ANGLIA
W Indywidualnych Mistrzostwach Elite League na 3. miejscu uplasował się Chris Harris. Zawodnik dobrym występem pożegnał się z obiektem w Coventry, ponieważ postanowił on opuścić drużynę Pszczół. W przyszłym roku zabraknie go wśród uczestników cyklu Speedway Grand Prix, choć już zapowiada chęć powrotu.
Wydawać by się mogło, że w zawodach, które odbyły się na torze, który przez wiele lat był dla Brytyjczyka „domowym”, powinien on być jednym z faworytów. Początek zawodów nie wskazywał jednak pomyślnego finiszu. Na szczęście dla naszego rozmówcy, w odpowiednim momencie udało się dobrać właściwe ustawienia. – Początek zawodów nie był idealny. Nie mogłem dopasować się do nawierzchni. Musieliśmy zatem popracować nad ustawieniami i pod koniec zawodów to już działało dobrze. Udało się zająć miejsce na podium, więc zmiany się opłaciły – mówił Harris, o swoim występie w Indywidualnych Mistrzostwach Elite League.
Przed zawodami przypominał on o tym, iż w tej rywalizacji kilkukrotnie zajmował drugie miejsce. Z pewnością chciałby on zwyciężyć na pożegnanie z Brandon Stadium, tym razem jednak ta sztuka ponownie mu się nie powiodła. – W Indywidualnych Mistrzostwach Elite League kilkukrotnie byłem drugi. W tym roku zająłem trzecie miejsce, teraz zatem muszę celować w zwycięstwo podczas kolejnego występu w tej imprezie. Będę pracował na to, aby pojawić się w niej w kolejnym roku – zapewnił.
Być może występ naszego rozmówcy byłby lepszy, gdyby nawierzchnia podczas tych zawodów była zbliżona do tej, z meczów ligowych. Z różnych przyczyn (m.in. odbyły się tam wyścigi samochodowe niedługo wcześniej) tak jednak nie było, przez co zawodnicy mieli problemy w kilku miejscach, a o wyprzedzaniu nie było praktycznie mowy. – Tor był całkowicie inny, niż podczas ligowych pojedynków. Dlatego tak nie szło mi podczas pierwszych biegów. On zdecydowanie się różnił od tego, jaki był zazwyczaj. Nie mogę się jednak tłumaczyć, tor był taki sam dla każdego. Musieliśmy rywalizować na takim, a nie innym – podkreślił.
Występ w IMEL był dla Bombera ostatnim na jakiś czas, w którym reprezentował miejscową ekipę. Niemal zawsze od 2004 roku bronił on barw Coventry Bees (debiutował w Elite League 2 lata wcześniej w Peterborough Panthers). Nie miało to miejsca jedynie w latach 2011 i 2013 (starty w Belle Vue Aces i Birmingham Brummies). W kolejnym sezonie nastąpi jego ponowny rozbrat z żółto-czarnym kewlarem, choć sam zawodnik jest przekonany, że w meczach ligowych jeszcze go kiedyś założy. – Zakończenie występów w Coventry miejscem na podium, z pewnością było miłym pożegnaniem z tym miejscem. Jestem pewny, że tam wrócę, po prostu potrzebuję co najmniej jednego roku w innym miejscu. Chcę po prostu coś zmienić, spróbować nowych wyzwań, jak również się sprawdzić – dodał, mówiąc o zmianie klubu na Wyspach Brytyjskich w sezonie 2017.
W zakończonych w sobotę w Melbourne zmaganiach tegorocznego cyklu Speedway Grand Prix, Harris zajął ostatnie miejsce ze stałych uczestników. W zasadzie jedynym przebłyskiem wśród jego występów było zajęcie trzeciego miejsca w Pradze pod koniec czerwca. 40 punktów, wywalczonych w 11 turniejach chluby mu jednak nie przynosi, choć sam zainteresowany odważnie zapowiada już chęć powrotu do grona zawodników, walczących o Indywidualne Mistrzostwo Świata. – Z pewnością nie żegnam się jeszcze z cyklem Grand Prix. Zdecydowanie chcę tam wrócić, mam zatem kolejny cel. Czeka mnie zatem sporo zmian tak, abym był w pełni zdrowy i gotowy, aby spróbować ponownie tam się znaleźć w roku 2018 – podkreślił wyraźnie.
W sezonie 2016 nasz rozmówca reprezentował również Speedway Wandę Instal Kraków. Po udanym debiucie przed własną publicznością, w którym wywalczył płatny komplet punktów, powołanie na ligowe potyczki dostał już tylko kilka razy. Nie mógł zatem w pełni reprezentować swojej polskiej ekipy. Podczas rozmowy Brytyjczyk nie potrafił jeszcze sprecyzować swoich planów na przyszłość, jeśli chodzi o starty w kraju nad Wisłą. – W Krakowie było ciężko, jeśli chodzi o występy. Nie korzystali z moich usług dość często. Sytuacja była trudna. Jest jednak tak, a nie inaczej i nic na to nie poradzimy. Jeśli chodzi natomiast o kolejny rok, to poczekam na koniec sezonu i wówczas podejmę decyzję, czy szukać klubu na przyszłość w Polsce – dodał, kończąc rozmowę z naszym portalem, Chris Calvin Harris.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs ebut.pl Stal Gorzów
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Betard Sparta Wrocław |
|
||
2. | Orlen Oil Motor Lublin | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | Tauron Włókniarz Częstochowa | |||
5 | KS Apator Toruń | |||
6. | Fogo Unia Leszno | |||
7. | ZOOleszcz GKM Grudziądz | |||
8. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
2. Speedway Ekstraliga |
||||
1. | Cellfast Wilki Krosno | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Arged Malesa Ostrów | |||
4. | INNPRO ROW Rybnik | |||
5. | Texom Stal Rzeszów | |||
6. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
7. | H.Skrzydlewska Orzeł Łodź | |||
8. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań |
|
||
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Polonia Piła | 1 | 2 | +18 |
2. | Ultrapur Start Gniezno | 1 | 2 | +8 |
3. | Trans MF Landshut Devils | 1 | 2 | +6 |
4. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | 1 | 0 | -6 |
5. | Unia Tarnów | 1 | 0 | -8 |
6. | OK Bedmet Kolejarz Opole | 1 | 0 | -18 |
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
SGB Premiership
1. | Oxfrod Spires | 3 | 7 | +8 |
2. | Ipswich Witches | 1 | 2 | +12 |
3. | Leicester Lions | 1 | 2 | +5 |
4. | Sheffield Tigers | 1 | 2 | -4 |
5. | Birmingham Brummies | 1 | 1 | -4 |
6. | King's Lynn Stars | 1 | 0 | -5 |
7. | Belle Vue Aces | 1 | 0 | -12 |
1. | Bartosz Zmarzlik | 158 |
2. | Fredrik Lindgren | 150 |
3. | Martin Vaculik | 125 |
4. | Jack Holder | 123 |
5. | Leon Madsen | 111 |
6. | Robert Lambert | 108 |
7. | Daniel Bewley | 104 |
8. | Jason Doyle | 96 |
9. | Max Fricke | 83 |
10. | Patryk Dudek | 76 |
11. | Tai Woffinden | 64 |
12. | Mikkel Michelsen | 56 |
13. | Kim Nilsson | 44 |
14. | Maciej Janowski | 43 |
15. | Anders Thomsen | 36 |
1. | Mikkel Michelsen | 52 |
2. | Leon Madsen | 44 |
3. | Janusz Kołodziej | 42 |
4. | Patryk Dudek | 33 |
5. | Andrzej Lebiediew | 33 |
6. | Dominik Kubera | 30 |
7. | Kai Huckenbeck | 30 |
8. | Kacper Woryna | 27 |
9. | Antonio Lindbeack | 25 |
10. | Dimitri Berge | 24 |
11. | Adam Ellis | 22 |
12. | Andreas Lyager | 20 |
13. | Szymon Woźnia6 | 18 |
14. | Grzegorz Zengot | 16 |
15. | Vaclav Milik | 16 |
16. | Jan Kvech | 13 |
17. | Niels Kristian Iversen | 9 |
18. | Maksym Drabik | 9 |
19. | Timo Lahti | 5 |
20. | Norick Blodorn | 3 |
1. |
Bartosz Zmarzlik | 50 |
2. |
Maciej Janowski | 35+3 |
3. | Patryk Dudek | 35+2 |
4. | Jarosław Hampel | 30 |
5. | Janusz Kołodziej | 28 |
6. | Oskar Fajfer | 25 |
7. | Szymon Woźniak | 25 |
8. | Kacper Woryna | 23 |
9. | Krzysztof Buczkowski | 19 |
10. | Przemysław Pawlicki | 17 |
11. | Dominik Kubera | 15 |
12. | Wiktor Lampart | 14 |
13. | Piotr Pawlicki | 14 |
14. | Wiktor Przyjemski | 14 |
15. | Wiktor Jasińsk | 11 |
16. | Mateusz Cierniak | 10 |
17. | Jakub Miśkowiak | 6 |
18. | Marcin Nowak | 6 |
19. | Adrian Gała | 1 |
20. | Mateusz Świdńicki | 1 |
21. | Bartłomiej Kowalski | 1 |
22. | Hubert Łęgowik | 0 |
http://atlantistsl.com/ |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów