Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 171
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Bogdan Gurgul: Liczę, że przepisy ulegną zmianie
 2010-12-12 12:36:49  Patryk Rojek    inf.własna

Zakończono budowę zespołu Tauron Azoty Tarnów. Zwieńczeniem tej pracy była prezentacja drużyny, która odbyła się w miniony wtorek w Sali Lustrzanej. Korzystając z tej okazji postanowiliśmy porozmawiać z Bogdanem Gurgulem. Prezes Jaskółek specjalnie dla portalu eSpeedway.pl, odpowiada na wszystkie pytania związane z budową i przyszłością tarnowskiego zespołu.

Zacznijmy może od końcówki ubiegłego sezonu, tak żeby podsumować tamte rozgrywki, które jakby nie było zakończyły się sukcesem Tauron Azoty Tarnów.
- Czemu jakby nie było? No niech Pan nie mówi jeszcze, że mieliśmy szczęście. Szczęście można mieć do partnerów, do sponsorów i tu faktycznie nam się udało.

Moje pytanie zostało skierowane w kontekście słów Pana Jerzego Marciniaka, prezesa Azoty Tarnów, który w swym wystąpieniu wspomniał, że oczekiwał nieco lepszego rezultatu.
- No rzeczywiście zapis kontraktowy z głównym partnerem – Azoty Tarnów był bardzo dyscyplinujący, między innymi o celach sportowych, o tym że mamy zająć minimum czwarte miejsce. Jako zarząd zgodziliśmy się na takie warunki i one istotnie nie zostały spełnione. Zabrakło nam trzech małych punktów, ale to jest tylko sport. Z drugiej strony prezes Marciniak mówiąc o tej sprawie zakończył słowami „a teraz na poważnie” myślę, więc że nie jest to jakiś wielki problem. Zajęliśmy miejsce w środku tabeli, przed sezonem mówiliśmy o udziale w fazie play-off. Ponadto pamiętajmy, jakie zespoły znalazły się za naszymi plecami: Gorzów, który był kreowany, co najmniej do udziału w finale, Bydgoszcz, która również miała sporo namieszać w Speedway Ekstralidze. Uważam, że nie przynieśliśmy wstydu.

Pamiętajmy, że drużyna startowała z pozycji beniaminka. Owszem w 2004 roku w identycznym układzie udało się wywalczyć tytuł mistrzowski, jednak to był swoisty ewenement. Teraz jest znacznie trudniej, co nie zmienia faktu, że główni sponsorzy: Tauron i Azoty chcą miejsca w pierwszej czwórce.
- Tak, zgadza się ale trudno im się dziwić, to są poważne inwestycje w ten sport. Ze swojej strony mogę obiecać, że zrobimy wszystko, aby zadowolić ich naszymi wynikami. Zrobimy wszystko żeby było lepiej niż w zeszłym roku. Nie ukrywam, że marzy nam się trzecie, czwarte miejsce. Myślę, że taki wynik byłby niezły i zaspokoiłby oczekiwania naszych darczyńców. Jeżeli udałoby się osiągnąć coś lepszego, byłoby wspaniale. Jeden z prezesów klubu Speedway Ekstraligi widzi nas w roli czarnego konia rozgrywek. Nie chciałbym tutaj rozpalać jakiś wielkich oczekiwań liczę, jednak że Kasprzak pojedzie na wysokim poziomie już od początku rozgrywek, Vaculik przystąpi do rozgrywek po dobrym sezonie, nie tak jak w ubiegłym roku, kiedy rozpoczął jazdę prosto z marszu, po ciężkiej kontuzji. To było wielkie ryzyko, ale udało się. Słowak był jednym z najskuteczniejszych zawodników w całym zespole.

Pozostając przy temacie Vaculika, to cały czas nie wiemy jak zakończy się sprawa przyznania mu polskiego obywatelstwa.
- No tak, wciąż jeszcze czekamy na ostateczne decyzje, „kij ma jednak dwa końce”. Jeżeli będzie występował, jako senior to będzie startował pięciokrotnie, natomiast stawiając go z pozycji młodzieżowca – przy równej jeździe pozostałych zawodników – może jechać tylko trzy razy. Taka też była jego argumentacja przy wspólnych negocjacjach. Nie przesądzałbym całej sprawy, ponieważ mam informacje, że te przepisy, które zablokowały nasze wcześniejsze plany, ulegną zmianie. Powiedzmy sobie szczerze takie zapisy ustawowe, są bardzo niedemokratyczne i nieprzystające do współczesnej Europy. To są metody rodem z Kuby, blokujące pewne rozwiązania, które w dzisiejszych czasach winny być normą. Nie chciałbym krytykować poczynań rządu słowackiego ,ale te przepisy są chore. Martin gdyby miał możliwość startowania z pozycji juniora, miałby dużo łatwiejsze zadanie. Rozmawialiśmy w konsulacie na ten temat, zdania są podzielone. Wiem, że kilku słowackich polityków zmieniło swój pogląd w tej sprawie, liczę więc że te przepisy ulegną zmianie, wtedy istotnie bylibyśmy w znakomitej sytuacji. Natomiast na chwilę obecną musimy przygotować się do sezonu zakładając koncepcję jazdy krajowymi zawodnikami. Mamy czterech młodzieżowców, nad którymi należy pracować, choć patrząc na inne zespoły można powiedzieć, że one również nie są w komfortowej sytuacji. Jest kilku zawodników, można ich policzyć na palcach jednej ręki, którzy mogą nam zagrozić.

Wracając do regulaminu Speedway Ekstraligi. Został on już ostatecznie ukształtowany i wiemy, że w sezonie 2012 rozgrywki powiększą się do dziesięciu drużyn. Czy uważa Pan, że jest to słuszne rozwiązanie?
- Osobiście głosowałem za tym wariantem, więc wydaje mi się, że jest to dobre posunięcie. Uważam, że dwie najlepsze drużyny z I ligi wcale nie osłabią najwyższej klasy rozgrywkowej. Poza tym pamiętajmy, że zostanie przywrócony przepis, który zezwala na zakontraktowanie tylko jednego zawodnika z cyklu Grad Prix, to spowoduje pewne urynkowienie.

Jaskółki pozyskały dwójkę nowych zawodników: Fredrika Lindgrena i Leona Madsena. Umowy, które podpisali są wiążące przez jeden sezon, ale z opcją przedłużenia na kolejne.
- Prawie wszystkie kontrakty, które teraz podpisywaliśmy są dwuletnie. Myślimy nawet o dłuższym kontrakcie z Kasprzakiem, będziemy z nim o tym rozmawiać. Podobnie rzecz ma się z Vaculikiem. Po prostu chcemy mieć wizję tego zespołu na najbliższych kilka sezonów. Myślę, że opinia o tarnowskim klubie, jako o solidnym i wypłacalnym pracodawcy zaczyna przynosić korzyści i wkrótce będziemy mieć dostęp do tych najlepszych zawodników na świecie.

Świetnym przykładem zawodnika, na którym można budować wizję zespołu na kilka najbliższych sezonów jest właśnie Fredrik Lindgren. Przykładem niech będą choćby zespoły Wolverhampton, Dackarny czy wcześniej Falubazu Zielona Góra, gdzie Fredrik był i nadal jest jednym z liderów. Kiedy się pojawiła koncepcja zakontraktowania tego zawodnika i jakie wiąże Pan nadzieje z tym żużlowcem?
- Przede wszystkim jest to Szwed. Mam duży sentyment do obywateli tego kraju, do ich solidności. Co do Fredrika to jest to niewątpliwy talent. Poza tym jest to zawodnik młody, który wciąż się rozwija. Myślę, że zadomowi się w Tarnowie na dłużej. Pomysł zakontraktowania tego żużlowca pojawił się już dawno temu. Po zakończeniu sezonu mieliśmy już pewna wizję składu, która m.in. zakładała ściągnięcie tego jeźdźca. Oczywiście Fredrik nie był jednym zawodnikiem, z którym rozmawialiśmy. Już wcześniej informowałem media, że prowadzimy negocjacje m.in. z Rune Holtą i Andreasem Jonssonem. To była grupa ok. pięciu zawodników w tym również Fredrik. Myślę, że będziemy mile zaskoczeni jego postawą. Ubiegły sezon zakończył na jedenastym miejscu w klasyfikacji generalnej cyklu Grand Prix, jednak naprawdę niewiele zabrakło aby utrzymał się w pierwszej ósemce. Poza tym zaliczył już kilka niezłych turniejów w walce o mistrzostwo świata.

Skąd pomysł na Leona Madsena?
- To już inna historia, ale nie chciałbym wdawać się tutaj w szczegóły. Uważam, że ten zawodnik ma naprawdę olbrzymi potencjał, co pokazał już w minionym sezonie. Leon miał tyle samo zwycięstw, co Rune Holta i o dwa więcej niż Nicki Predersen. To już o czymś świadczy. To bardzo obiecujący żużlowiec, który potrafi i umie wygrywać. To wszystko sprawia, że jesteśmy dobrej myśli. Uważam, że teraz powinien zrobić jeszcze jeden krok naprzód. Udowodnił nam już, że umie jeździć w Tarnowie, kiedy w meczu z Wrocławiem objeżdżał naszych zawodników na torze, na którym startował po raz pierwszy w życiu. Już wtedy zwrócił na siebie naszą uwagę.

Mimo, że skład seniorski jest już wypełniony, w zespole pozostali Szymon Kiełbasa i Marcin Rempała. Jak Pan widzi ich rolę w tej drużynie? Czy zostaną oni wypożyczeni do innych klubów? Czy będą pełnić rolę rezerwowych na wypadek jakiś kontuzji? Czy może też powalczą o miejsce w pierwszym składzie?
- To, co pan powiedział na końcu najbardziej mi pasuje. Wszyscy mają szansę wystąpić w pierwszej drużynie. Od tego właśnie są treningi, mecze sparingowe, aby wyłonić tych najlepszych. Oczywiście na chwilę obecną żadnych opcji nie wykluczamy. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że możemy spokojnie zaczekać na rozwój wypadków. Ponadto pamiętajmy, że przy obowiązujących limitach KSM, bardzo ważne jest, aby mieć dłuższą ławkę seniorską. My jesteśmy w tej dobrej sytuacji i należy się z tego cieszyć. Oczywiście to trochę kosztuje, ale przy tak wyrównanej sile zespołów nie ma innego wyjścia. Zdarzają się różne sytuacje i należy mieć ten bufor bezpieczeństwa. Marcin Rempała to zawodnik, który naprawdę potrafi się odpowiednio zmobilizować i pojechać na wysokim poziomie, szczególnie na torze w Tarnowie. Nieco gorzej jest na wyjazdach, niemniej jednak myślę, że nadal coś w tym chłopaku jest. On ma dopiero 26 lat, wywodzi się z Tarnowa i pamiętam jak jeszcze kilka sezonów temu wszyscy go tutaj oklaskiwali. Nie wolno o nim zapomnieć, to jest chłopak, który jeszcze powinien coś w żużlu zrobić.

Wróćmy jeszcze na chwilę do juniorów. Praktycznie żaden z nich nie ma jeszcze doświadczenia ekstraligowego. Na konferencji prasowej Tadeusz Kostro podziękował Panu prezesowi za okazane zaufanie i szanse występów w pierwszym składzie.
- To jest wielka szansa dla tego żużlowca. Będzie miał okazję sprawdzić się w zespole, który w ubiegły sezon zakończył na piątym miejscu. W ubiegłym sezonie startował w Lublinie i w pełni wykorzystał ten okres. Wszystko przed nim.

Panie prezesie zapytam teraz o sztab szkoleniowy. Podczas prezentacji zostali przedstawieni Marian Wardzała i Bartłomiej Pabjan. W ubiegłym sezonie w trakcie rozgrywek dołączył do tej dwójki Robert Jabłoński, menadżer Sebastiana Ułamka. Czy w zbliżających się rozgrywkach, zespół poprowadzi tylko wymieniona wcześniej dwójka? Czy też wzorem ubiegłego sezonu dołączy do niej ktoś trzeci? A jeżeli tak, to jakie przesłanki muszą zostać spełnione by tak właśnie się stało?
- Tak jak pan słusznie zauważył w pewnym momencie został rozszerzony parking osób funkcyjnych. Na chwilę obecną sztab szkoleniowy tworzą wymienieni przez pana ludzie. Trener Marian Wardzała był i jest nadal zatrudniony w spółce zmienił się jedynie jego status. Nie ma potrzeby, aby teraz coś zmieniać. Na czas przygotowań do sezonu taki układ jest w zupełności wystarczający. Natomiast, co zrobimy przed samym sezonem, to jeszcze czas pokaże. Jest pewna kolizja, jeżeli chodzi o Roberta Jabłońskiego bo istotnie jest on menadżerem jednego z zawodników i można dopatrywać się w takim układzie pewnych wad. Niemniej jednak chcę powiedzieć, że wprowadzenie tej osoby do sztabu szkoleniowego w zeszłym sezonie poprawiło naszą sytuację i był on jednym ze współautorów końcowego sukcesu, bo tak właśnie oceniam piąte miejsce. Dokooptowanie tej osoby okazało się dobrym posunięciem i przyniosło oczekiwane rezultaty. Powiem więcej, teamu  który się sprawdza nie powinno się zmieniać, jednak na dzień dzisiejszy nie ma decyzji co do ewentualnego poszerzenia sztabu szkoleniowego.

Pojawia się szereg zapytań kierowanych od kibiców odnośnie prezentacji zespołu. Drugi rok z rzędu nie mają oni okazji, aby wziąć udział w takiej uroczystości. W innych klubach takie spotkania są organizowane, dlaczego nie pójść tym śladem? W końcu dołączyli do drużyny dwaj nowi zawodnicy.
- Widzę potrzebę organizacji takiego spotkania dla kibiców. Warunek jest tylko jeden muszę mieć do dyspozycji wszystkich zawodników, tak jak miało to miejsce dzisiaj. Natomiast pamiętajmy, że w tym okresie zawodnicy mają wakacje, rozjeżdżają się po świecie i ciężko jest ściągnąć wszystkich w tym samym czasie. Zaraz pojawiłyby się pytania, czemu nie ma Lindgrena, albo czemu nie ma Madsena, a ja będę musiał tłumaczyć, że jest w Australii albo w Egipcie. Myślę, że prezentacja podczas pierwszego sparingu już na torze też jest dobrą formułą i dziwię się, że są inne oczekiwania. Zastanowimy się jeszcze nad tą sprawą nie mówię ostatecznie „nie”. Może uda się coś zorganizować przy okazji obozu, bo 9 stycznia zawodnicy wyjeżdżają na zgrupowanie do Wisły.

Czy wszyscy zawodnicy stawią się w Wiśle 9 stycznia?
- Na ten moment wszyscy są powiadomieni o tym zgrupowaniu. Będziemy jeszcze rozmawiać na ten temat z każdym indywidualnie. Ja chciałbym i tego oczekuje, że cały zespół weźmie udział w tym obozie łącznie z naszymi juniorami.

Panie prezesie załóżmy taką sytuację – mamy jesień 2011, na którym miejscu w tabeli Speedway Ekstraligi znajduje się drużyna Tauron Azoty Tarnów?
- Mamy grudzień 2010 roku, jesteśmy tuż przed świętami niech pan mnie nie dręczy (śmiech). Mówiąc poważnie bądźmy dobrej myśli, mam nadzieję, że będzie lepiej niż w minionym sezonie.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 Novyhotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu