eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 648
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Barry Bishop: Macie sponsorów i system treningów
 2017-01-30 10:52:29  Stanisław Wrona    inf. własna

W sezonie 2016, podczas wizyty na Wyspach Brytyjskich odwiedzilismy stadion zespołu Isle of Wight Warriors. Zapraszamy na drugą część rozmowy z promotorem "Wojowników", Barry'm Bishopem, w której mówi on m.in. o swojej szkółce "My First Skid" oraz wypowiada się na temat kondycji brytyjskiego speedway'a.

Pierwszą część rozmowy opublikowaliśmy dla Państwa 20 stycznia i znajduje się ona TUTAJ.

eSpeedway.pl: Wasz tor jest raczej przyczepny, czy nie ma wielkich problemów z przygotowaniem nawierzchni do zawodów?

Barry Bishop: Nasz tor jest najdłuższy w Wielkiej Brytanii i ma 395 metrów długości. Jest on mocno pochyły na drugim wirażu, natomiast nieco mniej na pierwszym. To tor z pewnością do ścigania, nadaje się dla zawodników, którzy potrafią twardo rywalizować i atakować. Jednym z naszych największych wyzwań jest jego nawadnianie oraz dostarczanie łupkowej nawierzchni na stadion (nie jest ona produkowana na Wyspie).

Na większości obiektów stosowane są polewaczki. Podczas naszej wizyty widzieliśmy tylko mężczyznę z wężem na wodę. Czy takie rozwiązanie jest stosowane zawsze, czy tylko w mniej słoneczne dni, gdy nawierzchnia potrzebuje mniejszej ilości wody?
Oczywiście posiadamy polewaczkę. Jest ona używana poprzedniego dnia, nocy oraz w dzień rozgrywania zawodów. Dzięki niej dostarczana jest woda na stadion i pozwala to na rozgrywanie meczu na naprawdę dobrym torze, który się nie kurzy. Mamy na nim jednak kilka nierównych miejsc, które absorbują więcej wody, prawdopodobnie dlatego widzieliście mężczyznę, polewającego tor, przy pomocy węża z wodą.


Miejscowy "polewaczkowy", który pilnuje, aby nierówne miejsca na torze były odpowiednio nawodnione.

W zespole z Wyspy Wight swoją karierę na Wyspach Brytyjskich zaczynał Chris Holder. Czy myślicie, że jest szansa na kolejnego tej klasy zawodnika, który będzie stawiał pierwsze kroki pod Waszymi skrzydłami?
Zawsze chcemy, aby nasz klub dostarczał dobrych zawodników. Mamy żużlową szkółkę o nazwie „My First Skid” , która zawsze jest pełna chętnych osób, zarówno z Wyspy, jak i z głównej części Wielkiej Brytanii, dlatego wiemy, że są wśród nich również utalentowani chłopcy. Szkoła ma w tej chwili trzech w pełni sponsorowanych jeźdźców, a są to Chad Wirtzfeld (13), Cameron Bell (8) i Connor Sangster (10). Ci chłopacy motywują naszych zawodników i jestem pewny, że ujawnimy jakiś ukryty talent lub dwa, gdy przyjdzie odpowiedni czas.

Zachęcamy każdego w klubie, aby był tak dobry, jak tylko potrafi. Ben Wilson w wieku 19 lat będzie miał świetny rok, a jazda na dużych torach może spowodować, że po prostu we właściwy sposób “odpali”.

W lutym będziemy gościć na obozie kadrę młodzieżową Wielkiej Brytanii (GB Young Lions), to będzie dla nas również szansa, aby uczyć się od zespołu reprezentacyjnego i brać udział w tym obozie.

Czy trudno znaleźć sponsorów żużla na Wyspie Wight, zwłaszcza jeśli chodzi o położenie klubu żużlowego, niemalże najdalej na południe?
Znalezienie sponsorów nigdy nie jest łatwe i aby to się udawało trzeba całkowicie wierzyć w to, co się mówi i robi. Pracowaliśmy ciężko aby pozyskać darczyńców i mamy naprawdę świetny zespół sponsorów z Wyspy oraz krajowych i międzynarodowych. Mam nadzieję, że wszyscy z naszych sponsorów wiedzą, jaką wartość stanowią dla nas, ale również jaką my jesteśmy dla nich. Bycie związanym z klubem, taki jak nasz, który zmienia przedstawienie speedway’a to coś wielkiego i jestem przekonany o tym, że oni to uwielbiają.

Czy myślcie o kontraktowaniu w przyszłości zawodników z zagranicy, czy raczej będziecie stawiać na własną, brytyjską młodzież? Na początku działalności Islandersów ich barw bronił m.in. Krzysztof Stojanowski z Polski.
W tym momencie zespoły, startujące w National League mogą być budowane tylko z zawodników z Wielkiej Brytanii i uważam, że to dobre rozwiązanie dla tego sportu w naszym kraju. Jest jasnym, że mamy niedobór zawodników, którzy się pojawiają i mam nadzieję, że pomożemy w ich rozwoju w naszej szkole oraz zespole. Jednakże jestem otwarty na korzystanie z innych jeźdźców w przyszłości lub zajęcie się jakimś międzynarodowym zespołem, w zastępstwie prowadzenia Warriors. Wszystko jest możliwe.

Co sądzisz o ogólnej kondycji brytyjskiego speedway’a? W ostatnich latach mówi się, że jest ona niezbyt mocna, jednak w sezonie 2016 Brytyjczycy zdobyli srebrne medale w Drużynowym Pucharze Świata.
Według mnie w Wielkiej Brytanii w poprzednich latach nie oferowaliśmy młodym zawodnikom zbyt wielkiej pomocy, aby mogli się rozwijać. Nie chodzi mi o sponsoring, a o czas spędzany na torze i możliwości jazdy. Spędziłem sporo czasu w Polsce oraz w centralnej części Europy, przyglądając się tam żużlowi i wygląda to inaczej niż u nas. W Polsce macie fantastycznych sponsorów oraz system treningów, dostęp do torów i głód osiągania dobrych wyników. Natomiast w imprezach organizowanych choćby w Niemczech, startują zawodnicy w kilku klasach podczas jednego wieczoru i to jest coś, czego możemy się uczyć w Wielkiej Brytanii.

Sądzę, że w poprzednich latach żużel na Wyspach Brytyjskich zmagał się z kilkoma wyzwaniami i to osłabiło nasz ogólny poziom. Niemniej jednak teraz zaczynamy wierzyć w siebie, mamy mistrzostwa młodzieżowe, obozy szkoleniowe i sporo amatorskiego speedway’a, co tylko może być dobre dla tego sportu. Krótkoterminowym problemem jest to, że tym zawodnikom zajmie trochę czasu, aż się przebiją wyżej.

Czy zmiany, które ostatnio dokonały się w wyższych klasach rozgrywkowych w Anglii są według Was słuszne? Chodzi o nowe średnie i przegrupowanie drużyn w SGB Premiership i Championship.
Zmiany, które mają miejsce na wyższych poziomach rozgrywkowych, ogólnie rzecz biorąc zostały wprowadzone w odpowiedni sposób. Sądzę jednak, że więcej na ten temat będziemy mogli powiedzieć pod koniec roku, gdy zobaczymy, jak przebiegnie sezon.

Niestety co roku słychać zagrożenie ze stron różnych klubów. W ostatnich latach takie głosy dochodziły choćby z Berwick, Scunthorpe, Workington, Cradley i innych miejsc. Przed sezonem 2017 istniało ryzyko, że w rozgrywkach ligowych zabraknie ekip Lakeside Hammers i Plymouth Devils, a sytuacja trzech klubów z SGB Premiership do końca była niepewna. Czy to oznacza, że brytyjski żużel czekają jeszcze cięższe czasy?
Moim zdaniem żużel musi być przedstawiany jako biznes i powinien być wypłacalny. Zarówno zespół Plymouth Devils, jak i Lakeside Hammers wystartują w National League, co wzmocni ogólnie cały produkt i uczyni naszą ligę silniejszą. Żużel musi być postrzegany jako show i nie chodzi tylko o ściganie się w Wielkiej Brytanii. W ostatnim roku udowodniliśmy to, że kluczem do naszego sukcesu była rodzinna atmosfera na stadionie i to będzie ważny czynnik w przyszłości.

Czy w wypadku różnych problemów innych klubów sytuacja Warriorsów jest stabilna i kibice będą mogli ich oglądać w kolejnych sezonach na dłuższy czas?
Jak już wcześniej wspomniałem, Warriors mają biznes plan i cele rozwojowe – wszystkie, które realizowaliśmy w poprzednim roku i chcemy kontynuować w sezonie 2017. Musimy dobrze gospodarować kosztami, pracować blisko z naszymi kibicami, sponsorami i społecznością, oferując cenę, która jest dostępna, aby co tydzień na nasz stadion przybywały całe rodziny.


Jednym z gości, podczas sierpniowego spotkania z Cradley Heathens był Nigel Pearson, znany komentator żużlowy, będący jednocześnie prezesem wspomnianego klubu.

Co sądzisz ogólnie o kondycji speedway’a na świecie. Czy jest ona według Ciebie lepsza niż we wcześniejszych dekadach i czy wszystko zmierza w dobrym kierunku?
Sądzę, że żużel na poziomie Grand Prix staje się coraz silniejszy, jednak gdy spojrzymy na poziom ligowy, to w sezonie jest sporo imprez, jeśli chodzi o wydatki i dzisiejsze czasy dla kibiców. Dlatego musimy kontynuować pracę nad ogólnym produktem, którym jest to żużlowe show. Dodatkowo uważam, że gospodarowanie wydatkami jest ważniejsze niż kiedykolwiek, podobnie wygląda integracja klubów z lokalną społecznością. Wygląda na to, że u nas to na razie działa odpowiednio, jednak to ciężka i ciągła praca. Żużel w Wielkiej Brytanii musi być bardziej „pozytywny” sam dla siebie. Szczerze kocham to, co robimy i gdy ktoś przychodzi do nas na mecze żużlowe, chcę aby opuszczał on stadion szczęśliwy i zadowolony, a jeśli tak się nie dzieje, wówczas zawiodłem. Dlatego na większości meczów, każdego tygodnia będzie można mnie zobaczyć wśród kibiców, gdzie upewnię się, że cieszy ich wizyta na stadionie oraz postaram się zrozumieć ich potrzeby tak, aby móc je realizować w przyszłości. Z pewnością widzieliście to również podczas swojej wizyty na obiekcie Warriors.

Relacje Live

PGE EKSTRALIGA
 Get Well Toruń - ROW Rybnik 
niedziela, godzina 16:00
 Betard Sparta - Vitroszlif CrossFit 
niedziela, godzina 16:00
 Cash Broker Stal - Ekantor.pl Falubaz 
niedziela, godzina 20:00
 Fogo Unia - MrGarden GKM 
niedziela, godzina 20:00

NICE 1. LIGA ŻUŻLOWA
 Stal Rzeszów - Grupa Azoty Unia 
niedziela, godzina 14:45
 Arge Speedway Wanda - Lokomotiv 
niedziela, godzina 14:45
 Polonia Bydgoszcz - Orzeł Łódź 
niedziela, godzina 16:00

2. LIGA ŻUŻLOWA
 GTM Start - Naturalna Medycyna PSŻ 
niedziela, godzina 16:15
 Stal-Met Kolejarz - Ostrovia Ostrów 
niedziela, godzina 16:15

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Cash Broker Stal Gorzów 4 8 +27
2. Betard Sparta Wrocław 4 6 +23
3. Fogo Unia Leszno 4 4 +26
4. ROW Rybnik 3 2 +6
5. MrGarden GKM Grudziądz 3 2 -14
6. Włókniarz Vitroszlif Crossfit 2 2 -14
7. Ekantor.pl Falubaz Zielona Góra 2 2 -20
8. Get Well Toruń 4 0 -34
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Euro Finannce Polonia Piła 6 8 +7
2. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 5 7 +20
3. Lokomotiv Daugavpils 5 6 +30
4. Arge Speedway Wanda Kraków 5 6 -10
5. Orzeł Łódź 5 5 +2
6. Grupa Azoty Unia Tarnów 3 4 +56
7. Stal Rzeszów 5 2 -29
8. Polonia Bydgoszcz 6 2 -76
2. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin 6 12 +71
2. Ostrovia Ostrów 4 6 +21
3. Naturalna Medycyna PSŻ Poznań

5

6 -18
4. Start Gniezno 4 5 +40
5. KSM Krosno 6 5 +2
6. Stal-Met Kolejarz Opole 4 0
-30
7. Kolejarz Rawicz 5 0 -86
SGB Premiership
1. Wolverhampton Wolves 10
25
+94
2. Belle Vue Aces 7
17
+32
3. Rye House Rockets 9
15
-10
4. King's Lynn Stars 8
15
-12
5. Poole Pirates 7
14
+52
6. Swindon Robins 7
10
-19
7. Somerset Rebels
10
9
-69
8. Leicester Lions 7
6 -68
Elitserien
1. Lejonen Gislaved 3 6 +12
2. VMS Elit Vetlanda 3 4 +12
3. Dackarna Malilla 3 3 +10
4. Masarna Avesta 3 3 +4
5. Rospiggarna Hallstavik 3 2 +4
6. Piraterna Motala 3 2 -5
7. Smederna Eskilstuna 3 2 -17
8. Indianerna Kumla 3 2 -20
Zdjęcie tygodnia
Klasyfikacja SGP
1.  Patryk Dudek 38
2.  Jason Doyle 37
3.  Fredrik Lindgren 37
4.  Maciej Janowski 35
5. Martin Vaculík 34
6.  Piotr Pawlicki 32
7.  Emil Sajfutdinow 31
8.  Tai Woffinden 30
9.  Niels-Kristian Iversen 25
10.  Bartosz Zmarzlik 24
11.  Matej Žagar 21
12.  Greg Hancock 20
13.  Chris Holder 16
14.  Antonio Lindbäck 12
15.  Nicki Pedersen 8
Współpraca
Partnerzy

Ostatni wywiad
   Martin Smolinski: Zawsze szedłem pod prąd

Już za tydzień, w Landshut, odbędzie się druga runda Speedway Best Pairs. Zawodnikiem, który zna niemiecki tor jak własną kieszeń jest najlepszy obecnie reprezentant tego kraju - Martin Smolinski. Niemiec już od sezonu 2009 reprezentuje barwy miejscowego klubu Devils.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Kolejne absurdy terminarza rozgrywek

Podczas każdej przerwy między sezonami, klubowi działacze, zawodnicy oraz kibice oczekują pojawienia się terminarza ligowych rozgrywek. Co roku dostajemy jednak porcję niezrozumiałych wyborów oraz kolizji dat, które nie do końca mają związek ze zdrowym rozsądkiem. Przyjrzeliśmy się bliżej temu zagadnieniu, w kontekście opublikowanego terminarza PGE Ekstraligi na sezon 2017.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Nowy team na żużlowym rynku

Sponsorzy coraz mocniej chcą być widoczni w sporcie żużlowym, w związku z czym w ostatnich miesiącach powstają kolejne żużlowe teamy. W nadchodzącym sezonie dołączy kolejny - Holistic-Polska Speedway Team, w którego barwach ujrzymy trójkę zawodników.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu
statystyka