Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 116
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Inne

  Adam Ellis: Tutaj zaczynałem jazdę na żużlu
 2017-02-26 11:39:13  Stanisław Wrona    inf. własna

Przed tygodniem pierwsze rozgrywki w historii zainaugurowała Ligue Nationale de Speedway. W pierwszym spotkaniu ligi francuskiej zespół MC Marmande uległ ekipie z Lamothe-Landerron w stosunku 39:51. Po zawodach porozmawialiśmy z liderem gości, Adamem Ellisem, który zgromadził 13 punktów.

Gdy w grudniu żużlowy świat obiegła informacja, że we Francji mają zamiar zorganizować swoje własne rozgrywki ligowe, wielu patrzyło na to z niedowierzaniem. Determinacja ludzi związanych z czarnym sportem w tym kraju, przyniosła jednak zamierzony efekt i ligowa "machina" ruszyła 18 lutego. W pierwszym ligowym pojedynku, rozegranym w Marmande, ekipa gospodarzy uległa dosyć wyraźnie drużynie z Lamothe-Landerron (dokładne wyniki znajdują się TUTAJ), a gości do triumfu poprowadził reprezentant Wielkiej Brytanii, Adam Ellis. – To coś wspaniałego. Sądzę, że wielu ludzi chciało tego od dłuższego czasu. Oglądając zawody żużlowe w Polsce, Anglii, czy Szwecji, zawsze chciano zorganizować rozgrywki ligowe również tutaj, we Francji. To z pewnością historyczne wydarzenie, udało się to zrobić. Tym bardziej świetnie, że mojej drużynie udało się zwyciężyć w pierwszym ligowym meczu. Sądzę, że to będzie ważne na dalszą część sezonu – mówił po pierwszym pojedynku lider zwycięskiej drużyny.

Wszyscy, którzy zaangażowali się w powodzenie ligowego projektu we Francji byli zadowoleni z inauguracji sezonu. Głównym zamierzeniem organizatorów jest przede wszystkim możliwość częstszych występów dla lokalnych zawodników, a w perspektywie czasu stworzenie być może nawet rozgrywek na dwóch poziomach, jak to ma miejsce w innych krajach. – Ten projekt daje zdecydowanie więcej możliwości do startów dla tych zawodników. Sezon zaczyna się wcześnie, bo już w połowie lutego. Nigdzie rozgrywki nie startują tak szybko. Dobrze jest zatem pojeździć przed jego dalszą częścią. Kilku francuskich zawodników radzi sobie ostatnio całkiem dobrze. Sam pochodzę z Francji, są oczywiście jeszcze m.in. Dimitri Bergé i David Bellego. Myślę, że to dobry czas dla Francuzów, aby wystartowali z własną ligą. Miejmy nadzieję, że wielu młodych zawodników, będzie się wzorować i podążać tą samą drogą. Jest tu sporo talentów, jednak nie mają oni zbyt dużej styczności z motocyklami żużlowymi, przez co nigdy nie mogli stać się dobrymi zawodnikami. Liczymy zatem na to, że to będzie projekt długoterminowy, który może przynieść sporo dobrego – podkreślił Ellis.


Włodarzom we Francji udało się zainaugurować rozgrywki Ligue Nationale de Speedway. Na zdjęciu widok ze stadionu w Marmande. Owal żużlowy umiejscowiony jest wewnątrz toru, przeznaczonego do wyścigów w long tracku i grass tracku.

Nasz rozmówca w ostatnim roku reprezentował Wielką Brytanię w finałach Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów. Był również rezerwowym w zespole narodowym, podczas Drużynowego Pucharu Świata w Manchesterze. Nie wszyscy są jednak świadomi jego korzeni. Okazuje się bowiem, że urodził się on w tym samym Marmande, w którym rozgrywki zainaugurowała Ligue Nationale de Speedway i spędził tam pierwsze lata swojego życia. – Moi rodzice przeprowadzili się do Francji, zanim się urodziłem. Obecnie mój tata mieszka w Bordeaux, a mama w okolicach Marmande. Sam urodziłem się w tym mieście, chodziłem tutaj do szkoły, tutaj zaczynałem swoją jazdę na żużlu, zanim przeniosłem się do Anglii. Naprawdę dobrze jest wrócić do mojego rodzinnego miasta i mieć możliwość jazdy w lidze żużlowej w tym miejscu. Sądzę, że publiczność dopisała podczas pierwszego ligowego spotkania w historii. Ten sport nie jest aż tak popularny we Francji, wśród kibiców. Mam nadzieję, że teraz zainteresują się nim media i będzie on rozpowszechniony. Dzięki temu może stać się znacznie popularniejszy – dodał z nadzieją.

Mogłoby się zatem wydawać, że Adam Ellis w rozgrywkach ligowych we Francji zostanie powiązany z drużyną z Marmande. Tak się jednak nie stało, a głównym założeniem włodarzy było w tym momencie wyrównanie potencjału każdego z zespołów. – Byłem związany z klubem z Marmande, startowałem w nim jako junior, również z wyścigach na trawie (grass track – przyp. red.). Kilka lat temu przeniosłem się jednak do Lamothe (oddalonego o ok. 20 km od Marmande – przyp. red.), jechałem tam w kilku imprezach, takich jak indywidualne turnieje, czy podobne zawody. W tym roku wystartowała liga we Francji, ja nadal byłem bardziej związany z Lamothe, dlatego zdecydowałem pozostać w tej drużynie. To dobre rozwiązanie, ponieważ w każdym zespole jest jeden dobry zawodnik. W Marmande jest Dimitri Bergé, z kolei w drużynie z La Réole jest ich nawet dwóch – Mathieu Trésarrieu oraz David Bellego. Myślę, że jest to dobrze rozwiązane, można spodziewać się dobrego ścigania, a każdy mecz powinien być dosyć wyrównany. To z pewnością dobra rzecz, czekam już na dalszą część sezonu.

Biorąc pod uwagę fakt, iż nasz rozmówca związał się w przerwie zimowej kontraktami ze Swindon Robins i TŻ Ostrowią Ostrów Wielkopolski, jego terminarz zapewne nie pozwoli mu na udział we wszystkich ligowych spotkaniach w kraju nad Sekwaną. Niemniej jednak zapowiedział on już swoją obecność w kolejnych dwóch pojedynkach i z pewnością będzie się starał, aby nie były one ostatnimi, w których zaprezentuje się francuskiej publiczności. – W kolejnych miesiącach będę tak naprawdę trochę zajęty. Z pewnością wrócę jednak 12 marca, aby wystąpić w dwóch domowych spotkaniach w Lamothe-Landerron. To dobrze, ponieważ będę miał możliwość spędzenia więcej czasu na motocyklu, przed sezonem w Europie. W tej chwili jestem krok do przodu przed wszystkimi, ponieważ już się ścigałem, a oni nie (uśmiech). Postaram się pojechać w lidze tak często, jak będzie to możliwe. Jeśli nie uda mi się wystąpić, to trudno, jednak jeśli tylko będą w stanie, to włożę sporo wysiłku w to, aby pojawić się w meczach we Francji – zaznaczył w rozmowie z naszym portalem, Adam Ellis.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu