen 44
16. Václav Milík 20
Klasyfikacja SEC
1.  Andžejs Ļebedevs 38
2.  Václav Milík 34
3.  Andreas Jonsson 32
4.  Artiom Łaguta 32
5.  Krzysztof Kasprzak 26
6.  Mateusz Szczepaniak 24
7.  Przemysław Pawlicki 23
8.  Kacper Gomólski 19
9.  Andriej Kudriaszow 19
10.  Michael Jepsen Jensen 17
11.  Kenneth Bjerre 17
12.  Leon Madsen 13
13.  Martin Smolinski 12
14.  Mikkel Bech 9
Współpraca
Partnerzy

Ostatni wywiad
   Kacper Woryna: Nie ma telefonów

17 sierpnia Kacper Woryna zaliczył bardzo udany debiut w cyklu Speedway Best Pairs. Reprezentant Boll Team wywalczył 12 punktów z bonusem i był bezapelacyjnym liderem swojej drużyny. Dwa razy mniejszą zdobyczą pochwalić się mógł Mirosław Jabłoński. Boll Team zajął w Grodzie Lecha czwarte miejsce.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Kolejne absurdy terminarza rozgrywek

Podczas każdej przerwy między sezonami, klubowi działacze, zawodnicy oraz kibice oczekują pojawienia się terminarza ligowych rozgrywek. Co roku dostajemy jednak porcję niezrozumiałych wyborów oraz kolizji dat, które nie do końca mają związek ze zdrowym rozsądkiem. Przyjrzeliśmy się bliżej temu zagadnieniu, w kontekście opublikowanego terminarza PGE Ekstraligi na sezon 2017.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Nowy team na żużlowym rynku

Sponsorzy coraz mocniej chcą być widoczni w sporcie żużlowym, w związku z czym w ostatnich miesiącach powstają kolejne żużlowe teamy. W nadchodzącym sezonie dołączy kolejny - Holistic-Polska Speedway Team, w którego barwach ujrzymy trójkę zawodników.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu
statystyka