Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 204
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Aktualności

  Jakub Jamróg: Niestety, dzieje się coś złego
 2017-09-07 21:05:32  Stanisław Wrona    inf. własna

Jakub Jamróg reprezentuje barwy Grupa Azoty Unii Tarnów. Od sezonu 2013 ściga się również w czeskiej Extralidze, reprezentując barwy klubu AK Slaný. Właśnie po 6. rundzie tegorocznych rozgrywek, rozegranej w tym mieście, przeprowadziliśmy z nim krótką rozmowę, głównie o jego występach w Czechach.

We wspomnianych zawodach nasz rozmówca startował z pozycji rezerwowego, do czego przyzwyczaili go już włodarze miejscowego klubu. Z numerem 17. wywalczył on 13 punktów w 5 startach, ustępując w swoim ostatnim występie Adrianowi Gałę i Václava Milíka. We wcześniejszych swoich biegach był jednak niepokonany, a dwukrotnie pięknymi akcjami na samym finiszu wyprzedzał swoich rywali - Sebastiana Ułamka  i wspomnianego Gałę. Świadczyć to mogło o dosyć dobrej znajomości ścieżek obiekcie w Slaným. Jak się okazuje miał on na nim okazję startować już od najmłodszych lat swojej kariery. – Slaný to jest dla mnie o tyle dobre, specyficzne miejsce, że ja przyjeżdżałem tam jako „szkółkowicz”. Niewiele osób o tym wie. Trenerzy Wardzała i Chudzikowski, taki z Wrocławia – oni prowadzili takie wymiany, tak bym to nazwał. My przyjeżdżaliśmy na jakieś treningi co Czech, oni przyjeżdżali do nas. Pamiętam, że ja tam byłem bardzo częstym gościem, gdy miałem swoje „początki żużla”. „Torek” był w tych zawodach fajnie przygotowany, szeroki, do walki. Co to zatem za problem wyprzedzać? (uśmiech). Gdy ma się szybki motor, to wszystko pasuje. Cieszę się, że wynik był nie najgorszy. Ukończyłem te zawody przede wszystkim cało i zdrowo, bo jakby, nie daj Boże, coś złego się wydarzyło przed półfinałem (rozmowę przeprowadzono 30 sierpnia - przyp. red.), to byłoby dużo lamentu. Teraz cało i zdrowo wróciłem do domu i to jest najważniejsze - mówił, o występie w 6. rundzie czeskiej Extraligi, Jakub Jamróg.

Do końca rozgrywek w sezonie 2017 pozostały jeszcze dwie rundy. Zaplanowano je na 14 września w Pardubicach oraz 5 dni później w Pradze. Niemal pewnym jest, że czescy kibice będą mogli oglądać ponownie na torze, jednego z liderów zespołu AK Slaný. – Myślę, że będę powołany na te dwie ostatnie rundy. Ja jeżdżę w Slaným od 2013 roku. Na początku tak byłem właśnie powoływany różnie, w zależności od moich wyników w Polsce. Praktycznie od ubiegłego roku, złapałem w tym miejscu bardzo dobry kontakt, nawet prywatny, z tutejszymi działaczami. Zaprzyjaźniliśmy się i ja zapewne odjechałbym w tym klubie wszystkie rundy, gdyby nie moja kontuzja. Myślę, że jak moje wyniki drastycznie nie spadną, to w tych dwóch ostatnich rundach pojadę - zapewnił.

Można zatem podejrzewać, że kontakt nabyty przed 4 laty był związany z młodzieżowymi występami Jamroga w tym mieście. Jak się jednak okazuje, to nie miało ze sobą wiele wspólnego. – Myślę, że nie. To była taka przypadłość. W przypadkowy sposób zgadaliśmy się  z obecnym trenerem. Zostałem zaproszony, podpisałem kontrakt, ale  nie wiem, czy w ogóle on mnie pamięta. Byłem tam jako mały „chłopaczek”, to wiadomo, że było nas  dużo, przewijaliśmy się. Nie było zatem jakiejś zależności z tym związanym - wyjaśnił.

Nie wiadomo jeszcze jaka przyszłość czeka naszego rozmówcę, jeśli chodzi o występy w Czechach w przyszłym roku. Bardzo możliwy jest scenariusz, w którym ponownie przywdzieje on plastron klubu ze Slaného. Wszystko jednak wyjaśni się na wiosnę, ponieważ w tym roku choćby kształt ligi wygląda inaczej, niż w ubiegłym. – Uważam, że w Slaným spokojnie wystartują, ale co roku w Czechach się to zmienia. W ubiegłym roku była jeszcze czwarta, łączona drużyna z Pilzna i Březolup. Teraz muszą już "posiłkować" się Žarnovicą. Te trzy ośrodki, które zostały, są bardzo silne. Pardubice, Praga i w Slaným też sobie dają radę. Mam nadzieję, że żużel w Czechach będzie. Szkoda, że tak to wygląda, że nie jest lepiej rozwinięte, ale co zrobić? - zapytał retorycznie.

Ten ostatni fragment wypowiedzi postanowiliśmy na koniec rozwinąć. W Czechach bowiem ładnych, odnawianych obiektów jest tylko kilka, w takie jak choćby ten w Slaným, wyglądają już na nieco zapuszczone, jakby wkład finansowy w ich utrzymanie był minimalny. Tak samo wygląda również kondycja czeskiego żużla, a Václav Milík już kilkukrotnie mówił o tym, że żużel w jego kraju upada. Na to zagadnienie nie ma jednak łatwego "lekarstwa". – Może nie ja powinienem się wypowiadać o żużlu w Czechach, bo nie jestem wewnątrz i w ich „polityce” nie siedzę. Na pewno w żużlu jest to dość paradoksalna sytuacja. Zaczynając od tyłu, od Włoch – Giuseppe Marzotto, który dostarcza silniki do 99,5% zawodników, pochodzi z tego kraju, a żużel tam jest na bardzo niskim poziomie. Drugie są Czechy, które mają fabrykę Jawy. Cały świat bierze opony Mitas z tego kraju, ramy i pozostałe części również. Praktycznie bardzo dużo podzespołów jest z Czech. Szkoda, że tak się dzieje. Wiadomo, że nam zawodnikom, chyba wszystkim dookoła, zależy na tym, żeby żużel bardziej się rozwijał we wszystkich krajach. Może, żeby szedł w stronę piłki nożnej, aby tych zawodników było masę, ale niestety, dzieje się coś złego. Miejmy nadzieję, że ta sytuacja się odwróci - powiedział na koniec rozmowy, zawodnik eSpeedway Team, Jakub Jamróg.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu