Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 174
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Greg Hancock: To jeden z najtrudniejszych początków
 2015-05-22 12:03:17  Stanisław Wrona    inf. własna

Greg Hancock z dorobkiem 14 punktów zajmuje 8. miejsce w klasyfikacji cyklu Speedway Grand Prix, po dwóch rozegranych do tej pory turniejach. Zapraszamy do lektury ekskluzywnej rozmowy z trzykrotnym Indywidualnym Mistrzem Świata, którą przeprowadzono po zawodach o SGP Finlandii.

W ubiegłym roku zawody w Tampere zakończyłeś na 4. miejscu. Tym razem nie udało się awansować do finału. Co w półfinale poszło nie tak?
 – Pod koniec zawodów tor był naprawdę ciężki. Podszedłem do nich podobnie jak przed rokiem. Musiałem dobrze wychodzić ze startu, bo wiedziałem, że będzie ciężko wyprzedzać. Tor ponownie nie był łatwy. Podobnie było w półfinale, gdyby udało mi się dobrze wyjść, byłbym z przodu, stało się jednak inaczej. Dla mnie ryzyko nie było tego warte, przed nami długi sezon i jeszcze wiele wyścigów do odjechania. W zasadzie po pierwszym łuku wiedziałem już, że tak to się skończy.

Na Ratina Stadium jesteśmy drugi rok z rzędu.  W ubiegłym sezonie zawody były całkowicie nudne, ponieważ tor był bardzo wąski i nie było miejsca na walkę. Co sądzisz o stanie tego owalu w tym roku?
– To miejsce jest fantastyczne. Organizacja zawodów, stadion, wszystko dokoła. Szkoda jedynie, że kolejny rok z rzędu tor nie wytrzymuje w czasie zawodów. Na pewno starali się mocno, aby był odpowiedni, jednak nadal wiele pracy przed nimi. Przykro, że tak się dzieje, być może zawody nie były tak słabe, jak w ubiegłym roku, jednak tor zdecydowanie był nierówny i bardzo ciężko było na nim jechać.

Co można powiedzieć na temat publiczności? W tych zawodach nie widzieliśmy na stadionie zbyt wielu ludzi.
– Publiczność nie dopisała tego wieczoru. Zdecydowanie lepiej było przed rokiem. Sądzę, że to smutny początek sezonu.

Czy może jest to częściowo pokłosie tego, co miało miejsce w Warszawie przed miesiącem?
–  Sam nie wiem. Być może jest to po części efektem tego, co stało się w Warszawie. Dlatego musimy się postarać o wieczór dobrej walki w Pradze i skupić się ponownie na ściganiu. Teraz jest ciężko, niezbyt dobrze, powinno być z tym lepiej. To chyba jeden z najtrudniejszych początków sezonu w Grand Prix, jakich byliśmy świadkami.

Następne zawody odbędą się właśnie w Pradze. Zanotowałeś tam kilka dobrych występów, występowałeś w finałach i udało Ci się tam również zwyciężać.
– Naprawdę lubię Pragę. Jest tam świetny tor, jeden z tych, które z pewnością były dobre dla mnie. Zobaczymy, co się wydarzy. Zrobię wszystko, co w mojej mocy. Mam wiele dobrych wspomnień z Pragi i chciałbym aby tak zostało.

Według niektórych opinii istnieje jednak przekonanie, że tor w Pradze jest jednym z najnudniejszych, na których rywalizują uczestnicy cyklu.
– To zależy jak spojrzymy na dwie pierwsze tegoroczne rundy, miejmy nadzieję, że pod tym względem będzie lepiej (śmiech). Zobaczymy, jak będzie. Staram się myśleć pozytywnie na temat tych zawodów, ponieważ start sezonu był bardzo ciężki. Musimy mieć dobrą rundę w Pradze, ponieważ następnie mamy miesiąc przerwy przed zawodami w Cardiff. Już czas przywrócić cykl na właściwe tory. Dla wszystkich nas są to przecież Mistrzostwa Świata, jesteśmy rozczarowani, że nie odjechaliśmy jeszcze żadnego porządnego turnieju.

Praga jednak chyba Ci służy w ostatnich latach. W 2013 w barażu Drużynowego Pucharu Świata zdobyłeś tam 20 punktów, rok temu w Grand Prix ponownie znalazłeś się w finale.
– Muszę przywrócić te dobre uczucia związane z tym miejscem. Z pewnością będę chciał to rozegrać mądrze. Staramy się cały czas, ciągle chcemy iść do przodu. Praga to z pewnością miejsce, w którym mam ze sobą dobrą historię.

Wróćmy jeszcze na moment do zawodów w Tampere. Zanotowałeś w ostatnim biegu serii zasadniczej upadek, jadąc na drugim miejscu. Gdyby nie on, miałbyś jedenaście punktów i możliwość wybrania lepszego pola startowego na półfinał. Co się stało?
– Zdecydowanie byłbym w lepszej pozycji przy wyborze pół startowych. Wjechałem po prostu w wiraż, zaraz po tym natrafiłem na dziurę w torze, cofnęło mi nogę, jechałem ze zbyt dużą prędkością w stronę bandy i nie czułem się zbyt pewnie, aby się z tego wyratować. Położyłem zatem motocykl, aby uniknąć poważniejszej kontuzji.

Rok temu w pierwszym turnieju w Auckland nie poszło Ci zbyt dobrze, o czym często wspominałeś. Zdobyłeś tam jednak 6 punktów, a teraz - zapominając o turnieju w Warszawie – wywalczyłeś ich 9. Wszyscy pamiętamy jak zakończył się tamten rok, zatem być może ten początek nie jest wcale taki zły?
– Tak jak powiedziałeś, sezon jest bardzo długi. Za nami dopiero dwie rundy, które nie były zbyt interesujące. Przed nami wciąż dziewięć bardzo trudnych turniejów do odjechania z bardzo dobrymi i równymi torami do ścigania.

Chyba jednak dziesięć? (uśmiech)
– Faktycznie dziesięć rund, straciłem na moment rachubę w liczeniu. Przepraszam, starzeję się (śmiech). Tak, przed nami dziesięć turniejów.

Mówisz, że się starzejesz, jednak na pewno nie widać tego po Twojej dyspozycji na torze.
– W głowie z pewnością jestem cały czas młody. Wciąż mam młody umysł. Będzie dobrze, zostało dziesięć rund, przed wszystkimi jeszcze sporo walki. Jestem do niej gotowy. Turniej w Tampere jest po prostu jednym z tych, które już za mną.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu