eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 184
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Lydia Robin: Mamy nadzieję na dwie ligi w przyszłości
 2017-02-05 12:13:31  Stanisław Wrona    inf. własna

Wielkimi krokami zbliża się start rozgrywek League Nationale de Speedway. Zapraszamy na 2. część rozmowy z członkiem Komisji Wyścigów Torowych we Francji, Lydią Robin, w której poruszyliśmy m.in. sprawę przyszłości ligi francuskiej, popularności żużla w tym kraju oraz dmuchanych band na stadionach.

Start rozgrywek zaplanowano już na 18 lutego, kiedy to w Marmande odbędą się dwa pierwsze ligowe pojedynki. Pierwszą część rozmowy, którą niedawno zaprezentowaliśmy, mogą Państwo znaleźć TUTAJ.

eSpeedway.pl: W ostatnich kilku latach regularnie na stadionach w Mâcon i Lamothe – Landerron rozgrywane są zawody rangi FIM Europe. Czy cieszą się dużym zainteresowaniem i czy ta organizacja okazała się słusznym pomysłem?
Lydia Robin:
Mâcon i Lamothe zawsze organizowali bardzo dobre zawody rangi europejskiej. W Lamothe publiczność była liczniejsza, ponieważ jest ono położone w regionie Francji, który jest związany bardziej ze sportem. Mâcon jest wielkim francuskim ośrodkiem motocrossowym, a niektórzy kibice żużla zbudowali tam tor oraz stworzyli klub kilka lat temu. Nie mają zbyt wielu ludzi do pracy przy klubie, jednak kochają ten sport i organizują zawody bardzo dobrze! Marzeniem właściciela klubu z Lamothe było z kolei stworzenie własnej drużyny żużlowej. Dzięki pomocy wszystkich ludzi z Komisji Wyścigów Torowych we Francji, możemy wspólnie pracować nad naszym projektem i uczyniliśmy to realnym.

Czy planujecie organizować rozgrywki regularnie, co roku? Czy zakładacie w kolejnych latach większą liczbę spotkań i w przyszłości być może jeszcze jakieś nowe kluby/stadiony do rozgrywek ligi francuskiej? Od czego to zależy?
Na tyle, na ile jesteśmy wszyscy tym zainteresowani, naszym celem jest oczywiście prowadzenie rozgrywek przez wiele kolejnych lat. Mamy również nadzieję na dwie ligi o różnych poziomach, w przyszłości, tak jak ma to miejsce w wielu krajach! Widzimy wielkie zainteresowanie wśród naszych czołowych zawodników, jest ono również spore wśród tych zagranicznych! W prasie mówi się sporo o lidze, francuska telewizja sportowa jest tym również zainteresowana. Jesteśmy w tym wszystkim razem i sprawiamy, że tak tworzy się historia.

Wiemy, że w składach zespołów będzie jedno miejsce dla zawodnika, startującego w klasie 250cc. Zakładam, że ma to na celu poprawę umiejętności młodych zawodników, którzy nie są jeszcze gotowi do startów na motocyklach w klasie 500cc?
Dla zawodnika z klasy 250 cc przypisany będzie numer 7 w składach. Pozwalamy im znaleźć się w zespołach, aby mieli więcej zawodów, podobnie jak ci z klasy 500cc. Oczywiście możliwość startów przeciwko zawodnikom z klasy 500cc będzie dla nich bardzo ekscytująca.

Jedną z zawodniczek w klasie 250cc będzie 22-letnia Audrey Dupuy. Czy inne dziewczyny również interesują się startami na żużlu i ewentualnymi występami w lidze francuskiej?
Audrey jest jedyną dziewczyną, startującą indywidualnie na motocyklu, jeśli chodzi o wszystkie francuskie wyścigi torowe. Ona zaczęła kilka lat temu w klasie 125 cc i kontynuuje jazdę w klasie 250 cc.

Przy obecności jednego zawodnika z klasy 250cc, w meczu wystąpi dwóch.  Obecność zawodników w tej klasie jest znana choćby w 2. lidze niemieckiej, jednak tam spotkania rozgrywane są w formie czwórmeczów i w biegu startuje 4 zawodników z klasy 250cc. W meczach ligi francuskiej zawodnicy z klasy 250 cc będą rywalizować z zawodnikami z klasy 500cc, czy planujecie jakieś inne rozwiązanie?
Nie mamy już większej liczby zawodników w klasie 250 cc na ten sezon. Jednak dlaczego mieliby się nie pojawić w następnych latach, gdy liga się rozwinie? Wówczas może będziemy mieli zawodników z klasy 250 cc pod numerami 6 i 7, dzięki czemu mogliby oni rywalizować tylko między sobą.

W tej chwili w składach znajdują się trzy bardziej znane nazwiska – David Bellego, Dimitri Bergé i Brytyjczyk Adam Ellis. Czy liczycie na zainteresowanie występami w lidze francuskiej innych obcokrajowców w trakcie rozgrywek lub w kolejnych sezonach?
Adam Ellis jest w 50% Francuzem i zaczął startować we Francji wiele lat temu! (uśmiech) (urodzony w Marmande w roku 1996, syn brytyjskich rodziców; starty w Anglii zaczął w roku 2012 - przyp. red.) W ostatnich tygodniach mieliśmy spore zainteresowanie od zagranicznych zawodników, którzy kontaktowali się z francuskimi menedżerami. W ciągu 1. roku działalności naszej ligi, celem jest, aby nasi zawodnicy jeździli więcej, jednak być może jacyś zagraniczni pojawią się w kilku następnych meczach. W tej chwili wiedzą to tylko menedżerowie!


2 lutego w Marmande odbyła się konferencja prasowa, na której zaprezentowano składy wszystkich 4 drużyn, które wystąpią w pierwszych rozgrywkach League Nationale de Speedway w historii.

Problemem przy kontraktowaniu zawodników zagranicznych może być chyba spora odległość, którą musieliby oni pokonać, aby dostać się do obiektów żużlowych we Francji?
Wszyscy obcokrajowcy, którzy się z nami kontaktowali, byli gotowi przyjechać, pomimo odległości. Nie kontaktowaliśmy się z nimi, sami się do nas zgłaszali, gdy zaprezentowaliśmy informacje o lidze w mediach społecznościowych.

Czy widać poprawę popularności żużla w Waszym kraju, dzięki sukcesom Dimitri Berge w roku 2016? Wygrał on bowiem Indywidualne Mistrzostwa Europy Juniorów i jeden z finałów Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów, kończąc tę rywalizację na 5. miejscu.
Oczywiście Dimitri Bergé i David Bellego, sprawili, że francuscy kibice, bardziej zaczęli interesować się speedway'em, w końcu są oni świetnymi zawodnikami. Wcześniej robili to również inni, jak choćby Philippe Bergé (ojciec Dimitri) i na przykład Sébastien i Mathieu Trésarrieu, którzy startowali w Wielkiej Brytanii. To zawsze wielka przyjemność dla wszystkich kibiców we Francji, gdy mogą śledzić poczynania Dimitri, Davida i Adama w internecie, w ciągu roku.

Czy planując rozgrywki ligowe i tworząc regulamin, wzorowaliście się na którymś z zagranicznych krajów?
Plany nad ligą zrodziły się już wiele lat temu, jednak nigdy nie ujrzały światła dziennego, ponieważ przez ostatnich kilka lat nie było zbyt wielu ludzi, którzy mogli nad tym pracować. Kilka miesięcy temu zmieniła się Komisja Wyścigów Torowych, w której jest więcej młodych ludzi i zorganizowaliśmy rozgrywki ligowe oraz otworzyliśmy szkołę do wyścigów na długim torze i na trawie (long track i grass track). To były dwa wielkie cele naszej komisji. W ostatnich kilku miesiącach pracowaliśmy zatem sporo, aby ustalić zasady i zbudować ligę, wspólnie pomagając klubom zbudować drużyny oraz zadbać o dane administracyjne.

Czy na wszystkich 4 stadionach będą zamontowane stałe dmuchane bandy? Czy kluby będą je od siebie nawzajem wypożyczać? Pamiętamy, że w każdym terminie zawody będą rozgrywane tylko na jednym obiekcie.
Komisja Wyścigów Torowych, razem z Francuską Federacją Motocyklową, kupiła dmuchane bandy 5 lat temu oraz nowe w poprzednim roku, ponieważ stare nadal nie spełniały wymagań dla zawodów rangi FIM. Jedynie w La Réole owal żużlowy umiejscowiony jest w środku długiego toru, dlatego nie potrzebują tam dmuchanych band. Na wszystkie spotkania, każdy z klubów, wypożyczał będzie dmuchane bandy od Komisji Wyścigów Torowych.

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Poole Pirates - Somerset Rebels
środa, godzina 20:30
King's Lynn Stars - Wolverhampton
środa, godzina 20:30

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Betard Sparta Wrocław 10 18 +96
2. Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra 10 17 +24
3. Cash Broker Stal Gorzów 10 16 +46
4. Fogo Unia Leszno 10 16 +74
5. ROW Rybnik 10 8 -24
6. Włókniarz Vitroszlif Crossfit 10 7 -70
7. MrGarden GKM Grudziądz 10 6 -69
8. Get Well Toruń 10 4 -50
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów 12 25 +186
2. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 12 19 +63
3. Lokomotiv Daugavpils 12 16 +31
4. Euro Finannce Polonia Piła 12 16 -7
5. Orzeł Łódź 12 15 +37
6. Arge Speedway Wanda Kraków 12 13 -35
7. Stal Rzeszów 12 8 -118
8. Polonia Bydgoszcz 12 3 -157
2. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin 11 22 +82
2. Start Gniezno 9 16 +150
3. Ostrovia Ostrów 10 16 +19
4. Naturalna Medycyna PSŻ Poznań

10

11 -66
5. KSM Krosno 10 11 -2
6. Stal-Met Kolejarz Opole 10 8 +11
7. Kolejarz Rawicz 10 0 -194
SGB Premiership
1. Belle Vue Aces 17
38
+47
2. Wolverhampton Wolves 17
34
+92
3. Swindon Robins
16
33
+44
4. Poole Pirates
16
31
+53
5. King's Lynn Stars 14
25
-19
6. Rye House Rockets 16
21
-59
7. Somerset Rebels 14
16
-42
8. Leicester Lions 16
13 -116
Elitserien
1. VMS Elit Vetlanda 11 21 +98
2. Masarna Avesta 11 18 +87
3. Lejonen Gislaved 11 17 -18
4. Dackarna Malilla 11 15 +20
5. Rospiggarna Hallstavik 11 9 -43
6. Smederna Eskilstuna 11 9 -49
7. Piraterna Motala 11 8 -37
8. Indianerna Kumla 11 7 -58
Zdjęcie tygodnia
Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle 78
2.  Maciej Janowski 75
3.  Patryk Dudek 75
4.  Fredrik Lindgren 58
5.  Emil Sajfutdinow 58
6.  Tai Woffinden 57
7.  Bartosz Zmarzlik 55
8.  Martin Vaculík 49
9.  Matej Žagar 48
10.  Greg Hancock 45
11.  Chris Holder 44
12.  Piotr Pawlicki 44
13.  Niels Kristian Iversen 38
14.  Antonio Lindbäck 36
15.  Peter Kildemand 22
16.  Nicki Pedersen 8
Klasyfikacja SEC
1.  Andžejs Ļebedevs 25 
2.  Artiom Łaguta 23
3.  Václav Milík 21
4.  Krzysztof Kasprzak 20
5.  Mateusz Szczepaniak 19
6.  Andreas Jonsson 18
7.  Przemysław Pawlicki 17
8.  Andriej Kudriaszow 16
9.  Kenneth Bjerre 12
10.  Kacper Gomólski 11
11.  Michael Jepsen Jensen 9
12.  Grigorij Łaguta 9
13.  Leon Madsen 8
14.  Nicolai Klindt 5
15.  Martin Smolinski 5
Współpraca
Partnerzy

Ostatni wywiad
   Stanisław Melnyczuk: Przez to, co się dzieje na Ukrainie...

Europejska zima była bardzo udana, ale i trudna dla Stanisława Melnyczuka. Co prawda zajął on czwarte miejsce w Mistrzostwach Argentyny, ale i stracił cały sprzęt, który tam zabrał. Teraz powoli to wszystko odbudowuje i wiele wskazuje na to, że wszystko wraca na właściwe tory u ukraińskiego żużlowca.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Kolejne absurdy terminarza rozgrywek

Podczas każdej przerwy między sezonami, klubowi działacze, zawodnicy oraz kibice oczekują pojawienia się terminarza ligowych rozgrywek. Co roku dostajemy jednak porcję niezrozumiałych wyborów oraz kolizji dat, które nie do końca mają związek ze zdrowym rozsądkiem. Przyjrzeliśmy się bliżej temu zagadnieniu, w kontekście opublikowanego terminarza PGE Ekstraligi na sezon 2017.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Nowy team na żużlowym rynku

Sponsorzy coraz mocniej chcą być widoczni w sporcie żużlowym, w związku z czym w ostatnich miesiącach powstają kolejne żużlowe teamy. W nadchodzącym sezonie dołączy kolejny - Holistic-Polska Speedway Team, w którego barwach ujrzymy trójkę zawodników.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu
statystyka