Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 173
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SEC

  A. Jonsson: Dobrze, że Jarek Hampel wygrał te zawody
 2017-07-04 08:57:32  Stanisław Wrona    inf. własna

Andreas Jonsson w ubiegłym tygodniu wrócił do ścigania, zarówno na ligowym „podwórku”, jak również wziął udział w 1. finale Indywidualnych Mistrzostw Europy w Toruniu oraz w Indywidualnych Mistrzostwach Szwecji w Avescie. W piątkowych zawodach z cyklu SEC otarł się o finał i ostatecznie zakończył zmagania z 10 punktami.

Tak naprawdę na występ po dłuższej przerwie, spowodowanej kontuzją, nie ma prawa on narzekać. W Toruniu w kilku wyścigach pokazał się z bardzo dobrej strony, inkasując kilka ważnych punktów po walce na dystansie. Sam jednak dodaje, że jego ramię nie jest jeszcze w pełni sprawne. – Nie było źle. Sądzę, że miałem kilka dobrych wyścigów oraz parę następnych, w których myślę, że mogłem zdobyć kilka punktów więcej. Tak, czy inaczej jestem dosyć zadowolony z tego występu. Jak wiadomo, dopiero wróciłem do ścigania, nadal nie czuję się dobrze z ramieniem. Gorzej było pod koniec zawodów, gdy czułem się naprawdę zmęczony i nie miałem więcej „mocy”. Tor tego wieczoru był jednak w porządku, dobry do ścigania. Nie spowodowało to żadnego problemu z moim ramieniem. Jestem naprawdę szczęśliwy z tego występu, mogło być gorzej, jak również lepiej, jednak to wciąż krok wykonany do przodu – mówił Jonsson, zadowolony z występu w pierwszym finale Speedway European Championship.

Najlepszym zawodnikiem wśród stałych uczestników będzie Czech Vaclav Milik, który zgromadził 12 punktów. To tylko dwa oczka przewagi nad Jonssonem, który z 10 punktami zakończył rywalizację w biegu barażowym, przyjeżdżając na ostatnim miejscu. Same zawody były jednak dosyć wyrównane, zarówno na torze, jak i w klasyfikacji. – Dobrze, że Jarek Hampel wygrał te zawody. Podczas turnieju nie było również nikogo, kto miałby komplet punktów lub podobną ich liczbę. Wszyscy byli blisko dziesięciu punktów, jedynie Jarek zdobył ich jedenaście. Sądzę, że było całkiem dobrze. Nie wiem, czy na końcu wybrałem właściwe pole startowe, ale trudno było zdecydować pomiędzy trzecim i czwartym. Tak, czy inaczej dobrze „wyskoczyłem” ze startu, jednak później motocykl nieco się poruszył, zachwiałem się zbytnio i nie mogłem uzyskać dobrej szybkości wchodząc w wiraż. Na torze w biegu dodatkowym było do tego zbyt dużo wody. Trochę trudno było znaleźć odpowiednią ścieżkę w tym wyścigu. Nawet Grigorij wyprzedził mnie na ostatnim okrążeniu. Poza ostatnim biegiem, byłem jednak zadowolony ze swoich pozostałych. Tylko w tym kończącym, czułem spory zawód. Sądziłem, że mogę spisać się w nim nieco lepiej – dodał, czując lekki niedosyt.

Tor w Toruniu po opadach przygotowany był całkiem dobrze. Na wyjściu z pierwszego łuku pojawiło się jednak kilka nierówności, które sprawiały problemy zawodnikom. Generalnie jednak organizatorzy wykonali w przygotowaniu kawał dobrej roboty. Same zawody mogły się podobać, a w kilku wyścigach walka trwała od pierwszego, do ostatniego wirażu. – Na wyjściu z pierwszego wirażu było kilka kolein. Sądzę, że to jednak przez wcześniejsze opady deszczu. Było tam trochę bardziej miękko. To było przyczyną, jednak poza tym tor był naprawdę dobry i równy. Nie można było na niego na pewno narzekać. Uważam, że było kilka ciekawych wyścigów. Na początku, przez pierwsze kilka wyścigów nie działo się zbyt wiele. Nie było one zbytnio ekscytujące. Sądzę, że po pierwszej serii zaczęło się jednak dobre ściganie. Według mnie to były dobre zawody – zaznaczył słusznie.

Trzecia z rund finałowych tegorocznych Indywidualnych Mistrzostw Europy odbędzie się 5 sierpnia w Hallstavik. To z pewnością powinno sprzyjać naszemu rozmówcy, który na „domowym” obiekcie może czuć się jak ryba w wodzie. – Oczywiście bardzo cieszę się, że jedna z rund odbędzie się w Hallstavik, to coś ekscytującego. Mam nadzieję na dobry wynik również tam. Jest jednak sporo dobrych zawodników w stawce. Rywalizacja jest naprawdę trudna i nie ma chyba znaczenia, czy ktoś jedzie na „domowym” torze, czy nie. Trzeba mieć po prostu naprawdę właściwy dzień, aby zaliczyć odpowiednio dobry występ.

We wtorek Szwedzi zmierzą się w półfinale Drużynowego Pucharu Świata w Västervik z Danią, Rosją i Niemcami. I choć jako gospodarze są niewielkimi faworytami tego pojedynku, z pewnością awansu do finałowego turnieju w Lesznie, nikt nie da im za darmo. – Półfinał Drużynowego Pucharu Świata w Västervik z pewnością będzie trudny. Naszym celem jest spróbować go jednak wygrać i awansować bezpośrednio do finału. To byłoby dla nas najlepsze. Zobaczymy, będzie ciężko. Dania również ma dobry zespół, podobnie Rosja. Nie widziałem listy startowej, jednak wiem, że mają dobrych zawodników. Spodziewamy się ciężkiej przeprawy – podkreślił Szwed.

W sobotę, 1 lipca w Avescie odbył się finał Indywidualnych Mistrzostw Szwecji. Jonsson, pomimo problemów z ramieniem wziął w nim udział, kończąc zmagania na biegu barażowym. Siódme miejsce to z pewnością coś, co nie zadowala popularnego AJ-a, niemniej jednak przed turniejem było ryzyko, iż nie zjawi się on na starcie lub nie dokończy zmagań w finale krajowego czempionatu. – Wystartowałem w Avescie, jednak nie czułem się nadal zbyt dobrze ze swoim ramieniem. Tor był znacznie bardziej wymagający, niż w Toruniu. Był on również dosyć nierówny. Nie wiedziałem, czego się spodziewać, jednak postanowiłem spróbować. Gdybym w czasie zawodów poczuł, że mam problemy z utrzymaniem motocykla, wówczas zrezygnowałbym z dalszej jazdy – podsumował rozmowę z naszym portalem, Andreas Jonsson.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 Novyhotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu