eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 351
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Dania

  Hans Nielsen: W Polsce było z tym ciężko
 2017-01-05 11:31:38  redakcja    letsmakespeedway/Przegląd Sportowy

Hans Nielsen był pierwszym obcokrajowcem, który trafił do polskiej ligi. Jako pierwszy zmierzył się więc z różnicą kulturową. Polscy żużlowcy od początku pochodzili do niego bardzo nieufnie. W tamtych czasach w Polsce nikt nie był nauczony współpracy i nasi zawodnicy podejrzewali, że Duńczyk swoimi radami chce zmylić kolegów z drużyny.

O różnicach kulturowych pomiędzy Polską a Anglią
- Przypuszczam, że kiedy po raz pierwszy przybyłem do Polski inni zawodnicy nie byli z tego zadowoleni. To ja skupiłem na sobie całą uwagę. Na trybunach był komplet publiczności, a do Lublina przybyło około 200 dziennikarzy. W drużynie potrafiliśmy ze sobą dobrze współpracować a ja starałem się pomóc każdemu jak tylko umiałem. Choć muszę przyznać, że z ich strony była pewna podejrzliwość, żużlowcy nie wiedzieli po prostu czy na pewno chcę im pomóc. To podejście zawodników było największą różnicą pomiędzy Polską a Anglią. W Wielkiej Brytanii podczas meczu każdy sobie pomagał i była to norma. W Polsce było z tym ciężko, bo przez pierwszych kilka lat czułem pewną podejrzliwość wobec mnie. Koledzy mi nie ufali i nie wiedzieli czy rzeczywiście chcę im pomóc i czy mówię prawdę. Mimo to, jazda w Polsce była dużą przyjemnością. Miejsce też było dobre, szczególnie po tym jak do ligi zaczęli trafiać kolejni obcokrajowcy. Polacy mieli problemy by z nami rywalizować, bo w tamtym okresie jeździli na znacznie gorszym sprzęcie. Różnice szybko się jednak wyrównały - powiedział Hans Nielsen.

O wspomnieniach z Polski

- Ogólnie z Polską mam związane bardzo dobre wspomnienia. Co ciekawe to w Katowicach wygrałem w 1986 roku swój pierwszy indywidualny tytuł. Duńczykom było wtedy znacznie łatwiej zabłysnąć, bo mieliśmy bardzo rozwinięte rozgrywki juniorskie. Ja zaczynałem jako 13-latek w klasie 50cc i praktycznie od tego okresu ścigałem się z Erkiem Gundersenem. Ta rywalizacja sprawiła, że obaj osiągnęliśmy bardzo wysoki poziom. Ja od początku podchodziłem do żużla bardzo poważnie i marzyłem o tytule mistrza świata. Na sukcesy musiałem jednak trochę poczekać, bo przyjechałem do Anglii jako 17-latek, a mistrzem świata zostałem dopiero dziewięć lat później.
 
O najpiękniejszej chwili związanej z żużlem
- Najpiękniejszym przeżyciem z mojej kariery jest pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach świata. To była wielka ulga i radość zwłaszcza, że dwie wcześniejsze edycje skończyłem na drugim miejscu, tuż za moim największym rywalem Erikiem Gundersenem. Kolejne tytuły nie były aż tak ważne.
 
O stylu jazdy
- Z perspektywy czasu muszę przyznać, że jeździłem dosyć ostro. Nauczyłem się tego w Wielkiej Brytanii, gdzie od pierwszego meczu rywale traktowali mnie bardzo ostro, wypychając na łukach na zewnętrzną. Szybko się tego nauczyłem i potrafiłem jeździć bardzo ostro. Nigdy jednak nie przekroczyłem granicy i nikogo nie skrzywdziłem. Aby zdobyć mistrzostwo musisz być wystarczająco twardy, zwłaszcza podczas wyścigów finałowych. Nie jeździłem brutalnie, ale byłem twardy i nie bałem się ostrej walki.

O zakończeniu kariery
- Już gdy miałem 38 lat wszyscy zaczęli mnie pytać jak długo zamierzam jeszcze jeździć na żużlu. Powiedziałem wtedy, że na pewno nie będę żużlowcem po przekroczeniu 40. roku życia. W 1999 roku skończyłem ten wiek i pomyślałem, że to dobry czas na pożegnanie się z żużlem. Miałem wtedy dwójkę dzieci w wieku 4 i 5 lat. Zaczęły zauważać, że ciągle gdzieś wyjeżdżam i zawsze stawały w progu i płakały. To była właściwa decyzja, bo dobrze jest odejść, gdy wciąż jesteś w czołówce.  Nie byłbym w stanie jeździć tak długo jak Hancock. Podziwiam go za to i nie wiem jak on to robi.

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Rye House - Wolverhampton
środa, godzina 20:30
King's Lynn Stars - Poole Pirates
ODWOŁANE!

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
3 5 +40
2. forBET Włókniarz Częstochowa
3 5 +20
3. Grupa Azoty Unia Tarnów
3 4 -2
4. Betard Sparta Wrocław
3 3 +14
5. Falubaz Zielona Góra
3 2 +10
6. Cash Broker Stal Gorzów
3 2 -5
7. Get Well Toruń
3 2 -27
8. MrGarden GKM Grudziądz
3 1 -50
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
3
5 +23
2. Car Gwarant Start Gniezno
3 4 +31
3. ROW Rybnik
3 4
+25
4. Lokomotiv Daugavpils
3
4
+3
5. Orzeł Łódź
3 3 +24
6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk
3 2 +28
7. Euro Finannce Polonia Piła
3 2 -44
8. Arge Speedway Wanda Kraków
3 0
-90
2. Liga Żużlowa
1. Stainer Unia Kolejarz Rawicz
2

4

+46
2. OK Kolejarz Opole
2 4 +28
3. Stal Rzeszów
2
3
+14
4. Iveston PSŻ Poznań
3 3 -2
5. MDM Komputery Ostrovia Ostrów 2 2 +17
6. KSM Krosno

3

0
-45
7. Polonia Bydgoszcz 2 0 -58
SGB Premiership
1. Swindon Robins
3 10 +22
2. Wolverhampton Wolves
3 7 +42
3. Belle Vue Aces
4 6 +6
4. Leicester Lions
3 4 +14
5. King's Lynn Stars
2 4 +10
6. Poole Pirates
4 4 -26
7. Somerset Rebels
2 3 -16
8. Rye House Rockets 3 3 -52
Elitserien
1. Smederna Eskilstuna -
-
-
2. Vetlanda Speedway
-
-
-
3. Masarna Avesta -
-
-
4. Dackarna Målilla -
-
-
5. Lejonen Gislaved -
-
-
6. Rospiggarna Hallstavik -
-
-
7. Indianerna Kumla -
-
-
8. Västervik Speedway -
-
-
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Jason Doyle  
2.  Patryk Dudek  
3.  Tai Woffinden  
4.  Maciej Janowski  
5.  Bartosz Zmarzlik  
6.  Emil Sajfutdinow  
7.  Matej Žagar  
8.  Fredrik Lindgren  
9.  Martin Vaculík  
10.  Chris Holder  
11.  Greg Hancock  
12.  Nicki Pedersen  
13. Przemysław Pawlicki  
14. Artiom Łaguta  
15. Craig Cook  
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pacek: Początek sezonu pokaże czy jestem gotowy na ligę

Mateusz Pacek jest wychowankiem Śląska Świętochłowice. 19-latek ma ambitne plany w związku z nadchodzącym sezonem. W roku 2017 występował głównie w rozgrywkach juniorskich, tym razem jednak zawodnik zamierza celować w udział w meczach ligowych. Z popularnym „Osą” porozmawialiśmy również o innych tematach. Zapraszamy do lektury!

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Dobre zmiany czy złośliwy kaprys?

Większość kibiców żużla w Polsce, właściwie 90, a może nawet i 95% kibiców speedway'a znad Wisły skupia się na ogół na śledzeniu wyników wyłącznie polskich rozgrywek ligowych, cyklów Speedway Grand Prix i Speedway European Championship oraz Speedway World Cup, które w tym roku zostanie zastąpione Speedway of Nations. Każdy kto śledzi wieści ekstraligowe - głowi się nad sensem niektórych punktów płynących z regulaminu.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Historia pewnego krawca... czyli o Maliniaku

Dziś przytoczymy Państwu historię największego producenta kombinezonów żużlowych - firmy Maliniak Design z Leszna. Firma ta zaczęła swoją działalność w 1992 r. Przez wszystkie lata działalności przewinęło się w niej wiele twarzy. Z usług tej firmy korzystało wiele zawodników, w tym kilkukrotni mistrzowie świata. Zapraszamy do lektury!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu