Wywiady
Po roku przerwy Leon Madsen powrócił do Tarnowa. Duńczyk w dobrym stylu przypomniał się kibicom "Jaskółek", zdobywając 12 punktów i jeden bonus, w treningu punktowanym z PGE Stalą Rzeszów. Co ważne po zakończeniu sporu ze swoim byłym pracodawcą Madsen może skupić się wyłącznie na zbliżających się rozgrywkach ligowych.
Leon wywalczyłeś 12 punktów i jeden bonus. Chyba możesz być zadowolony ze swojej postawy?
- To był naprawdę dobry występ. Cieszę się, że mogłem tutaj wrócić. Trudno powiedzieć cokolwiek więcej, czekaliśmy tyle miesięcy by móc wyjechać na tor, mnóstwo czasu przygotowywaliśmy się do nowego sezonu, ale w końcu nastał ten moment! Dużo radości przyniósł mi ostatni wyścig, kiedy wspólnie z Martinem zwyciężyliśmy podwójnie. Początek sezonu nie mógł się lepiej ułożyć.
Takie zawody to chyba świetny sposób by sprawdzić motocykle?
- Udało nam się przetestować kilka rozwiązań. Oczywiście czeka nas jeszcze mnóstwo pracy nad dopasowaniem motocykli, musimy się uporać się nowymi tłumikami i wybrać możliwie najlepsze rozwiązanie. Sporo pracy muszą włożyć także służby, które są odpowiedzialne za przygotowanie toru, bo podczas sparingu nie satysfakcjonował nas w stu procentach. Liczę, że podczas pierwszego meczu wszystko będzie w najlepszym porządku.
Mógłbyś rozwinąć nieco bardziej kwestie związaną z przygotowaniem nawierzchni.
- To dopiero początek sezonu. Pogoda ciągle nie rozpieszcza nas swoimi temperaturami, często pojawiają się opady deszczu, stąd ciągle jeszcze nawierzchnia nie jest taka jakbyśmy sobie tego życzyli. Nie chcę wchodzić tutaj w szczegóły, ponieważ chcemy aby pozostało to tajemnicą. Liczę, że na pierwsze spotkanie ligowe wszystko będzie już dograne w stu procentach. Wspólnie z resztą zespołu ustaliliśmy jak należy przygotowywać nawierzchnię toru.
To była wspólna decyzja?
- Mamy demokrację, więc zadecydowała większość.
W nowym sezonie będziecie mogli używać tłumików przelotowych. To chyba dobra decyzja?
- Tak. W ubiegłym roku byliśmy zablokowani, skazani na jedno rozwiązanie. Teraz możemy wybrać, który z tłumików będziemy używać i przetestować wiele innych rozwiązań związanych z ustawieniami silnika. To sprawia, że jazda na motocyklu znów daje mnóstwo satysfakcji. Dzięki nowym tłumikom możemy znów przypomnieć sobie jak jeździło się przed obostrzeniami związanymi z wyciszeniem motocykli. Kibice również powinni dostrzec tą różnicę, myślę że oni także skorzystają na tych zmianach.
Dużo radości przyniósł mi ostatni wyścig, kiedy wspólnie z Martinem zwyciężyliśmy podwójnie - opowiada Leon
A ty zdecydowałeś już na którym z tłumików będziesz startował?
- Tak zdecydowałem, ale to tajemnica. Jeden z tych tłumików jest z Polski, chyba nie musze mówić nic więcej (śmiech – dop. red.).
Imponowałeś prędkością na dystansie. To chyba dobry zwiastun?
- Wydaje mi się, że znalazłem odpowiednia prędkość na torze. Co ważne, znów złapałem odpowiedni moment startowy i ponowie jestem szybki przy wyjściach spod taśmy. Czeka nas jeszcze odrobinę pracy, ale wszystko zmierza we właściwym kierunku.
Czy wiesz już z którym z zawodników będziesz jeździł w parze?
- Będzie to jeden z czterech pozostałych którzy znajdą się w składzie (śmiech – dop. red.)
Nie ma to dla ciebie znaczenia?
- To właśnie jest olbrzymim plusem w tym klubie. Nie ważne z kim przyjdzie współpracować na torze, zawsze znajdziemy porozumienie. Można mieć zespół złożony z wielkich gwiazd, ale nie zawsze jest to gwarancją atmosfery i współpracy. W tym przypadku, nie ma takiego zagrożenia. Spędziliśmy sporo czasu podczas treningu i wszystko układało się znakomicie. Myślę, że w trakcie sezonu jeszcze mocniej skonsolidujemy naszą drużynę. Co do ustawienia par, to nie zapadły jeszcze żadne decyzje.
Będziecie rozmawiać na ten temat z trenerem?
- Myślę, że wspólnie wypracujemy jakieś rozwiązanie. Oczywiście ostatnie słowo będzie należeć do trenera, jednak każdy z nas będzie miał możliwość przekazania swoich uwag.
Kilka lat temu otarłeś się o awans do cyklu Grand Prix. Starty w elicie nadal są twoim głównym celem?
- Tak, nadal chcę wywalczyć awans do cyklu Grand Prix, ale nie tylko. Chcę również przyłożyć się do jazdy w lidze polskiej. Dlatego właśnie zrezygnowałem z występów w szwedzkiej Elitserien, mimo że miałem kilka propozycji. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem będzie jeśli więcej czasu poświęcę na treningi przed meczami w Polsce.
Leon Madsen nie ukrywa, że jednym z jego głównych celów jest awans do cyklu Grand Prix
Powiedz jak twoje zdrowie? Dwa lata temu okazało się, że zdiagnozowano u ciebie poważną chorobę
- Lekarze mówią, że nigdy nie będę zdrowy. Szczerze mówiąc nie ma to żadnego znaczenia, dopóki tylko będę punktował na przyzwoitym poziomie (śmiech – dop. Red.)
Twój poprzedni pracodawca, Renault Zdunek Wybrzeże Gdańsk miał spore zaległości finansowe m.in. względem twojej osoby. Szczęśliwie ten temat jest już dla ciebie zamknięty.
- Tak. Udało nam się wypracować wspólne rozstrzygnięcie z kierownictwem gdańskiego klubu. Cieszę się, że dzięki temu przetrwa żużel w tym mieście. To byłaby ogromna strata, gdyby zespół z Gdańska nie mógł wystartować w rozgrywkach ligowych. W końcu wszyscy jedziemy na tym samym wózku i powinno nam zależeć na tym by czarny sport nadal się rozwijał. Oczywiście, że nie była to komfortowa sytuacja, ale teraz możemy ruszyć dalej. Mam nadzieję, że zarówno kierownictwo gdańskiego klubu, jak i pozostałe kluby wciągnął z tego pewne wnioski i w przyszłości unikną tego typu sytuacji.
Nie mogę nie zapytać cię o zamieszanie związane z kontraktem w Tarnowie. Byłeś już jedną nogą w Grudziądzu mimo to zdecydowałeś się powrócić na stare śmieci.
- Wielokrotnie wypowiadałem się w tej kwestii. Moim domem jest Tarnów, bardzo dobrze się tutaj czuję. Drużyna ma w sobie pozytywną energię, zespół jest dobrze poukładany, no i w końcu kibice są naprawdę wyjątkowi. Bardzo mocno nas wspierają, nie tylko na stadionie ale również kiedy jestem np. w centrum handlowym. To wszystko sprawia, że nadal chcę startować w tym klubie.
Los chciał, że pierwsze spotkanie ligowe macie w Grudziądzu. Boisz się przyjęcia ze strony kibiców GKM-u?
- Nie ważne co powiem, zawsze znajdą się ludzie, którzy nie zrozumieją motywów mojej decyzji i będą głośno wyrażać swoją dezaprobatę. Szczęśliwie nie ma to dla mnie większego znaczenia, ponieważ w trakcie zawodów skupiam się na kolejnym biegu, a nie tym co dzieje się wokół.
Duńczykowi udało się dojść do porozumienia z gdańskim klubem i cieszy się, że żużel w Gdańsku nie zginie
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Betard Sparta Wrocław |
|
||
2. | Orlen Oil Motor Lublin | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | Tauron Włókniarz Częstochowa | |||
5 | KS Apator Toruń | |||
6. | Fogo Unia Leszno | |||
7. | ZOOleszcz GKM Grudziądz | |||
8. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Cellfast Wilki Krosno | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Arged Malesa Ostrów | |||
4. | INNPRO ROW Rybnik | |||
5. | Texom Stal Rzeszów | |||
6. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
7. | H.Skrzydlewska Orzeł Łodź | |||
8. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań |
|
||
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Polonia Piła | 1 | 2 | +18 |
2. | Ultrapur Start Gniezno | 1 | 2 | +8 |
3. | Trans MF Landshut Devils | 1 | 2 | +6 |
4. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | 1 | 0 | -6 |
5. | Unia Tarnów | 1 | 0 | -8 |
6. | OK Bedmet Kolejarz Opole | 1 | 0 | -18 |
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 3 | 7 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Bartosz Zmarzlik | 158 |
2. | Fredrik Lindgren | 150 |
3. | Martin Vaculik | 125 |
4. | Jack Holder | 123 |
5. | Leon Madsen | 111 |
6. | Robert Lambert | 108 |
7. | Daniel Bewley | 104 |
8. | Jason Doyle | 96 |
9. | Max Fricke | 83 |
10. | Patryk Dudek | 76 |
11. | Tai Woffinden | 64 |
12. | Mikkel Michelsen | 56 |
13. | Kim Nilsson | 44 |
14. | Maciej Janowski | 43 |
15. | Anders Thomsen | 36 |
1. | Mikkel Michelsen | 52 |
2. | Leon Madsen | 44 |
3. | Janusz Kołodziej | 42 |
4. | Patryk Dudek | 33 |
5. | Andrzej Lebiediew | 33 |
6. | Dominik Kubera | 30 |
7. | Kai Huckenbeck | 30 |
8. | Kacper Woryna | 27 |
9. | Antonio Lindbeack | 25 |
10. | Dimitri Berge | 24 |
11. | Adam Ellis | 22 |
12. | Andreas Lyager | 20 |
13. | Szymon Woźnia6 | 18 |
14. | Grzegorz Zengot | 16 |
15. | Vaclav Milik | 16 |
16. | Jan Kvech | 13 |
17. | Niels Kristian Iversen | 9 |
18. | Maksym Drabik | 9 |
19. | Timo Lahti | 5 |
20. | Norick Blodorn | 3 |
1. |
Bartosz Zmarzlik | 50 |
2. |
Maciej Janowski | 35+3 |
3. | Patryk Dudek | 35+2 |
4. | Jarosław Hampel | 30 |
5. | Janusz Kołodziej | 28 |
6. | Oskar Fajfer | 25 |
7. | Szymon Woźniak | 25 |
8. | Kacper Woryna | 23 |
9. | Krzysztof Buczkowski | 19 |
10. | Przemysław Pawlicki | 17 |
11. | Dominik Kubera | 15 |
12. | Wiktor Lampart | 14 |
13. | Piotr Pawlicki | 14 |
14. | Wiktor Przyjemski | 14 |
15. | Wiktor Jasińsk | 11 |
16. | Mateusz Cierniak | 10 |
17. | Jakub Miśkowiak | 6 |
18. | Marcin Nowak | 6 |
19. | Adrian Gała | 1 |
20. | Mateusz Świdńicki | 1 |
21. | Bartłomiej Kowalski | 1 |
22. | Hubert Łęgowik | 0 |
http://atlantistsl.com/ |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów