Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 174
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SEC

  Leon Madsen: Będę mądrzejszy i lepiej przygotowany
 2017-07-14 07:33:59  Stanisław Wrona    inf. własna

Niezbyt udaną inaugurację w tegorocznych Indywidualnych Mistrzostw Europy zaliczył w Toruniu Leon Madsen, kończąc zawody z 5 punktami. Duńczyk tłumaczył to zbyt mocnym sprzętem na miejscowy tor. Dodatkowo przed turniejem przykuł uwagę innych nietypowym ubarwieniem swoich włosów.

Jak się okazuje mogło to mieć podłoże psychologiczne, ponieważ przed wieloma laty w kolorze niebieskim, jakim charakteryzowała się jego fryzura w Toruniu, wygrał ważne zawody młodzieżowe. To jednak nie miało raczej żadnego wpływu na jego postawę na Motoarenie, gdzie ostatecznie zgromadził on zaledwie siedem punktów. – Chciałem po prostu zrobić coś zabawnego i dać mediom coś, o czym będą mówić (uśmiech). Szczerze, to miałem niebieskie włosy, gdy wygrałem mistrzostwo świata, jako junior, w roku 2001. Pomyślałem, dlaczego nie spróbować, pobawić się. Fajnie było spróbować, wielu ludzi o tym mówiło (śmiech). Niestety nie przyniosło mi to żadnego szczęścia na torze w Toruniu. Sądzę zatem, że może wrócę przed następnymi zawodami do normalnej fryzury, ponieważ działa to lepiej (śmiech).

Zawodnik podkreślał, że w jego przekonaniu winą tak słabego występu była zbyt duża moc jego silników. Powinny one dobrze spisywać się na przyczepniejszej nawierzchni, nie poradziły sobie jednak na twardy, ubitym po deszczu toruńskim owalu. – Oczywiście, tak naprawdę kolor włosów nic nie miał do mojej postawy. Motocykle były zbyt mocne na ten tor w Toruniu. Mam za silne silniki, posiadam w tym roku nowe jednostki na polską ligę. Używałem ich, normalnie radziły sobie dobrze, gdy było nieco bardziej przyczepnie. W tych zawodach było naprawdę bardzo twardo, „upakowano” ten tor bardzo mocno, oczywiście ponieważ wcześniej padało. Walczyliśmy z teamem z ustawieniami i na końcu było nieco lepiej. Gdy jednak ma się zbyt mocne silniki, nie można tak naprawdę zrobić zbyt wiele. Walczyłem, robiłem, co mogłem, to jednak nie wystarczyło. Muszę wrócić mocniejszy następnym razem – podkreślił stanowczo.

Nasz rozmówca przypomniał, że w ubiegłorocznym cyklu Speedway European Championship też zaliczył nieudaną inaugurację na torze w Güstrow. Tym razem musi jednak zaliczyć poprawę, ponieważ właśnie w tym niemieckim obiekcie odbędzie się kolejny finał serii. – Podobnie było w zeszłym roku. Miałem zły początek serii w Güstrow, podobnie było w tym roku. Jest tam podobny tor, twardy, okrągły i nie można na nim zbyt wiele zrobić. Wiem, że nie mogę uzyć tych silników na nawierzchni takiej, jak ta. Będę mądrzejszy i lepiej przygotowany następnym razem. Patrzę teraz przed siebie, chcę zapomnieć o tych zawodach. Wiem, że jestem lepszy od tego, co zaprezentowałem w Toruniu. Mogę tylko lekko się uśmiechać mówiąc o tym, trzymać głowę wysoko i wrócić silniejszym. Sądzę, że w zimie zbyt dużo trenowałem i straciłem zbyt wiele masy na takie twarde tory. Dlatego po zawodach w Toruniu musieliśmy pojechać prosto do McDonalda, zamówić kilka „Bigmaców” (śmiech).

19 sierpnia w rosyjskm Togliatti odbędą się najważniejsze w sezonie zawody dla Madsena. Na ten dzień zaplanowano SGP  Challenge, którego stawką będzie awans do przyszłorocznej serii, gromadzącej najlepszych żużlowców globu. Być może będzie on nieco uprzywilejowany, na tym rosyjskim obiekcie miał już on okazję startować, choćby przed rokiem, właśnie podczas jednego z finałów Indywidualnych Mistrzostw Europy. – Nie wiem, czy to, że startowałem w Togliatti może stanowić moją przewagę. Wszyscy zawodnicy są profesjonalistami. Nie ma tak naprawdę znaczenia, czy jedzie się na nowy tor, wszyscy są na tyle dobrzy, że mogą pojechać na nowy obiekt i wygrać zawody. Dodatkowo owal może się różnić od tego, na jakim jechałem tam ostatnim razem. Muszę tam pojechać i spróbować zrobić to, co udało mi się w SEC, czyli ukończyć zawody  w pierwszej trójce.  To ciężkie ponieważ, w dzień taki, jak wtedy, potrzebne jest dodatkowo szczęście, w postaci dobrego miejsca na liście startowej. Jedno pole może być bardzo złe i można z niego startować wówczas dwa razy. To jest wówczas bardzo trudne. W Challenge trzeba być dobrym, niezbędna jest również odrobina szczęścia. Mam nadzieję, że uda się połączyć obydwie te rzeczy (śmiech).

SGP Challenge ma odbyć się dokładnie dzień przed ostatnią rundą sezonu zasadniczego w PGE Ekstralidze. Grono zawodników będzie musiało zatem pokona ć wiele kilometrów, aby zdążyć na spotkania ważniejszej rangi, które mogą decydować o miejscach w końcowej tabeli. Niemniej jednak Duńczyk ma nadzieję, że jego drużyna z Częstochowy już wcześniej zapewni sobie byt na przyszłoroczny sezon w „najlepszej” lidze świata. – Taki terminarz w tym wypadku to spory błąd.  Mam nadzieję, że to jeszcze zmienią. Najważniejsze jednak, że nie chciałbym jechać w ostatniej kolejce do Gorzowa, aby walczyć o utrzymanie dla Częstochowy w tym miejscu (uśmiech). Mam nadzieję, że uda nam się wygrywać kolejne spotkania i zabezpieczyć miejsce w ekstralidze na kolejny rok już wcześniej, przed ostatnią kolejką. Mam nadzieję, że nie trzeba będzie wygrać w Gorzowie, aby w niej pozostać (śmiech). Zobaczymy, mam nadzieję, że Włókniarz zacznie niedługo ponownie zdobywać punkty – zakończył optymistycznie rozmowę z portalem eSpeedway.pl, Leon Madsen.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 Novyhotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu